• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Hanalaya

Tyvärr sket det sig för oss. Missfall med massiva blödningar inatt. Detta senaste ivf-försök har varit psykisk tortyr. Efter gynakut, vul och negativt besked blev jag skickad till psykakuten.

Vi lovade varandra att vi inte gör fler ivf-försök - att inte riskera att utsätta oss för det vi gått igenom en gång till.

• Doris88

Usch vad tråkigt :(

men det löser sig nog för er å på ett eller annat sätt bara ni får återhämta er ett tag :)

• Filli89

Hej. Har någon av er blivit kontaktad av er klinik inför efter sommaren försök? Blev uppringd idag och de sa att om jag får min mens tidigast 2 augusti kan jag börja med sprutorna för ett färskt försök trots att kliniken öppnar den 8 agusti, tror min mens kommer någonstans mellan 1-4 agusti, hoppas de går ihop orkar inte vänta ut hela agusti oxå.

• Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-06-29 00:43:09 följande:

Hej. Har någon av er blivit kontaktad av er klinik inför efter sommaren försök? Blev uppringd idag och de sa att om jag får min mens tidigast 2 augusti kan jag börja med sprutorna för ett färskt försök trots att kliniken öppnar den 8 agusti, tror min mens kommer någonstans mellan 1-4 agusti, hoppas de går ihop orkar inte vänta ut hela agusti oxå.

Jag blev uppringd av min klinik idag för att få reda på nya planen efter sommaruppehållet. Men min mens kommer komma senare så jag får nog inte börja förrän mitten eller slutet av augusti. Går du också på ivf-kliniken Sthlm?
  • Filli89
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-29 16:06:50 följande:

Jag blev uppringd av min klinik idag för att få reda på nya planen efter sommaruppehållet. Men min mens kommer komma senare så jag får nog inte börja förrän mitten eller slutet av augusti. Går du också på ivf-kliniken Sthlm?

Aah vad kul. Aah precis st Görans. Detta blir vårt andra försök på kliniken första ET blev det MF i v11 o fet med blastis blev det inget. Hur har det gått för dig?
  • jennie77

Hej Hej Glad helt ny här men vill så gärna vara med o dela med mig av mig o dela erfarenheter o annat med er. Går igenom vår första IVF o är nu på ruvardag 8. har TD 7/7 ....tiden går sååååå sakta.

• Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-06-29 18:34:40 följande:
    Aah vad kul. Aah precis st Görans. Detta blir vårt andra försök på kliniken första ET blev det MF i v11 o fet med blastis blev det inget. Hur har det gått för dig?
    Kul att du också går där! Första ET blev det inget och vår enda FET blev inget heller tyvärr. Så nu blir det ivf 2 i augusti. Vi kommer fortsätta med Gonal-F fast högre dos redan från start (375) eftersom de tyckte att den gav ett bra utfall sist (6 ägg varav 3 blev befruktade genom icsi. Ett färskt tillbaka och ett klarade sig till frysen. Jag fyller 40 i nov så tydligen var det ett bra eller åtminstone OK resultat). Vad har ni kört och hur gammal är du?
  • Jazzgirl76
    jennie77 skrev 2016-06-29 20:43:06 följande:

Hej Hej Glad helt ny här men vill så gärna vara med o dela med mig av mig o dela erfarenheter o annat med er. Går igenom vår första IVF o är nu på ruvardag 8. har TD 7/7 ....tiden går sååååå sakta.

Hej och välkommen! Grattis till din första ruvning, hoppas att det går hela vägen!
  • Filli89
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-29 22:36:40 följande:

Kul att du också går där! Första ET blev det inget och vår enda FET blev inget heller tyvärr. Så nu blir det ivf 2 i augusti. Vi kommer fortsätta med Gonal-F fast högre dos redan från start (375) eftersom de tyckte att den gav ett bra utfall sist (6 ägg varav 3 blev befruktade genom icsi. Ett färskt tillbaka och ett klarade sig till frysen. Jag fyller 40 i nov så tydligen var det ett bra eller åtminstone OK resultat). Vad har ni kört och hur gammal är du?

Hej

Vi har kört puregon och orgalutran gav 11 ägg varav 9 som befruktades sen gjorde de hälften icsi och hälften vanlig ivf för att se hur det funkar alla fick en 3 dagars insatt och en till frysen resten klarade sig inte till blastocyster eftersom de är de ända de fryser ned. Blev gravid men missfall som sagt sen månad senare enda fet vi hade kvar 6 dagars blastocyst men blev inget. Och nu börjar ja om början på agusti förhoppningsvis.

Jag hoppas min läkare kommer tillbaka hon var med mig på första ET sen blev hon sjukskriven, hon var så bra o personlig och stöttade även psykiskt den ja fick sedan är oxå bra men känns så robotaktig inga känslor o allt är protokoll typ.
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-06-30 13:39:50 följande:
    Hej

Vi har kört puregon och orgalutran gav 11 ägg varav 9 som befruktades sen gjorde de hälften icsi och hälften vanlig ivf för att se hur det funkar alla fick en 3 dagars insatt och en till frysen resten klarade sig inte till blastocyster eftersom de är de ända de fryser ned. Blev gravid men missfall som sagt sen månad senare enda fet vi hade kvar 6 dagars blastocyst men blev inget. Och nu börjar ja om början på agusti förhoppningsvis.

Jag hoppas min läkare kommer tillbaka hon var med mig på första ET sen blev hon sjukskriven, hon var så bra o personlig och stöttade även psykiskt den ja fick sedan är oxå bra men känns så robotaktig inga känslor o allt är protokoll typ.
    Vi har haft alla men mest Helene och Kerstin. Ja, vi får följas åt i augusti och hoppas på att vi får till varsina bebisar! Jag har lite vikt att kämpa med också så igår kände jag att nu jäklar ska här satsas. Precis kommit hem från en rask 50-min prommis i värmen och klippt halva gräsmattan. Svettigt är det i alla fall '

Försöker få tag i något vettigt kostprogram, gärna med motion också, är det någon som kan tipsa? Tar tacksamt emot förslag. Tänkte bege mig mot affären sen och se om det finns nån bra tidning med kostprogram mm.

Ha en härlig torsdag allihopa!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj