• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Marre22

Ni som haft äggplock på en fredag, har ni kunnat få info på helgen om embryona?

• finee
    KaosArt skrev 2016-05-23 20:48:52 följande:

Hehe men vad skönt med tre till frysen! Så skönt att ha backup!

Ja bim imorgon. Har känningar från livmodern, men vet ju inte om det beror på mens, lutinus eller graviditet. Jag håller på att bli tokig. Oro så fort ja ska gå på toa. Vill bara att veckan ska gå.

Pratade med sambon idag om att testa på onsdag, men jag tror vi väntar. Han vill vänta. Men känns jäkligt tungt, vill ju bara veta. Vissa stunder har jag gett upp. Tänker på att det kanske fungerar bättre nästa gång med en sexdagars. Men fan vill ju att det ska gå denna gång. Jag önskar så det gör ont i hjärtat.

Ja, det känns jätteskönt med en back up. Var över all förväntan att det skulle bli tre till frysen. Har gått på moln idag, men räknar med att oron kommer krypa på här om någon dag..

Förstår att det är kämpigt för dig just nu, såhär alldeles i sluttampen på ruvningen. Det är ju i alla fall bra att du inte fått någon mens än. Svårtolkat med symptom absolut, kan ju bero på vad som helst. Började du känna av lutinusen på en gång? Jag har inga som helst biverkningar av den än, hadt den sedan fredags.

Hur ser det ut för er andra - när började ni få lutinusbiverkningar? Är det någon som inte fått det?
  • Redcat
    Marre22 skrev 2016-05-23 20:51:47 följande:

Det är första IVF för mig också, men konstigt nog så är jag inte allt för nervös för plocket ännu. Jag har varit fullt upptagen med att vara nervös över att jag inte ska svara på hormonerna, och när vi väl fick ok på äggplock idag så har jag börjat fundera på plocket.

Alla reagerar nog olika, men jag hoppas att det inte blir en allt för jobbig upplevelse för oss alla.

Hihi okej jag önskar att jag kunde vara så, jag själv tänker redan på hur ont det kommer göra att föda barnet hahaha min hjärna är lite dum, den tänker för mkt på allt haha

Ja jag tror det med, vi får hålla tummarna för det och att det blir bra resultat
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-23 17:06:25 följande:

Åh jag har funderat fram och tillbaka på det där med att tjuvtesta. Diskuterat med sambon, för vi borde kunna få svar på om det gick eller ej på typ onsdag. Men vet inte ändå, har läst lite att ivf embryon kan behöva lite extra tid på sig att fästa och producera hcg. Men vet såklart inte om det stämmer. Samtidigt vet jag inte om jag vill ha minus och sedan mås jobba dagen efter.

Jag tror jag kommer vänta till test dag. Hua det är så svårt. Hur resonerar du? Har du en bra känsla? Några symptom?

Jag tvekar också, fram och tillbaka.. Symptomen vågar jag inte lita på pga alla hormoner man har i sig.. Men haft mensvärk till och från, ömma och svullna bröst, hugger till och värker då och då framförallt på höger sida. Känns som att det är 50/50 på att vi lyckats, vågar inte hoppas för mycket men viljan är så stort att det är svårt att hålla sig.

Har du några symptom?
  • halfmoon

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

• Marre22
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Håller tummarna!
  • finee

Kul! Håller tummarna!!
  • malre

Håller tummarna! Det låter ju lovande men ett sträck innan BIM :)

• FruHolmli

Vad har ni som haft biverkningar visat på vagiatorer?
    Jag vet inte alls vad de kan ge.

Jag har inga konstigheter mer än idag på ruvardag 4 så har jag fått så ömma bröst att jag inte ens kan krama min man :S

• S1981

Åh va kul! Håller tummarna! Försök njuta av att du är gravid! Vad som mot förmodan kanske kan gå fel kan du ju ändå inte styra över så unna dig att känna lycka :) Det förtjänar du!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj