• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt

Tack ALLA så himla mycket för era lyckönskningar och grattis. Det här är så himla ofattbart :) , vi har varit ett så stort stöd under det här. Utan er hade jag nog grävt ned mig totalt. Tack för att ni funnits här <3 <3 <3 <3 <3 <3

Finee - Jag är glad att du får upp ditt hopp! För det händer ju verkligen, mot alla odds :)

Förstår din känslor kring din kollega. Jag var jätte orolig för hur jag skulle känna när min sambos syster som är beräknad att föda om ca 3 veckor får sitt barn och jag står där utan någonting. Men nu är jag gravid så då kommer det nog kännas lättare. Men det är ett slag i magen varje gång man får höra om någon som är gravid, och speciellt de som inte ens försökt eller uttrycker så att det är ju hur enkelt som helst att bli gravid.

Jag tror att intralipiden kan hjälpa mycket, (vet du ditt resultsrmpå den ?)och att man verkligen vet att det är ett fin embryo som utvecklats bra, när man försöker på egen hand så vet man ju inte ens om ägget och spermier möts. Så vi får mycket hjälp! Jag tror på dig och håller mina tummar. <3

• KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-27 11:00:29 följande:

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

Grattis! Fint resultat, skönt att du känner dig nöjd. <3
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-27 11:14:02 följande:

Tack ALLA så himla mycket för era lyckönskningar och grattis. Det här är så himla ofattbart :) , vi har varit ett så stort stöd under det här. Utan er hade jag nog grävt ned mig totalt. Tack för att ni funnits här <3 <3 <3 <3 <3 <3

Finee - Jag är glad att du får upp ditt hopp! För det händer ju verkligen, mot alla odds :)

Förstår din känslor kring din kollega. Jag var jätte orolig för hur jag skulle känna när min sambos syster som är beräknad att föda om ca 3 veckor får sitt barn och jag står där utan någonting. Men nu är jag gravid så då kommer det nog kännas lättare. Men det är ett slag i magen varje gång man får höra om någon som är gravid, och speciellt de som inte ens försökt eller uttrycker så att det är ju hur enkelt som helst att bli gravid.

Jag tror att intralipiden kan hjälpa mycket, (vet du ditt resultsrmpå den ?)och att man verkligen vet att det är ett fin embryo som utvecklats bra, när man försöker på egen hand så vet man ju inte ens om ägget och spermier möts. Så vi får mycket hjälp! Jag tror på dig och håller mina tummar. <3

Tack Kaosart för dina värmande ord. Betyder mycket. Nej, jag vet inte resultaten på Intralipiden/NK-cellerna. Kanske borde kunna fråga. Återigen grattis till din graviditet<3
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-27 11:17:39 följande:

Tack Kaosart för dina värmande ord. Betyder mycket. Nej, jag vet inte resultaten på Intralipiden/NK-cellerna. Kanske borde kunna fråga. Återigen grattis till din graviditet<3

Tack själv :) Ja du kan fråga, det gjorde jag. Jag hade 16 % och de har satt gränsen om det var vid typ 12 eller 13, så jag ligger ju över så jag tror de spelar in för oss att vi fick den hjälpen.

Vi ska ju följa vandra genom hela graviditeten har jag planerat :)
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-27 11:23:25 följande:

Tack själv :) Ja du kan fråga, det gjorde jag. Jag hade 16 % och de har satt gränsen om det var vid typ 12 eller 13, så jag ligger ju över så jag tror de spelar in för oss att vi fick den hjälpen.

Vi ska ju följa vandra genom hela graviditeten har jag planerat :)

Men då är det ju verkligen sannolikt att intralipiden har varit hjälpsam! Vilken tur att vi går i Falun. Ska fråga om mitt värde också nästa gång jag pratar med dem.

Självklart ska vi fortsätta följa varandra
  • Marre22
    finee skrev 2016-05-27 11:51:53 följande:

Men då är det ju verkligen sannolikt att intralipiden har varit hjälpsam! Vilken tur att vi går i Falun. Ska fråga om mitt värde också nästa gång jag pratar med dem.

Självklart ska vi fortsätta följa varandra

Jag hade också 16 %, det optimala är under 10 men kliniken har 12-13 som ref.värde.
  • finee
    Marre22 skrev 2016-05-27 12:15:41 följande:

Jag hade också 16 %, det optimala är under 10 men kliniken har 12-13 som ref.värde.

Ok, tack att du delar med dig. Nu blev jag ännu mer angelägen om att fråga.
  • malre
    Marre22 skrev 2016-05-27 11:00:29 följande:

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

Grattis!!! Hoppas många blir befruktade och utvecklas fint
  • Kärleksbarn00

Grattis till 8 ägg:)

Nu är jag ruvare av ett litet guldägg. Håller alla mina tummar. De andra 2 ägget skulle försöka odlas vidare till dag 5 och isåfall frysas.

Hur räknar man är jag på ruvardag 0 eller 1 idag? Kram

• KaosArt
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-27 14:16:21 följande:

Grattis till 8 ägg:)

Nu är jag ruvare av ett litet guldägg. Håller alla mina tummar. De andra 2 ägget skulle försöka odlas vidare till dag 5 och isåfall frysas.

Hur räknar man är jag på ruvardag 0 eller 1 idag? Kram

Åh grattis! Vad mysigt! :):)

Dagen efter återföring är dag ett har jag fått lära mig ;) hoppas du får någottill frysen med. Håller tummarna.

Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj