• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • malre
    finee skrev 2016-05-30 10:03:08 följande:
    Åh tack marle för lite hopp. Hade du samma som jag, dvs bröst som först ömmade men därefter slutade ömma? Eller var det bara helt oömt hela tiden?
    nej precis som du. De ömmade  väldigt, sen försvann det helt. så ge inte upp, så länge man inte blöder kraftigt finns det hopp!
  • MajaStinaa

finee:

Tack snälla du<3

Min sambo är 40 så visst skulle vi kunna hålla på länge till. Det är det att jag inte vill att vi ska vara "gamla föräldrar". Kanske väldigt litet problem i jämförelse. Hellre att vi blir gamla föräldrar än att vi inte blir föräldrar alls...

Jag har nog inte accepterat att vi hamnat i den här situationen. Det var inte såhär det skulle bli. Att skaffa barn skulle vara något roligt och skönt liksom =)

Hoppas jag kan se tillbaka på den här tiden från en helt annan situation i framtiden.. =)

• finee
    malre skrev 2016-05-30 10:14:15 följande:

nej precis som du. De ömmade  väldigt, sen försvann det helt. så ge inte upp, så länge man inte blöder kraftigt finns det hopp!

Nämen oj, jaha! Det låter ju onekligen positivt, jag kanske inte ska kasta in handduken än då? Tack för att du berättade. Du har helt rätt marle, att så länge det inte är en kraftig blödning så finns det hopp. Det är inte över förens det är över
    MajaStinaa skrev 2016-05-30 10:38:28 följande:

finee:

Tack snälla du<3

Min sambo är 40 så visst skulle vi kunna hålla på länge till. Det är det att jag inte vill att vi ska vara "gamla föräldrar". Kanske väldigt litet problem i jämförelse. Hellre att vi blir gamla föräldrar än att vi inte blir föräldrar alls...

Jag har nog inte accepterat att vi hamnat i den här situationen. Det var inte såhär det skulle bli. Att skaffa barn skulle vara något roligt och skönt liksom =)

Hoppas jag kan se tillbaka på den här tiden från en helt annan situation i framtiden.. =)

Tack själv för stöd

Haha, 40 är väl ingen ålder Men förstår ändå att det är jobbigt eftersom du hade en annan bild. Och att det kan vara svårt att acceptera att man behöver IVF. Om ni blir gravida är jag helt övertygad om att du kommer se situationen annorlunda
  • Marre22

Och här sitter vi på väg ner mot Falun.

Ingen telefon som ringt så det borde ju finnas något att återföra eller hur?

Och jag var riktigt dålig igår - fick åka in på akuten, exakt allt i buken hade svullnat upp och jag hade svårt att gå, ligga och sitta.

Men idag mår jag bättre och är 4 kg lättare på vågen.

Håll gärna en tumme att det finns något som väntar på oss därnere!

• finee
    Marre22 skrev 2016-05-30 11:32:27 följande:

Och jag var riktigt dålig igår - fick åka in på akuten, exakt allt i buken hade svullnat upp och jag hade svårt att gå, ligga och sitta.

Oj,,vad jobbigt att du mådde så dåligt igår! Bra att det är bättre idag.

Spännande med återföring! Jag tyckte att det var det bästa tillfället med hela processen Lycka till!
  • grodan26
    finee skrev 2016-05-30 08:23:01 följande:

FruHolmli - att värken är annorlunda mot i vanliga fall tänker jag är ett gott tecken Förstår att väntan är jättejobbig nu! Jag upplever ruvningen som svårare desti närmare bim man kommer. Tack för ditt stöd, bra vi har varandra i sådana här trådar <3

Jag håller med, nu blir det jobbigare för varje dag som går. 
    Det är knappt så jag kommer våga testa nu, är rädd för svaret. Hur kommer jag reagera på ett negativt test när vetskapen finns att vi kommer få vänta hela sommaren på nästa insättning? 

Räknar du BIM från äggplock? Jag tänker att kroppens egna cykel är utslagen av alla hormoner så svårt att veta när BIM är. Eller brukar det vara ungefär samma ändå? 
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-30 11:32:27 följande:

Oj men gud! Fick de tömma på vätska eller gick det bra ändå? Hoppas du mår bättre nu och att det går bra idag!

Ja inget samtal så finns det nog någonting till dig :)

Jag håller tummarna för dig! <3
  • MajaStinaa

Lycka till Marre22!

Känner någon igen att det blir en del Lutinus i trosorna efter en stund, trots att man använt nästan hela applikatorn? Blir lite orolig att det inte stannar kvar på plats..

Hur öppna har ni varit med er ofrivilliga barnlöshet och IVF med era vänner och familjer?

• Sthlmsthlm

Hej! Börjar bli lite luttrad av IVF så jag har inte varit aktiv i tråden denna gång, men är idag på RD12 och testdag onsdag, så det börjar dra ihop sig!!

Ang BIM - utgå från testdag, man kan inte lita på sin vanliga cykel alls! Jag har tidigare fått mens RD11-RD16 så det varierar där också. 

Ang lutinus, det är bindningsmedlet som rinner ut (det ska det), Hormonerna tar kroppen upp, så oroa dig inte!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj