• Hanalaya

IVF-start slutet på april/början på maj

Kommer in lite sent här, hoppas det är ok.

Är inne på rd 11 av vad vi bestämt är vårt sista ivf-försök. Och jag tror inte det går vägen. Testade i morse. Minus. Men det är inte bara det. Det känns inte rätt.

Plockade 10 ägg vid äp. 2 var omogna. Fyra befruktades. Två sattes in efter två dagar. Två skulle odlas vidare, men klarade sig inte.

Vi har försökt i åtta år. Första ivf-försöket för fem år sedan. Inte ett endaste litet plus.

• Hanalaya

Rd13. Testdag på torsdag tror jag.

Kommer små spottar blod som försvinner (hittills)

Livmodern känns hela tiden de senaste fyra dagarna. Ibland blixtrar det till. Känns som mens på g, men nu har det hållt i sig mkt längre än vanligt. Förhöjd kroppstempertur.

Springer på toa hela tiden - men kanske handlar det som psykosomatisk kissnödighet för att kontrollera om mensen kommit snarare.

Ivf/et 1kom mens på dag tio.. På ivf/et2 kom den på dag elva eller tolv.

Tjuvtestade negativt på dag tio.

Sista försöket. Inga ägg i frysen. Detta är fan psykisk tortyr.

• Hanalaya

Det här är verkligen en pina.

Tog ett tjuvtest i morse på rd 13. (Testdag rd15)

Halvsovandes. Det var tydligt negativt efter mindre än en minut. Sket i att vänta de fem min och gick och lade mig igen.

Efter att ha legat och tyckt synd om mig själv och oss i ett par timmar fick jag ett infall och plockade upp stickan från papperskorgen och tittade igen. Då hade det dykt upp ett starkt streck till!!!

Jag vet att man inte skall läsa av test efter så lång tid. Men tänk om det extra strecket dök upp inom de fem minuterna?

De här kasten mellan sista halmstrået hopp och bottenlös förtvivlan är inte nyttigt för den mentala hälsan.

• Hanalaya

Har inte testat igen. Har varit på konferens och tänkte att jag skulle undvika att bryta ihop för ett minus.

Men brytet kom ändå efter att det kommit blod när jag skulle föra in Lutinus, och jag var helt övertygad om att mensen kommit.

Den försvann dock igen..?

Hade äggplock den 31 maj och återföring 2 juni. Och TD dag 15. Så har väl egentligen passerat TD med en eller två dagar beroende på om man räknar dagen för ET som 1 eller 0

Jag skall testa imorgon bitti. Eftersom jag på dagtid springer på toa mest hela tiden. Är 98 procent säker på negativt.

• Hanalaya
    halfmoon skrev 2016-06-17 17:22:13 följande:

Behöver inte vara kört pga lite blod. Det är inte över förän testet är negativt! Jag hade också lite blödning (mest brun men även lite röd) runt när mensen skulle ha kommit och tänkte att det var kört. Men fick plus och fick se ett litet hjärta som tickade i tisdags. Håller tummarna åt dig!

Det är inte pga blodet jag tror det skitit sig. Det bara känns så i hela kroppen. Sjätte Ivf (3 et + 3 fet) inte ett enda plus.

RD13 negativt gravtest.

Det enda symptomet jag har är mensvärk sen dag 10. (Förutom att jag är psykiskt instabil, men det beror mer på väntan)

Jag är livrädd inför morgondagen. Hur jag kommer att reagera vid ett minus. Samtidigt som det ändå finns ett litet litet hopp om att det skall vara positivt, ett hopp jag försöker förtränga för att inte riskera att ramla ännu djupare imorgon.
  • Hanalaya

Oj. Jag är i chock och funderar på om jag kanske fortfarande sover. CB digital: Gravid 2-3 veckor.

Oj. Jag kan alltså bli gravid. Då får vi hålla tummarna att pricken/prickarna (satte i två embryon) vill stanna kvar. Men oavsett. Att öht BLI gravid är ett enormt steg framåt.

• Hanalaya

Tack fina!

Jag var så säker på att få minus att jag slarvat bort instruktionerna från mottagningen om vad man skall göra om man får plus.

Det borde väl vara nåt i stil med att fortsätta ta Lutinus och ringa dem på måndag?

• Hanalaya

Tack för alla grattis! Jag kan inte riktigt ta in det. Det enda jag känner är ett molande i livmodern.

Alltså åtta år utan ett enda plus. Sex IVF, varav fyra ytterst psykiskt påfrestande hormonbehandlingar. Det är väldigt svårt att smälta och ta in.

Och alla diskussionerna som pågår i ens skalle: kan det vara ett missfall på G? Tänk om testet visade falskt? Och motargumenten: jo, det finns flera riskfaktorer, men oavsett klarar sig majoriteten. Och CB digital är ansett som tillförlitligt. Och testet togs 18 dagar efter äggplock och 16 dagar efter återföring

Och så håller det på i min hjärna...

Jazzgirl76: det var tråkigt att höra. Jag har letat efter hur det gått, du skrev väl att du hade td i torsdags?

Jag vet att det inte finns mycket man kan säga som lindrar sorgen.

• Hanalaya

Testade positivt i lördags och i måndags. Idag började jag blöda ganska kraftigt. Så det är kört. Vi har gråtit hela dagen idag.

Som en mellanstor mensblödning. Ingen särskils smärta än dock.

Åtta års försök. Sex IVF-försök. Detta var första plusset. Och jag är 38. Det känns rejält kört med barn nu.

• Hanalaya

Håler tummarna Doris88!

finee skrev 2016-06-22 20:34:42 följande:

Oj, vad tungt. Blödning i tidig graviditet är dock inte särskilt ovanligt. Har du mycket mensvärk? Ökar blödningen eller är den tilltagande - avtagande? Minskar testen i styrka? Kan du ringa kliniken och be om blodprov? Håller tummarna för att det bara är en ofarlig blödning. Förstår att det känns blytungt just nu med tanke på hur många IVF ni gått igenom och sedan äntligen ett plus, och nu rädsla för missfall. Varmaste kramen och jag håller som sagt tummarna för att den lilla vill stanna.

Det slutade blöda samma dag, och har bara varit lite rosa någon enstaka gång sedan dess. Testade dessutom positivt igen idag. Även om testen kan visa falskt positivt efter missfall, finns det ju kanske en liten chans kvar iaf. Dessutom hade veckoindikatorn ändrats från 2-3 veckor i måndags, till 3+ veckor i morse.

Fortfarande få symptom, molande i livmodern mm. Brösten känns helt som vanligt. Inget tydligt illamående.

Jag försöker att inte hoppas för mycket.
  • Hanalaya

Tyvärr sket det sig för oss. Missfall med massiva blödningar inatt. Detta senaste ivf-försök har varit psykisk tortyr. Efter gynakut, vul och negativt besked blev jag skickad till psykakuten.

Vi lovade varandra att vi inte gör fler ivf-försök - att inte riskera att utsätta oss för det vi gått igenom en gång till.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj