• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Kvinna84a
    Miri skrev 2016-06-10 19:07:23 följande:

Grattis! Det är en sådan lättnad att få se det där hjärtat.

Jag mår bra, fortfarande inga symptom, vecka 9 idag (8+0). Men fick en liten klarröd blödning för en timme sedan.. så oron som lagt sig lite sedan vul kom tillbaka med full styrka. Dock inte ont eller molvärk... återkommer imorgon.

Hoppas att det inte är någon fara!!! Behöver ju inte vara det!! Tänker på er!
  • Doris88

Spännande! Dom ringde idag och berättade att en av våra hade delat sig för snabbt och en för långsamt så dom vågar inte vänta och chansa tills på måndag. Så det blir insättning redan imorgon. Våra 2 som delat sig olika var tydligen med i matchen fortfarande ändå :D Någon fler som haft ungefär lika dant? Och i så fall hur har det slutat? :/

• MajaStinaa

Mens och tvärnegativt. =(

TD på måndag. Känns hopplöst! Ikväll ska jag åka och köpa mig en snusdosa!

• Marre22

Här är det blod trots Progynon och Lutinus.

RD 12 och känner nada i kroppen, så tungt.

• MajaStinaa

Tack söta du finee!

Neeej va trist Marre22. Det känns så tomt och hopplöst =(

Nu ska jag leva sommarbarn om det vore min sista. Nya tag när kliniken öppnat....

• Doris88

Nu är jag också med i ruvarligan :)

I lördags fick vi tillbaka det embryo som hade blivit befruktat av spermien själv på vanligt ivf sätt :) hoppas denne är en kämpe i 9 månader till!
    Någon av de närmaste dagarna får vi veta hur det gick för våra resterande 3st som hade klarat sig så här långt (dess med icsi)

Testdag 29/6

Någon av alla här som har ett bra tips på ett snällt te för gravida/ruvare? Tycker så mycket om att fika te och macka på kvällen men läst att just svart te bör man undvika :(

• Filli89

Mensen kom igår för mig med, andra fet som misslyckas två ET som blivit pluss men tidig missfall respektive sen missfall. Börjar tro att ivf inte kommer funka för oss. Känner mig så nedslagen just nu. Allt man får hjälp med o ändå fäster det inte, verkar inte vara meningen för oss känns det som. Men nånstans vill jag inte ge upp när man läser vissa som gjort 10 ivf o sedan lyckats ligger på 4 just nu och undrar hur länge denna prövning varar. Det värsta i mitt liv som ja inte kommer kunna komma över är nog att vara barnlös resten av livet, dör hellre känner jag. Förlåt för mitt gnäll vet bara inte vart ja ska ta mig till. Får väl försöka njuta av sommaren o hoppas på en ett nytt färsk försök efter sommaren då vi inte har något mer i frysen och vår klinik fryser endast blastocyster, även de känns kasst då flera slängs då de inte kommer så långt. Lycka till nu tjejer och för er som fått minus kanske vi ses på andra trådar efter sommaren. Kram

• Hanalaya

Kommer in lite sent här, hoppas det är ok.

Är inne på rd 11 av vad vi bestämt är vårt sista ivf-försök. Och jag tror inte det går vägen. Testade i morse. Minus. Men det är inte bara det. Det känns inte rätt.

Plockade 10 ägg vid äp. 2 var omogna. Fyra befruktades. Två sattes in efter två dagar. Två skulle odlas vidare, men klarade sig inte.

Vi har försökt i åtta år. Första ivf-försöket för fem år sedan. Inte ett endaste litet plus.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj