• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Emmahedblom

Det blev ett ägg till frysen av 6 st..

• FruHolmli
    Emmahedblom skrev 2016-05-28 17:27:42 följande:

Det blev ett ägg till frysen av 6 st..

Hoppas det är guldägget ni behöver!
    <3
  • FruHolmli
    celavie1 skrev 2016-05-28 16:23:40 följande:

Hej

Har funderat på att kontakta Falun och göra ett nytt försök privat. Har de långa köer?

Ni som går där: Är ni nöjda med bemötandet och behandlingen där?

Vi går privat och i Falun.
    Vi fick tid direkt vi ville ha och fick börja samma dag vi var där om vi ville för det var min mensdag 2. :)
    Men vi skulle till Prag så det havererade med att komma på UL i tid, så vi fick vänta till nästa mens!

Vi är supernöjd, vi har en skämtsam, lättsam men mycket tydlig utländsk kvinna (Amir, kan hon heta)

29.000kr kostade det för oss, plus kostnad för blodprover bla på 1600kr samt 700kr. Även mediciner sedan då.
    Vi fick ta 3-pack om vi ville men vi tror på detta, om det inte går hem får det kosta lika igen om så! (Nu har vi en eskimå i frysen innan vi kan ge upp omgång 1a och B)

Värt varje krona!
  • FruHolmli
    grodan26 skrev 2016-05-28 12:02:05 följande:

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

Jag har inte plussat o är på ruvardag 9. Men jag hoppas jag har symptom, inte bara vagiatorbiverkning.

Så ömma bröst att jag säger aj aj aj när jag vänder mig på nätterna och inget kan komma åt dom.
    Ilningar i bröst som när jag ammade o mjölken rinner till.
    Stickningar/ilningar mellanåt i livmoder?
    Känner som något händer där nere oförklarligt. Tror ibland det är för äggstockarna var så påverkade av menopuren.

Så lite känner jag o har gjort från dag 1 ET.

Men det är så individuellt så du ska inte oroa dig än!
  • celavie1

Tack för er input om Falun. Skönt och höra att det verkar bra. Jag var inte så nöjd med tidigare försök hos landstinget. Jag har precis haft missfall så jag tror det bara är bra med lite vila över sommaren och försöka igen i augusti. Ha lite semester och försöka tänka på annat. Hoppas ni får en skön sommar!

• finee
    grodan26 skrev 2016-05-28 16:51:08 följande:

Vilken RD är du på? Ja nu vill man ju bara få ett magiskt tecken på att det händer nåt där inne!

Jag är på ruvardag fem med en femdagars. Så äggplock +10. Tycker att jag borde känna något Haha, jag vill också ha ett magiskt tecken!
    FruHolmli skrev 2016-05-28 18:07:56 följande:

Vi går privat och i Falun.

Vi fick tid direkt vi ville ha och fick börja samma dag vi var där om vi ville för det var min mensdag 2. :)

Men vi skulle till Prag så det havererade med att komma på UL i tid, så vi fick vänta till nästa mens!

Vi är supernöjd, vi har en skämtsam, lättsam men mycket tydlig utländsk kvinna (Amir, kan hon heta)

29.000kr kostade det för oss, plus kostnad för blodprover bla på 1600kr samt 700kr. Även mediciner sedan då.

Vi fick ta 3-pack om vi ville men vi tror på detta, om det inte går hem får det kosta lika igen om så! (Nu har vi en eskimå i frysen innan vi kan ge upp omgång 1a och B)

Värt varje krona!

Vi har samma läkare! Raghad Samir heter hon! Helt ljuvlig, sååå nöjd
  • malre

Jag kände knappt nånting innan jag plussade. Dessutom blödde jag lite.

Även nu har jag väldigt lite symptom. Så att man inte känner av något behöver inte vara dåligt, deppa inte över det! Håller tummarna för alla er som ruvar/ska ruva

• finee
    malre skrev 2016-05-28 20:46:24 följande:

Jag kände knappt nånting innan jag plussade. Dessutom blödde jag lite.

Även nu har jag väldigt lite symptom. Så att man inte känner av något behöver inte vara dåligt, deppa inte över det! Håller tummarna för alla er som ruvar/ska ruva

Tack för lite hopp! Har verkligen deppat över min icke-symptomiga kropp Hehe.

Grodan26 - ruvar du en 2/3-dagars eller en blastocyst? När ska du testa? Jag satt i eftermiddags och skruvade på ett testa tidigt test som ska kunna upptäcka graviditet på bim-4, vilket är idag för mig. Det mäter fråb 10mlU istället för 25mlU som de flesta test. Men tänkte att ett ev positivt test bara är hcg från ovitrellen. Eftersom det tar 10 dagar för den att gå ur om man mäter med ett vanligt test(?) så borde den fortfarande kunna fångas upp av ett testa tidigt på typ äggplock+11-12. Eller vad tror ni?
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-28 20:55:16 följande:

Tack för lite hopp! Har verkligen deppat över min icke-symptomiga kropp Hehe.

Grodan26 - ruvar du en 2/3-dagars eller en blastocyst? När ska du testa? Jag satt i eftermiddags och skruvade på ett testa tidigt test som ska kunna upptäcka graviditet på bim-4, vilket är idag för mig. Det mäter fråb 10mlU istället för 25mlU som de flesta test. Men tänkte att ett ev positivt test bara är hcg från ovitrellen. Eftersom det tar 10 dagar för den att gå ur om man mäter med ett vanligt test(?) så borde den fortfarande kunna fångas upp av ett testa tidigt på typ äggplock+11-12. Eller vad tror ni?

Som sagt har jag också inte heller kännt/eller känner så mycket. Lite lite vissa stunder får äggstockarna och livmodern. Men inte mycket alls.

Men jag tycker du ska vänta lite till med att testa, som du säger kan kanske ovitrelle ställa till det och sådär. Du kanske i alla fall vänta till bim+1, så du ser att mensen inte kommer. Men det är ju svårt, man vill ju veta på en gång. Testar du för tidigt så kan de ju bli så att du får minus och blir jätte ledsen men att du är gravid egentligen bara de att det inte syns än. Det var i alla fall en oro jag hade så därför väntade jag. Men du ska såklart göra det som känns bäst för dig. <3 håller mina tummar super hårt för dig.
  • Kärleksbarn00

På ruvardag ett och känner mig bara nedstämd. Lätt till gråt och irritation, idag brusade jag till och upp mig för ingenting. Rädd att mitt lilla ägg ska ta skada av mina hormonella svängningar. Så här påverkad har jag inte varit tidigare. Någon som vet? Kan jag gråta "ut" ägget eller få det att sluta utvecklas? ????

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj