• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Redcat
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 14:59:17 följande:

Jag har 9 äggblåsor, så det var ett ägg i alla förutom i ett.

Jag tycker inte det är så farligt, klart det känns lite men det är ju över på ett par minuter. Det kommer gå jättebra ska du se :) kram

Okej jag har 18 äggblåser jag hoppas så otroligt mkt att jag har några ägg och att dom klarar av utvecklingen.

Tack för dom orden det hjälpte mkt kram
  • halfmoon
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 13:29:31 följande:

Tack alla! Jag fick gravid 1-2v på digitalt test vis lunch så nu vågar jag vara glad. Ska berätta för sambon ikväll! Har testdag på fredag och då vågar jag lita på detta till 100% :)

Stort grattis! :D

Jag fick ett tydligt plus på clearblue plus nyss! Ingen tvekan längre! :)
  • finee

Kvinna84a och Halfmoon - STORT grattis till era plus!!! Måste kännas fantastiskt!!!!

• finee
    Sanlu87 skrev 2016-05-24 13:01:37 följande:

Jag tyckte att det var väldigt många som klagade på hur jobbigt det var under ruvningen, och att det kändes som så lång tid etc., tyckte då att så farligt kan det väl inte vara, men nu när jag är där själv så kan jag bara instämma, sjukt jobbigt psykiskt och tiden går ju så sjukt sakta!!!

Känns ju som att man kommer bli galen av detta...

Jag känner precis samma! Hade ET igår och vet inte hur jag ska få tiden att gå!!?? Hur ska man överleva detta liksom? Hehe, spruttiden var jobbig, men då fanns det ändå fler hållpunkter som låg ganska tätt - blodprov, dagen efter besked fråb blodprov, sedan ett par dagar senare vul, och därefter ÄP, få besked om befruktning, ET.......keeps you busy! Men nu är det bara en lång väntan utan insikt i processen, helt plötsligt har man ingen koll längre kring hur det hela fortlöper. Så det gör det också segare tror jag. Plus att ju närmare målet (eller sorgen) - desto olidligare att vänta.
  • finee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 09:54:19 följande:

Hej. Nu är ÄP klart. Fick ut 8 ägg:)

Har "bara" fått ut 6 innan, så nu får vi bara hålla tummarna att guldäggen håller bra kvalitet och klarar av celldelningen. ??

Tummen upp för det, låter lovande! När beräknas du ha ET? Sätter de in 2-3 dagars eller femdagars på kliniken du går?
  • finee

Kaosart - hur går det? Har tänkt på dig idag, visst har du bim???? Nyfiken och håller alla tummar och tår för att mensen håller sig borta!

• Kärleksbarn00

[quote=76654825][quote-nick]finee skrev 2016-05-24 18:08:36 följande:[/quote-nick]Tummen upp för det, låter lovande! När beräknas du ha ET? Sätter de in 2-3 dagars eller femdagars på kliniken du går?[/

Det går jag inte veta förrän i morgon. Detkan bli 2-3 eller fem. Vet inte vad jag ska hoppas på heller. Har bara haft 2 dagars tidigare. Vad tycker ni om detta med odlingstid?

• KaosArt
    finee skrev 2016-05-24 18:10:08 följande:

Kaosart - hur går det? Har tänkt på dig idag, visst har du bim???? Nyfiken och håller alla tummar och tår för att mensen håller sig borta!

Dagen har gått såååå långsamt! Vissa stunder får ja bara sånt stresspåslg att jag bra vill lägga mig ned och gråta, andra stunder känns det bättre. Men fy vilken plåga att gå på toa, känner mig lite "kladdig" i trosan, (förlåt om de låter lite snuskigt hehe men det är ju så! Får ju ha trosskydd hela tiden) blir orolig att det denna gången är mensen som kommit, men sedan är det bara lutinus, och så andas man ut i nån timme. Så ingen mens än så länge trots bim!

Diskuterar fram och tillbaka med sambon om att testa tidigt, men han vill verkligen vänta. Sköterskan i Falun tryckte extra på att vi ska vänta till test dagen och han har tagit fasta på det. Hehe. Ja men de är väl bäst att vänta egentligen. Men hua.
  • TP86
    halfmoon skrev 2016-05-24 17:33:03 följande:

Stort grattis! :D

Jag fick ett tydligt plus på clearblue plus nyss! Ingen tvekan längre! :)

Grattis!!
  • KaosArt
    Sanlu87 skrev 2016-05-24 13:01:37 följande:

Jag tyckte att det var väldigt många som klagade på hur jobbigt det var under ruvningen, och att det kändes som så lång tid etc., tyckte då att så farligt kan det väl inte vara, men nu när jag är där själv så kan jag bara instämma, sjukt jobbigt psykiskt och tiden går ju så sjukt sakta!!!

Känns ju som att man kommer bli galen av detta...

Ja jag håller verkligen med, håller på att bli galen. Denna dag har krypit fram verkligen!
    Redcat skrev 2016-05-24 10:31:12 följande:

Hihi ja det är lite drygt på morgonen men det brukar vara lite lugnare under dagen ja det är skönt att du slapp jag va nästan helt hundra på att jag skulle få något sånt här med min mage, har problem med den sedan innan. :-P

Ja det är skönt hur mår du nu då?

Fysiskt mår jag bra, men känner mig som sagt stressad och orolig. Men men kan ju inte göra så mycket just nu, bara vänta och vänta.
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 13:29:31 följande:

Tack alla! Jag fick gravid 1-2v på digitalt test vis lunch så nu vågar jag vara glad. Ska berätta för sambon ikväll! Har testdag på fredag och då vågar jag lita på detta till 100% :)

Gud vad härligt! Grattis, så glad för din skull. :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj