• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-30 17:53:26 följande:

Tack!

Det gick bra får jag väl säga. Hade en liten cysta på ena äggstocken som har stört tillväxten av blåsorna lite men det såg ändå bra ut, fanns 5-6 st som var stora nog o såg bra ut och några små. Så ska spruta på med samma dos nu idag o imorgon o sen på onsdagkväll blir det ägglossningssprutan o ÄP på fredag & återföring på söndag (om vi kommer så långt) =)

Kram

Okej, men skönt att det fanns en del blåsor ändå, trots cystan. Då ska de nog finnas några ägg till er :)

De är klart ni ska komma så långt! :D spännande vecka för er, ska håla tummarna för dig hela veckan :)
  • KaosArt
    Filli89 skrev 2016-05-30 17:28:03 följande:

Hej tjejer nu är även jag ruvare. Ruvar dag 0 isf med en 6 dagars blastis frys försök spännande. Lycka till allihop.

Grattis, mysigt! :):) lycka till!
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-30 17:25:53 följande:

Marre22- missade att fråga, vad betyder det att det inte hade något fragment? Har aldrig hört det förut :) "nyfiken"

Jag kände att jag var tvungen att fråga då man läst så mycket om fragment vid cellkärnorna.

Vi tog också ett kort, så stort tack för att du påminde mig!

Jag mår bra nu, det känns bra! Visst fick du också ett tredagars tillbaka, var det också 8 celler?
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-30 17:25:53 följande:

Marre22- missade att fråga, vad betyder det att det inte hade något fragment? Har aldrig hört det förut :) "nyfiken"

Glömde ju att svara, det är tydligen "skräp" som blir när cellerna delar sig!
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-30 18:03:06 följande:

Jag kände att jag var tvungen att fråga då man läst så mycket om fragment vid cellkärnorna.

Vi tog också ett kort, så stort tack för att du påminde mig!

Jag mår bra nu, det känns bra! Visst fick du också ett tredagars tillbaka, var det också 8 celler?

Aha okej, vad skönt att ditt inte hade det :)

Skönt att du mår bra nu, ja jag fick också tillbaka 8 celligt tredagars.
  • Redcat
    Marre22 skrev 2016-05-30 17:08:18 följande:

Vi plockades på samma dag och satte in samma dag, vi måste ha varit där samtidig!

Haha jasså jag hade tid 20i 2 idag när va du dit?
    KaosArt skrev 2016-05-30 17:23:45 följande:

Skönt att allt gått bra för dig! :) Hur mår du nu? Med smärtan och sådär? Fint att du fick några att odla vidare på, håller tummarna för dom, :)

Ja visst var det härligt att få se bild! Har sparat ned den på telefonen ja och brukar kika lite ibland ;) ja ruvdag 1 blir imorgon.

Jodå jag mår helt okej, har fortfarande ont när jag går på toa och när jag rör mig i vissa vinklar och mår fortfarande lite illa med jämna mellanrum men annars mår jag bra tack

Jag kom på tanken lite senare att jag skulle ha knäppt kort hade varit kul att ha den och titta på som du kan, får nog kolla om det går att fixa det sen kanske okej, då vet jag tack
  • Marre22
    Redcat skrev 2016-05-30 19:53:50 följande:

Haha jasså jag hade tid 20i 2 idag när va du dit? Jodå jag mår helt okej, har fortfarande ont när jag går på toa och när jag rör mig i vissa vinklar och mår fortfarande lite illa med jämna mellanrum men annars mår jag bra tack

Jag kom på tanken lite senare att jag skulle ha knäppt kort hade varit kul att ha den och titta på som du kan, får nog kolla om det går att fixa det sen kanske okej, då vet jag tack

Vi hade tid kl 15.00, men var där 14.45, dock var det lite förseningar så vi var inte klar förrän klockan var 16.30 tror jag!
  • S1981

Idag på ruvardag 11 så blöder jag :( har mindre än vanlig mens men antar att det är lutinus som gör det. Gör ondare än vanlig mensvärk. Har testdag på fredag men känner att det är kört. Testade i morse med - på stickan. Får försöka igen efter sommaren!

• stajlish
    Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4 

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Slutade med p-piller för 5,5 år sen. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10, Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 & sprutstart 18/5. ÄP 3/6.

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5 

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. ÄP 20/5, ET med tvådagars embryo 22/5, testdag 6/6 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll 

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6 

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5. 

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1). 

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.  Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6 

Kärleksbarn00: 3:e försöket. Försökt i 5år. Sprutstart: 14/5, VUL: 19/5, ÄP: 24/5

TP86: barnlös pga dåliga spermier och ingen naturlig ägglossning. Har försökt i tre år. IVF 1 med ISCI. TD 28/5.

Doris88: Snart 28år, sambon 34. Försökt i ca 2år. Kort protokoll i Umeå, med sprutstart inom 1-2dagar. Enligt utredning som visade på låg ämnesomsättning äter jag nu levaxin 75 för att boozta kroppen. Ivf pga få simmare och kör därför icsi. Preliminär ÄP v.23

Gravida:

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5 

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan
  • halfmoon

Hej tjejer!

Jag är fortfarande med i matchen, iaf ett tag till. Fick fortfarande positivt igår på testdag (dock bara gravid 1-2 :( ) och blödningen kom aldrig igång. Haft lite ljusbruna flytningar ett par dagar men det verkar (peppar peppar) ha lugnat sig.

Vi har meddelat resultatet till kliniken och min sambo fick även tala med en läkare som sa att det var vanligt med små blödningar och att vi inte skulle stirra oss blinda på testen (de ökar men känns långsamt) då hcg kan variera. Vi fick tillsagt att nu ska vi vara glada och så får vi vänta och se.

Jag är superpessimist och ropar inte hej på långa vägar, men jag tillåter mig att hoppas lite till. Googlat alldeles för många bilder på stegring av gravtestet senaste dagarna. Så ett råd till er andra som ska testa, ta ett test och var nöjd med två streck på stickan/plus oavsett styrka! Det blir som det blir sen ändå. ;)

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj