• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Redcat
    Kvinna84a skrev 2016-06-08 14:51:58 följande:

Jag hade svullna, ömma bröst och molande värk i magen. Från ruvdag 7 hade jag mensvärk till och från sen plussade jag på ruvdag 12 tror jag det var. Vet inte om det var gravsymtom eller symptom från hormoner :) Jag testade tidigare pga att jag hade kramper natten till ruvdag 12 och blev orolig. Men fel hade jag hehe!

Hoppas du får ett fint plus om några dagar!

Okej jag fick som ett hugg i magen någon dag efter insättningen och sen har jag haft någon typ äl smärta någon gång vissa dagar, fast dom lämnade några äggblåsor vid uttaget så det kan ju ha med det att göra :-/ jag och sambon tog ett test på ruvdag 6 (i söndags) och det va neg men vet att det va väldigt tidigt. Jag vill så gärna testa igen innan testdagen för jag känner att det kliar i fingrarna men är väldigt orolig ifall det visar neg igen :-/

Va kul att du plussade hoppas jag kommer få känna samma lycka

Har haft väldigt mycket hemma hos mig på sistonde så har inte riktigt kunna tänkt och känt efter så mycket, men nu när det är lite lugnare och jag tänker på det så käns det som att jag känner mer (typ som att jag är öm i nedre delen utav magen) men jag vet inte om det bara är mitt huvud (har en kompis som bor hos oss för studen, hon lämnade sin sambo förra veckan och flyttade in)
  • finee

Miri - GRATTIS till två små pickande hjärtan, vad underbart!

FruHolmli - så tråkigt att det blev minus för dig också. Ska också köra nya tag i augusti med FET. Hoppas att det går bättre då! Självklart ses vi i en ny ruvartråd då Om inte mirakel sker i sommar...vi ska fortsätta med hemmaförsök, men förhoppningarna är extremt låga hehe.

Stajlish - håller tummarna för att det är din sista ruvning nu (ska du ruva mer får det vara för syskon ). Ringde till klinken. Får inte göra FET innan sommaren. Blir i augusti istället. Skulle ta ett graviditetstest på måndag nästa vecka för att se om hormonerna gått ned. Hade de inte det så skulle jag få ta ett blodprov. Men tror att all hcg kommer att vara ur kroppen på måndag. Idag har jag nästan inte blödit något alls, så kommer förmodligen få ÄL om ett par veckor (förhoppningsvis).

Lycka till alla som ruvar!

• Doris88

Igår var vi och gjorde äggplock och fick ut 9st ägg. Sambons prov såg fint ut :)
    Börjat med lutinus idag.
    Dom ringde nyss och meddelade att vi har 6st fina embryon nu som väntar på att jag ska komma dit på måndag. Jag var nästan inställd på kanske 1-2st så blev väldigt överraskad av det resultatet. Nu tänker man ju bara att det är inte helt 100% att det blir något alls som klarar sig tills på måndag. Bara hålla tummarna, försöka jobba och leva någelunda som vanligt närmaste dagarna så går tiden fort

Beklagar så mycket för er som misslyckats :( bit ihop och det går bättre nästa gång :) 

• Doris88
    Miri skrev 2016-06-07 17:21:20 följande:
    Grattis!

Idag gjorde jag mitt tidiga ultraljud i vecka 8 (7+3). Var ju nervös pga av svaga test och inga symptom men tji fick jag, det är TVÅ!!! Är helt i chock.

Satte iofs in två embryon men gavs ändå bara en maxchans på 5% att det skulle bli tvillingar och 20% att det skulle ta sig alls (alltså 1% chans att insättningen skulle resultera i en tvillinggraviditet).

Fick se två små hjärtan picka *kärlek*. De mätte ca 8-9 mm, den ena var dock lite mindre än den andra (fick inga mer exakta uppgifter). Tycker 8-9 mm låter lite lite men läkaren var nöjd så ska försöka att inte oroa mig.
    Grattis till två stycken :D

Vad är det egentligen som avgör om de sätter tillbaka 1 eller 2?
  • Redcat
    Doris88 skrev 2016-06-09 14:04:59 följande:

Igår var vi och gjorde äggplock och fick ut 9st ägg. Sambons prov såg fint ut :)

Börjat med lutinus idag.

Dom ringde nyss och meddelade att vi har 6st fina embryon nu som väntar på att jag ska komma dit på måndag. Jag var nästan inställd på kanske 1-2st så blev väldigt överraskad av det resultatet. Nu tänker man ju bara att det är inte helt 100% att det blir något alls som klarar sig tills på måndag. Bara hålla tummarna, försöka jobba och leva någelunda som vanligt närmaste dagarna så går tiden fort

Beklagar så mycket för er som misslyckats :( bit ihop och det går bättre nästa gång :) 

Gu va kul håller tummarna att det är din tur nu och att allt går som det ska hela vägen

Fick också ut 9ägg men det va bara 5st som va mogna. Och 4befruktades och har nu 3st som klarade sig till frysen (har ett befruktat i mig nu, ruvdag 10)
  • Filli89
    MajaStinaa skrev 2016-06-08 12:36:46 följande:

Stort grattis Miri! Trots den låga sannolikheten så blev det två! Det ger ju en lite hopp om att under kan ske=)!

Jag tog ett test igår, kunde inte hålla mig, ruvdag 10. Det visade negativt. Blev otroligt ledsen trots att jag inte riktigt vet hur pålitligt resultatet är...=(

Är det helt kört nu eller testade jag för tidigt? Finns det en liten chans? TD är på måndag 13e.

Dag 6 fick jag en enorm mensvärk jag ruvade på en tre dagars då så dag 3 var emrbyot 6 dagar, var tvungen att ta alvedon så mkt det kändes. Dag 9 fick jah en nidblödning trodee mensen börjat så ja tog ett test ändå för jag har haft kemiska graviditeter innan ( en graviditet som avslutas kort efter inplantationen) men testet visade svag positivg väntade över helgen gjorde om måndagen och d visade 2-3 v på digitala. Denna gång ruvar jag på fet så ja har inte haft värst symptom, mina bröst ömmar inte alls o har inte gjort d tills nu trots ovitrielle, de ända ja känner är mensvärk som även lutinus kan orsaka o så har ja känt någon illamående nån gång. Illamåendet kom sent för mig sist v7 nån gång, slutade tyvär i missfall v10. Men verkar olika för alla. Testa igen på td om du inte fått mens man vet aldrig.
  • Miri
    Doris88 skrev 2016-06-09 14:07:19 följande:
    Grattis till två stycken :D

Vad är det egentligen som avgör om de sätter tillbaka 1 eller 2?
    Tack alla för grattis! Börjar sjunka in lite nu men fortfarande ganska överväldigad.

Jag gjorde ju mitt ivf i Danmark och där får jag som patient bestämma själv (eller ja så är det på Stork  ialla fall). Såklart i samråd med läkaren. I mitt fall rekommenderade de två då chansen till graviditet öht bedömdes som låg.
  • Miri
    Kvinna84a skrev 2016-06-07 20:23:48 följande:
    Å grattis till två. Jag är väldigt spänd inför torsdagens vul då jag också får veta om det blir en eller två.. Satte in 2 embryon men fick aldrig veta vilka chanser det är att det blev tvillingar.. Får se! :)
    Hur gick det på ultraljudet idag?
  • Kvinna84a
    Miri skrev 2016-06-09 21:25:55 följande:

Hur gick det på ultraljudet idag?

Vi fick se ett litet hjärta ticka.. Vi blev enormt glada och vågar hoppas lite på att det går vägen nu :) Den andra hade inte klarat sig tyvärr men vi är super glada ändå.

Hur mår du med två små? :)
  • Miri
    Kvinna84a skrev 2016-06-10 15:14:59 följande:
    Vi fick se ett litet hjärta ticka.. Vi blev enormt glada och vågar hoppas lite på att det går vägen nu :) Den andra hade inte klarat sig tyvärr men vi är super glada ändå.

Hur mår du med två små? :)
    Grattis! Det är en sådan lättnad att få se det där hjärtat.

Jag mår bra, fortfarande inga symptom, vecka 9 idag (8+0). Men fick en liten klarröd blödning för en timme sedan.. så oron som lagt sig lite sedan vul kom tillbaka med full styrka. Dock inte ont eller molvärk... återkommer imorgon.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj