• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Kärleksbarn00

[quote=76656934][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-25 11:10:04 följande:[/quote-nick]Grattis till 6 befruktade, fint resultat! Hoppas de delar sig lika fint nu då :)

Nej jag har aldrig hört om 4 dagars odling, men embryologen vet nog vad hen gör :)

Bara du inte har så långt att åka om det blir spontant på fredag nudå. Jag har ju 3,5 timmar till min klinik så de hade blivit lite stressigt för mig hehe[/

Ja det vet de säkerligen men kändes ändå olustigt på något sätt att vi inte skulle höras förrän på fredag. Jag vill ju gärna ha en uppdatering om guldäggen redan imorgon. :p

Nä vi har kliniken en timme bort, mer de som vill att båda är med vid ET och det är svårare för min man att kunna åka dit spontant:/ men allt löser sig alltid. :)

• Redcat

Jag tog sista sprutan Idag/(igår(?)) kl 20.00. Är det vanligt att man känner av den fort?

Jag började känna av den när det hade gått 1timme och ca 45min, har jag ont i äggstockarn (det är värst i den jag har mäst ägg) och det käns som att det bara blir värre och värre.. :-/

Jag är också spänd i hela nedredelen utav magen men jag tror att det beror på att jag har mått illa och spytt idag. Jag har haft lite små känningar i äggstockarna vissa dagar men inte på samma sätt som nu,det är en annan känsla och kraft. Är det vanligt att få så? Eller kan de ha något med att jag hade överproduktion? :-S

• halfmoon

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

• KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-26 00:01:44 följande:

Jag tog sista sprutan Idag/(igår(?)) kl 20.00. Är det vanligt att man känner av den fort?

Jag började känna av den när det hade gått 1timme och ca 45min, har jag ont i äggstockarn (det är värst i den jag har mäst ägg) och det käns som att det bara blir värre och värre.. :-/

Jag är också spänd i hela nedredelen utav magen men jag tror att det beror på att jag har mått illa och spytt idag. Jag har haft lite små känningar i äggstockarna vissa dagar men inte på samma sätt som nu,det är en annan känsla och kraft. Är det vanligt att få så? Eller kan de ha något med att jag hade överproduktion? :-S

Jag vet iine om det är vanligt men det kan säkert va så, alla äggblåsor ska hinna mogna på ett och ett halvt dygn så de måste ju arbeta på! :)

Men jobbigt att du känner av det så mycket! Vet att vissa kan bli super svullna efter äl sprutan. Du känner säkert extra mycket för att du hade överperoduktion.
    halfmoon skrev 2016-05-26 06:36:05 följande:

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

Åh nej :(:(

Gud vad tråkigt, lider med dig. Det var ju inte så det skulle gå. <3 <3 <3

Skickar kramar till dig!
  • FruHolmli

Nej nej!!
    Men är det verkligen helt kört?
    Jag hade mens min första graviditet, dock en kortare och till på naturlig väg, kan inte vara ngt sådant bara?
    *hoppas*
    Kramar till er!!
  • KaosArt

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

• Minimasken

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
    - ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

• malre
    Minimasken skrev 2016-05-26 07:18:55 följande:

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
    - ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

Jag beklagar verkligen. Förstår att det är tungt men försök ändå ladda om och njuta av sommaren. Augusti kommer snart och förhoppningsvis ert efterlängtade pluss också.

Vet inte vad ni hade för ägg i frysen, (blastocyst eller 2-3 dagars) om det påverkar chansen för överlevnad. På kliniken där jag går så säger de att ca 80% av äggen överlever upptining. Inte hört om 20% innan, men det kan säkert skilja från klinik till klinik.

Styrkekram
  • malre

Men nej! Tråkigt :(
    Hopaps det inte är så utan att det bara en en ofarlig blödning som jag förstår att många ändå kan ha.

Kram
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-26 07:16:39 följande:

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

Jag tror starkt på ett pluss imorgon :)

Jag har ganska stark mensvärk till och från, det är tydligen ofarligt. Det behöver inte betyda nått dåligt egentligen. Det var egentligen det enda jag känd i början, sen började brösten ömma
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj