• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Emmahedblom

Läste nyss min journal på mina vårdkontakter, på dag 10 hade de sett 34 folliklar på VUL, men 18 som var tillräckligt stora! Läste också att de utfört ICSI..

• finee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-27 14:16:21 följande:

Grattis till 8 ägg:)

Nu är jag ruvare av ett litet guldägg. Håller alla mina tummar. De andra 2 ägget skulle försöka odlas vidare till dag 5 och isåfall frysas.

Hur räknar man är jag på ruvardag 0 eller 1 idag? Kram

Välkommen till ruvarklubben Håller tunnar nu, både för den du ruvar på och för dem som ska bli till frysen.
  • Doris88
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Stort grattis! :D

Fick starttillstånd imorse så ikväll tar jag min första spruta :D blodprov och vul 1/6, vul 3/6 och sen får jag veta när vi ska göra äp :D
  • Doris88
    stajlish skrev 2016-05-27 09:55:05 följande:
    Okej :) 

Jadå, det kommet du fixa galant!, jag hämtade ut allt på en gång.
    Ooo känns pirrigt nu. Ska ta första ikväll om 2 timmar :)
    Hade inte möjlighet att hämta ut allt nu på en gång,
    så jag tar resten på måndag.

Fördel med jobbhelg nu är att första tiden nu kommer gå ganska fort :D
  • Filli89

Hej tjejer hoppar in här jag med då. Fick tyvärr missfall i v10 förra månaden efter et nu är vi igång igen och får göra en fet på måndag. Har börjat med vaggisarna idag. Det som oroar mig är dock att jag endast har en i frysen och d finns en chans att den inte klarar upptiningen men de är en 5 dagars blastocyst så vi får se hur stark den är annars får jag börja om hela processen, de hör av sig måndag morgon om den inte klarar sig,, så himla nervös.hur går det för er andra här inne? Har inte läst allt.

• stajlish
    finee skrev 2016-05-27 10:26:42 följande:

Allt känns så outhärdligt blytungt just nu. Fick precis besked om att en kollega är gravid och ska ha barn vid årsskiftet. Jag gick sönder inombords.

Jag känner mig så negativ, har svårt att tro att det här kommer att funka. Jättejobbigt.

Förlåt för svart inlägg.

Inget och be om ursäkt för, alla inlägg o alla känslor är välkomna här!
    Det är bittert, och orättvist.. klart man unnar andra lyckan att bli gravida men det är svårt att inte känna ledsamheten pga orättvisan!

Det kommer funka för dig/er också en dag <3 För oss alla här inne, man får inte ge upp hoppet! Kram på dig
  • stajlish
    Marre22 skrev 2016-05-27 11:00:29 följande:

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

Skönt! Åh, grattis till 8 ägg! :)
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-05-27 20:03:22 följande:
    Ooo känns pirrigt nu. Ska ta första ikväll om 2 timmar :)
    Hade inte möjlighet att hämta ut allt nu på en gång, 
    så jag tar resten på måndag.

Fördel med jobbhelg nu är att första tiden nu kommer gå ganska fort :D
    Hur gick det?
    Jag har precis tagit min också! Sprutdag nummer 10 här idag, dock blev de ännu en gång två stick.. (när man måste byta spruta o dela upp dosen när ena tar slut..) 

Hoppas det gick bra för dig! 

Ja, precis.. annat o tänka på så går de fortare!
  • Sanlu87
    KaosArt skrev 2016-05-27 11:14:02 följande:

Tack ALLA så himla mycket för era lyckönskningar och grattis. Det här är så himla ofattbart :) , vi har varit ett så stort stöd under det här. Utan er hade jag nog grävt ned mig totalt. Tack för att ni funnits här <3 <3 <3 <3 <3 <3

Finee - Jag är glad att du får upp ditt hopp! För det händer ju verkligen, mot alla odds :)

Förstår din känslor kring din kollega. Jag var jätte orolig för hur jag skulle känna när min sambos syster som är beräknad att föda om ca 3 veckor får sitt barn och jag står där utan någonting. Men nu är jag gravid så då kommer det nog kännas lättare. Men det är ett slag i magen varje gång man får höra om någon som är gravid, och speciellt de som inte ens försökt eller uttrycker så att det är ju hur enkelt som helst att bli gravid.

Jag tror att intralipiden kan hjälpa mycket, (vet du ditt resultsrmpå den ?)och att man verkligen vet att det är ett fin embryo som utvecklats bra, när man försöker på egen hand så vet man ju inte ens om ägget och spermier möts. Så vi får mycket hjälp! Jag tror på dig och håller mina tummar. <3

Stort grattis KaosArt till ditt plus!! Måste vara en fantastisk känsla att äntligen se det där strecket !
  • Marre22

Så ringde kliniken.

Av våra 8 ägg var 6 mogna och 4 hade befruktat sig normalt.

Jag känner mig lite ledsen då vi missade långtidsodling, samt att jag fick lite vatten på min kvarn om att jag plockades för tidigt.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj