• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Marre22

Skickar en kram till er som börjat blöda, hoppas ni finner styrkan under sommaren och tar nya tag i höst.

En fråga; vilket hormonstöd hade ni? Lutinus? Progynon?

• Kvinna84a

Tråkigt att några fått mens men ge inte upp! Plötsligt händer det. Vi är alla enormt starka och till slut blir det allas tur. :)

• Doris88

Jag behövde endast göra ett vul nu innan äggplock :D

Dom ringde idag fån Umeå och sa att det räcker och jag kör på med samma dos som nu och har äp på onsdag om en vecka, den 8 juni kl 7:30 :D

• KaosArt
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Nej fy vad dåligt :( det var ju inte så det skulle gå! Blir så ledsen när jag läser detta, förstår att det känns jobbigt för dig. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Liten tröst men skönt att du i alla fall har någanstans i frysen.
  • Sanlu87

Lider verkligen med er som fått mens / testat negativt. Det är ju så sjukt frustrerande! Men er tid kommer, ge inte upp!!

Tänk vad vi går igenom... Men jag försöker tänka att

man lär sig ngt av det och växer som människa.

• malre

ledser för er som fick mens. Hoppas ni kan ladda om och få en fin sommar ändå. Hösten kommer bjuda på fina saker

• malre
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 14:25:27 följande:

Hade 10 mogna ägg, 4st blev ICSI befrukade. Är inne på RD 4 och fick nyss reda på att ingen gick att frysa in. Känns som att vår chans att det blir något minskade drastiskt.. Blir så ledsen =(

Det är väl rätt vanligt att man får något ägg i frysen iaf?

Det är väldigt olika det där med frysning. Men tror det är ca 30-40% som får nått till frysen. Beror så klart på äggkvaliteten men det behöver inte vara samma utfall varje gång heller. Vi fick väldigt skilda resultat på våra två plock som resulterade i lika många ägg båda gånger. 
  • Regnbågsdröm

Majastina - det är vanligare att INTE få till frysen än att få det. Som någon skrivit ovan är det typ 30 procent som får till frysen. Alltså 70 procent som inte får det. Det är tråkigt att den informationen verkar nå folk så sent..

• stajlish

Så ledsen för er som fått mens :( 
    Orättvist och skit är va det är! <3
    Er tur kommer även om det känns avlägset just nu. 
    ALLA vi SKA bara få våra efterlängtade barn, punkt slut.

Kram till er

Själv börjar jag bli lite nervös inför äggplocket imorgon..
    Vi ska va på SU kl. 9 och kl. 10 smäller det :)
    Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!
    Vill bara att det ska bli överstökat, så man får veta hur allt går.. :D

• halfmoon
    stajlish skrev 2016-06-02 17:40:13 följande:

Så ledsen för er som fått mens :( 

Orättvist och skit är va det är! <3

Er tur kommer även om det känns avlägset just nu. 

ALLA vi SKA bara få våra efterlängtade barn, punkt slut.

Kram till er

Själv börjar jag bli lite nervös inför äggplocket imorgon..

Vi ska va på SU kl. 9 och kl. 10 smäller det :)

Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!

Vill bara att det ska bli överstökat, så man får veta hur allt går.. :D

Lycka till imorgon! Låter som ett gott tecken att du är svullen, då finns det nog gott om ägg att plocka! :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj