• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • finee

Kan ju tilläga att jag fortfarande inte har kommit igång med någon ordentlig blödning. Hoppas att jag gör det så snart som möjligt, så att det inte blir massa strul med det.

• KaosArt
    finee skrev 2016-06-04 10:53:26 följande:

Kan ju tilläga att jag fortfarande inte har kommit igång med någon ordentlig blödning. Hoppas att jag gör det så snart som möjligt, så att det inte blir massa strul med det.

Jag tycker testerna ser ganska starka ut, men det blir antagligen inte rättvisa färger/styrkor på bild. och den översta ser lite lite starkare ut en de andra om ja ska tolka bilden, men ja tror du ser bättre som ser i verkligheten, ser du svagare så är det nog så också. Åh jag har fortfarande lite hopp kvar för dig så länge inte blödningen kommit igång ordetligt.

Men vill ju inte med min tolkningar och mitt hopp väcka falska förhoppningar hos dig. Det är ju du som känner bäst och sådär, så du vet ju vad som händer med din kropp såklart. Har du pratat med kliniken, vad säger dom, säger dom också att det är missfall? Försår att det känns som att du snubblat på mållinjen, speciellt med plus också. Fy jag lider med dig, önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig.

Skickar kramar till dig! <3
  • malre

Hej!

Det var starka och fina pluss du hade. Vet inte vilket test det är och hur känsliga de är, jah gillar cb bästa. Jah tycker nog att den översta är starkast. Men så länge du inte blöder så finns det hopp, du kanske inte vill höra det men jag hade inte gett upp hoppet baserat på detta. Jag håller tummarna för dig ff!

Kram

.

finee skrev 2016-06-04 10:50:48 följande:

Ja, jag känner mig jätteledsen i och med missfallet. Har gråtit massor. Känns som att jag har snubblat på mållinjen Tog ett nytt test imorse. Fortfarande positivt, men lite, lite svagare än det från i förrgår. Skulle det inte vara missfall så skulle ju hcg-nivån ha dubblerats på 48 timmar. Så ledsamt.

Här kommer en bild på tester a:

Översta: från imorse (lördag)

Mitten: torsdags morse

Nederst: onsdag kväll

:'-(

• Regnbågsdröm
    Miri skrev 2016-06-03 22:24:07 följande:
    Hej, hoppar in här och skriver en rad och hoppas att du läser det här...
    Fertilitetscentrum Stockholm, IVF-kliniken Falun, Fertilitetscentrum Göteborg och IVF-kliniken CuraÖresund är privata fertilitetskliniker som fått tillstånd att sedan hösten 2015 hantera och behandla med donerade könsceller.

(Själv gått igenom ivf, lågt amh 0,9 ng/mL, högt fsh 15, 38 år, ensamstående.)
    Tack för ditt svar. Men jag behöver göra IVF MED DONERADE SPERMIER. Det hjälper inte mig att de har tillstånd att hantera donerade könsceller. De gör bara insemination med dem. Jag behöver fortfarande IVF. Jag ber om ursäkt om jag låter otrevlig, men får svara på detta hela tiden...
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-04 14:30:25 följande:
    Tack för ditt svar. Men jag behöver göra IVF MED DONERADE SPERMIER. Det hjälper inte mig att de har tillstånd att hantera donerade könsceller. De gör bara insemination med dem. Jag behöver fortfarande IVF. Jag ber om ursäkt om jag låter otrevlig, men får svara på detta hela tiden...
    Tillägg till miri - vart gjorde du? För ensamstående blev ju tillåtet typ NU.
  • finee
    KaosArt skrev 2016-06-04 11:33:25 följande:

Jag tycker testerna ser ganska starka ut, men det blir antagligen inte rättvisa färger/styrkor på bild. och den översta ser lite lite starkare ut en de andra om ja ska tolka bilden, men ja tror du ser bättre som ser i verkligheten, ser du svagare så är det nog så också. Åh jag har fortfarande lite hopp kvar för dig så länge inte blödningen kommit igång ordetligt.

Men vill ju inte med min tolkningar och mitt hopp väcka falska förhoppningar hos dig. Det är ju du som känner bäst och sådär, så du vet ju vad som händer med din kropp såklart. Har du pratat med kliniken, vad säger dom, säger dom också att det är missfall? Försår att det känns som att du snubblat på mållinjen, speciellt med plus också. Fy jag lider med dig, önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig.

Skickar kramar till dig! <3

Jag tycker testerna är så väldigt svårtolkade! De ser ju typ lika ut! Alla tre är ju solklara plus, men det som jag saknar är en stegring. Tycker verkligen morgonens test skulle vara klart starkare än det ser ut med tanke på att jag är på äggplock+17 och det är testa tidigt test som mäter från 10mlU.

Har inte pratat med klinken. De öppnar ju först på tisdag, så kommer att ringa dit på en gång när de öppnar.

Tack Kaosart för din omtanke <3 Kram tillbaka!
    malre skrev 2016-06-04 13:12:45 följande:

Hej!

Det var starka och fina pluss du hade. Vet inte vilket test det är och hur känsliga de är, jah gillar cb bästa. Jah tycker nog att den översta är starkast. Men så länge du inte blöder så finns det hopp, du kanske inte vill höra det men jag hade inte gett upp hoppet baserat på detta. Jag håller tummarna för dig ff!

Kram

.

Hej! Det är känsliga testa tidigt test från Lloyds apotek. Fortfarande har ingen riktig blödning kommut igång. Tack att du håller tummarna, men tror tyvärr att det är kört. Kram <3
  • Filli89
    finee skrev 2016-06-04 15:39:03 följande:

Jag tycker testerna är så väldigt svårtolkade! De ser ju typ lika ut! Alla tre är ju solklara plus, men det som jag saknar är en stegring. Tycker verkligen morgonens test skulle vara klart starkare än det ser ut med tanke på att jag är på äggplock+17 och det är testa tidigt test som mäter från 10mlU.

Har inte pratat med klinken. De öppnar ju först på tisdag, så kommer att ringa dit på en gång när de öppnar.

Tack Kaosart för din omtanke <3 Kram tillbaka!Hej! Det är känsliga testa tidigt test från Lloyds apotek. Fortfarande har ingen riktig blödning kommut igång. Tack att du håller tummarna, men tror tyvärr att det är kört. Kram <3

Du kanske inte fått missfall. Bäst o göra digital ökar det från 1-2 och 2-3 och tillslut 3+ så fortsätter ju graviditeten.
  • KaosArt

Fast de testen med veckoindikator (stavning?) ska man nog inte lägga för mycket tro i heller. Spelar ju stor roll hur koncentrerad urinen är osv. Har hört många som fått fel vecka där trots att allt är som det ska.

Det är ju klurigt det där med att tolka testen.

• Miri
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-04 14:30:59 följande:
    Tillägg till miri - vart gjorde du? För ensamstående blev ju tillåtet typ NU.
    Det är helt ok att vara trött, sur och lite bitter... det här tar på krafterna! Lite naivt utgick jag från att de privata klinikerna fick göra ivf också. Förstår inte alls varför det inte kan göra det?

Jag gjorde ivf i Danmark på Stork. Sprutstart (korta) 18 april och tänker söka pengar från FK för vård i annat eu-land. Ville bli behandlad på rmc i Malmö, men de väntar fortfarande på direktiv... och sedan är det ju kö så det blev Danmark (ringde den 1/4 och fick tid den 14/4, men hade då redan gjort alla utredningar.)

Köpte 3-paket med öppen donator för ca 66 000 Skr.
    Tog sig på första försöket, är i vecka 7+1 idag. Kan fortfarande inte fatta vilken tur jag har! Tror fortfarande inte riktigt på det...
  • stajlish

Tack allihop <3
    Nu hoppas vi slippa få ett samtal innan kl 12 imorgon, för då blir det ET kl 14.15 :)
    Så spänd på att få veta hur de gått för våra ägg o simmare dessa dagar!

finee: Fina o starka streck! Håller verkligen tummarna o hoppet uppe för dig ända in i de sista! <3

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj