• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Redcat

Grattis KaosArt för plusset är så glad för din skull och håller tummarna att det håller sig så här kram

Och grattis ni andra som har plussat

Har inte vart inne på några dagar nu så ska vell berätta vad som har hänt. Va upp till Falun i fredags och det gick bra, gjorde inte lika ont som jag trodde att det skulle göra , hade 18 äggblåsor och dom fick ut 9 ägg (dom tog inte alla blåsor) har vart så trött och haft så ont i helgen att jag bara har tagit det lugnt dom ringde i lördags och sa att 5st ägg va mogna och att 4st hade blivit befruktade. Fick komma tillbaka idag och sätta in ett ägg och dom andra ska dom odla någon dag till för att se om dom kan frysa ner dom fick se en bild på ägget som dom satte in och när jag såg det så kunde jag inte sluta le hahaha han sa att ägget va bra och dom fick in det på rätt plats och att min slemhinna(tror ja?)va 10 (någonting) hihi

Så nu får jag vänta och se en sak jag undrar, hur räknar man ruv-dagarna, är första dagen idag eller i morgon? Ska göra gravtest den 14 juni

• Marre22
    Redcat skrev 2016-05-30 16:17:29 följande:

Grattis KaosArt för plusset är så glad för din skull och håller tummarna att det håller sig så här kram

Har inte vart inne på några dagar nu så ska vell berätta vad som har hänt. Va upp till Falun i fredags och det gick bra, gjorde inte lika ont som jag trodde att det skulle göra , hade 18 äggblåsor och dom fick ut 9 ägg (dom tog inte alla blåsor) har vart så trött och haft så ont i helgen att jag bara har tagit det lugnt dom ringde i lördags och sa att 5st ägg va mogna och att 4st hade blivit befruktade. Fick komma tillbaka idag och sätta in ett ägg och dom andra ska dom odla någon dag till för att se om dom kan frysa ner dom fick se en bild på ägget som dom satte in och när jag såg det så kunde jag inte sluta le hahaha han sa att ägget va bra och dom fick in det på rätt plats och att min slemhinna(tror ja?)va 10 (någonting) hihi

Så nu får jag vänta och se en sak jag undrar, hur räknar man ruv-dagarna, är första dagen idag eller i morgon? Ska göra gravtest den 14 juni

Vi plockades på samma dag och satte in samma dag, vi måste ha varit där samtidig!
  • Marre22

Nu är jag ruvare - ett åttacelligt perfekt embryo utan något som helst fragment som har placerats mitt i slemhinnan.

Av våra 4 befruktade så var alla fyra fortfarande med i leken.

Ett hade dock bara 6 celler och fick en bedömning 2 på skalan.

Nu ska de tre kvarvarande odlas för att se om något kommer till frysen...

Återigen en positiv upplevelse och det kändes så fint att samma läkare som hade vår bedömningssamtal och startade igång oss var den som gjorde insättningen.

• KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-30 17:12:43 följande:

Nu är jag ruvare - ett åttacelligt perfekt embryo utan något som helst fragment som har placerats mitt i slemhinnan.

Av våra 4 befruktade så var alla fyra fortfarande med i leken.

Ett hade dock bara 6 celler och fick en bedömning 2 på skalan.

Nu ska de tre kvarvarande odlas för att se om något kommer till frysen...

Återigen en positiv upplevelse och det kändes så fint att samma läkare som hade vår bedömningssamtal och startade igång oss var den som gjorde insättningen.

Weee kul :):) Grattis! ! Så härligt att allt gått bra. Hur mår du? Fick du också se bild på embryot?

Låter positivt att alla tre odlas vidare, hopps något kommer till frysen. Ska du ringa i veckan och höra om det gick bra?
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-30 16:17:29 följande:

Skönt att allt gått bra för dig! :) Hur mår du nu? Med smärtan och sådär? Fint att du fick några att odla vidare på, håller tummarna för dom, :)

Ja visst var det härligt att få se bild! Har sparat ned den på telefonen ja och brukar kika lite ibland ;) ja ruvdag 1 blir imorgon.
  • KaosArt

Marre22- missade att fråga, vad betyder det att det inte hade något fragment? Har aldrig hört det förut :) "nyfiken"

• Filli89

Hej tjejer nu är även jag ruvare. Ruvar dag 0 isf med en 6 dagars blastis frys försök spännande. Lycka till allihop.

• stajlish
    finee skrev 2016-05-30 08:07:36 följande:

Idag när jag vaknade var ömheten i mina bröst som bortblåst. PRECIS samma som det brukar bli på BIM-3 (viket är idag) när vi försökt på vanliga sättet. Alltid när jag fått oömma bröst på BIM-3 så vet jag att det är kört. Spottings borde komma imorgon eller på onsdag, därefter mens på torsdag. Törs dock inte ta ett test för att bekräfta det hela, orkar inte se ett minus, och någonstans då vill jag ändå ha kvar hoppet ett litet tag till.

Tack för dina lyckoönskningar! <3
    Ja, det tar sin tid med långa protokollet helt klart.. haha. 

Klart du ska ha kvar hoppet! Ända in i det sista. Kan trösta dig med att när jag blev gravid/va gravid så kom o gick symptomen i början. Vissa dagar kändes ingenting o vissa massor. Det behöver inte betyda något! Kram
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-29 20:41:43 följande:
    Lycka till imorgon på vul! :) hoppas det går bra och att du är redo för plock snart, spännande. :) kram
    Tack!

Det gick bra får jag väl säga. Hade en liten cysta på ena äggstocken som har stört tillväxten av blåsorna lite men det såg ändå bra ut, fanns 5-6 st som var stora nog o såg bra ut och några små. Så ska spruta på med samma dos nu idag o imorgon o sen på onsdagkväll blir det ägglossningssprutan o ÄP på fredag & återföring på söndag (om vi kommer så långt) =)

Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj