• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-05-31 07:46:08 följande:

Inget mer rosa igår, men yttepytte lite brunaktig på applikation längst vid tablettplats igen nu vid införande imorse.

Som jag liksom haft en blödning som legat långt in. Men inget kommer liksom "ner"! Utan det är ju bara på applikation och på morgon andra dagen.

Idag är min naturliga BIM.

Vi får se hur dagen utvecklar sig! :(

Jag är jättenervös.

Vågar heller inte testa på"bara" RD11 då jag vet att de finns dom som fått neg då men pos ngn dag senare!

Vill ha lite hopp liksom.

Vettu lite blod på dag 11 behöver inte betyda att d är kört. Började blöda själv förra gången ja va gravid varade bara någon timma o de va knappt blod men de var rött o färskt så fick panik o trodde d va mensen men gjorde ändå test som visade svagt pluss väntade över helgen o tog nytt o då vare 2-3 o inge mer blod såg ja. Så ta d lungt sås länge d inte forsar blod o du inte har ont kan du andas lite gran även fast d tufft.
  • Sanlu87

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

• FruHolmli
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

Åh!!! Gud vad spännande!!
    Grattis så in i Norden.
    Njut njut njut!!
  • KaosArt

Men grattis! :) vad underbart! Gud vd spännande. :):)
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-06-01 07:22:40 följande:

FruHolmli - hur går det för dig?

Jag vet inte, våndas varje toabesök!
    Hylsan har en lätt missfärgning vid tablettfästet, den är lik ljuuuus hudfärg och knappt.
    Har några gånger fått vagiator på pappret när jag torkat mig som också är aningen nyanserat i ljuuuuus hudfärg.
    Dock 3 gånger typ av 25 toabesök och typ knappnålshuvud mängd. Men granskade jag ser ju allt!

3 dagen som det ser lika ut nu.

Så jag vet inte hur jag ska tolka det.
    Det är ju liksom inte klassat som blödning, tycker jag för det är aldrig rött, knappt rosa liksom. Det är ej heller som sagt något som kommer "ut" utan mest vanlig flytning kommer.
    :(

Jag har läst att vissa gånger stoppar lutinus mensen, den dagen man slutar typ kommer den? :S

Jag har inte testat än av rädsla att få negativt!
    Jag ska på fredag tänkte jag. Har ju på lördag annars från kliniken!
  • halfmoon

Grattis!! :D
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-06-01 07:44:20 följande:

Jag vet inte, våndas varje toabesök!

Hylsan har en lätt missfärgning vid tablettfästet, den är lik ljuuuus hudfärg och knappt.

Har några gånger fått vagiator på pappret när jag torkat mig som också är aningen nyanserat i ljuuuuus hudfärg.

Dock 3 gånger typ av 25 toabesök och typ knappnålshuvud mängd. Men granskade jag ser ju allt!

3 dagen som det ser lika ut nu.

Så jag vet inte hur jag ska tolka det.

Det är ju liksom inte klassat som blödning, tycker jag för det är aldrig rött, knappt rosa liksom. Det är ej heller som sagt något som kommer "ut" utan mest vanlig flytning kommer.

:(

Jag har läst att vissa gånger stoppar lutinus mensen, den dagen man slutar typ kommer den? :S

Jag har inte testat än av rädsla att få negativt!

Jag ska på fredag tänkte jag. Har ju på lördag annars från kliniken!

Förstår att du våndas. Men i alla fall positivt att du inte fått någon blödning. Brukar du ha spottings innan mens? Som du säger vet man ingenting om något, lutinus kan ju skjuta upp mensen, tyvärr. Jag har också kommit in i "djupstudera lutinuspinne/flytningar"-fasen nu såhär på äggplock+14.. Jättenervöst. Du, och även jag, skulle ju verkligen ta ett test vid det här laget som skulle ge ett tillförlitligt resultat. Men jag har EXAKT samma rädsla som dig!! Är livrädd för negativt. Tror att det kommer bli negativt och på något märkligt vis vill jag behålla hoppet så länge det går. Fast man borde tänka att man skulle vilja ha ett svar så att man vet vad man ska förhålla sig till. Jobbigt det här. Kommer också testa tidigast fredag, jag har "naturlig bim" imorgon, men som sagt har man ju ingen aning om när mensen kommer med tanke på alla tillsatta hormoner. Uppdatera gärna under dagen om du vill/orkar! Kram<3
  • finee
    Doris88 skrev 2016-05-31 09:51:12 följande:

Bah så jobbigt :( dom ringde från mitt sjukhus igår för att meddela tid för vul nr 1, kl 8 imorgon. MEN fredagens vul går inte att genomföra då det inte finns någon på plats då. Kommer att få besked imorn om att nr 2 kanske kommer att bli nästa tisdag istället, den 7 juni

Då blir ju äp försenat :/

Någon fler som fått knas i planeringen?

Hur gick det idag doris?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj