• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-06-02 17:40:13 följande:

Så ledsen för er som fått mens :( 

Orättvist och skit är va det är! <3

Er tur kommer även om det känns avlägset just nu. 

ALLA vi SKA bara få våra efterlängtade barn, punkt slut.

Kram till er

Själv börjar jag bli lite nervös inför äggplocket imorgon..

Vi ska va på SU kl. 9 och kl. 10 smäller det :)

Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!

Vill bara att det ska bli överstökat, så man får veta hur allt går.. :D

Det kommer säker gå bra :) jag håller tummarna för det i alla fall! ;)

Verkligen lycka till! <3
  • celavie1

Kram till er

Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!

Lycka till!! Jag håller tummarna allt jag kan. Kram
  • Marre22

Jag fick brev från IVF-kliniken idag.

Av våra 3 kvarvarande som skulle odlas vidare för att se om de kan bli blastisar (då Falun bara fryser blastocyster) så klarade sig alla 3!

Sååå förvånad, trots att ett bara hade 6 celler dag 3, så blev det en blastocyst!

Tänkte att det kanske kan inge hopp till någon som funderar på ett litet sent ägg - att det faktiskt kan bli blastisar!

• malre

Kram till er

Lycka till med ÄP!
  • malre
    Marre22 skrev 2016-06-02 23:11:10 följande:

Jag fick brev från IVF-kliniken idag.

Av våra 3 kvarvarande som skulle odlas vidare för att se om de kan bli blastisar (då Falun bara fryser blastocyster) så klarade sig alla 3!

Sååå förvånad, trots att ett bara hade 6 celler dag 3, så blev det en blastocyst!

Tänkte att det kanske kan inge hopp till någon som funderar på ett litet sent ägg - att det faktiskt kan bli blastisar!

Härligt! Grattis till det :)
  • finee

Hej alla och tusen tack för alla era stödjande kommentarer efter att jag fått mens <3

Någon blödning kom inte riktigt igång ordentligt så jag tog ett graviditetstest som faktiskt visade plus, två rätt tydliga sträck. CB visade bara Gravid 1-2, vilket ju är lite för lite för att vara 15 dagar efter äggplock. Tyvärr har jag fortsatt med blödningar oxh mensvärk har kommit igång. Kombinationen lite för svaga test + blödning + mensvärk tyder tyvärr på missfall. Så kobbigt. Men det var härligt de här timmarna när jag trodde att jag var gravid. Vilken berg- och dalbana det har varit.

Marre22 - grattis till tre i frysen! Då har vi lika många

Stajlish - LYCKA TILL på äggplocket! Tänker på dig när du ligger där just ju

• malre
    finee skrev 2016-06-03 08:04:02 följande:

Hej alla och tusen tack för alla era stödjande kommentarer efter att jag fått mens <3

Någon blödning kom inte riktigt igång ordentligt så jag tog ett graviditetstest som faktiskt visade plus, två rätt tydliga sträck. CB visade bara Gravid 1-2, vilket ju är lite för lite för att vara 15 dagar efter äggplock. Tyvärr har jag fortsatt med blödningar oxh mensvärk har kommit igång. Kombinationen lite för svaga test + blödning + mensvärk tyder tyvärr på missfall. Så kobbigt. Men det var härligt de här timmarna när jag trodde att jag var gravid. Vilken berg- och dalbana det har varit.

Marre22 - grattis till tre i frysen! Då har vi lika många

Stajlish - LYCKA TILL på äggplocket! Tänker på dig när du ligger där just ju

det var tråkigt om det är missfall. Vet inte hur mycket du blöder, men det är vanligt med blödningar i början speciellt om man använder lutinus. Slemmhinnorna blir irriterade.
    men CB visar inte för lite egentligen, den räknar från befruktningen vilket är ca 2 veckor, den är ju också väldigt känslig för hur koncentrerad urin du har. 
    Jag vill inte inge dig falska förhoppningar, men så länge du inte blöder massor och om testet blir starkare så är det inte kört.
  • finee
    malre skrev 2016-06-03 08:11:59 följande:

det var tråkigt om det är missfall. Vet inte hur mycket du blöder, men det är vanligt med blödningar i början speciellt om man använder lutinus. Slemmhinnorna blir irriterade.

men CB visar inte för lite egentligen, den räknar från befruktningen vilket är ca 2 veckor, den är ju också väldigt känslig för hur koncentrerad urin du har. 

Jag vill inte inge dig falska förhoppningar, men så länge du inte blöder massor och om testet blir starkare så är det inte kört.

Jaaa... Jag blöder ju inte särskilt mycket idag heller. Har inte testat något idag, vill ha lite lugn och ro, var så jobbigt igår att sitta och stirra på gravtest och försöka klura ut, hehe. Kanske blir jag att testa imorgon på morgonen. Men jag har fortfarande mensvärk, tyvärr, och är helt inställd på missfall. Tack ändå marle för stöd<3
  • malre

Tror inte man ser så mycket heller om man testar varje dag, det tar väl nån dag innan man kan se ökningen. Bra du kan vänta lite, man stressar ju verkligen för allt och inget känns det som.

Mensvärk har jag haft till och från i flera veckor (utan att blöda) så det behöver inte heller betyda nått.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj