• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-24 20:29:34 följande:
    Ja det känns bra att mensen inte kommit än, lite mer hopp! Hehe ja jag känner att jag måste respektera att han inte vill testa innan, men man är ju sugen att passa på när jag är hemma imorgon och han jobbar. Måste sysselsätta mig hela dagen så jag inte blir för sugen. :)

Ja hade han sagt ja så hade jag testat på bim+1, men som du säger, jobbigt att få minus och vänta in mensen. Fy.

Känns som de skulle vara så oroligt om vi skulle plussa, jag kan lixom inte tänka mig det. Har ju aldrig sett de där pluset på stickan, vågar nästan inte tänka på lyckan som skulle komma. Ifall det inte händer.
    Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Jag testade första gången på ÄP+14, 2 dagar innan TD. Det är segt att vänta men jag ville inte heller få svaka/spöksträck och behöva undra.
    Men det är positivt att du inte fått mens, visst kan den förskjutas av progesteron men det är inte ett måste.  Jag håller tummarna för dig och vet du snart är det lördag :)
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-24 21:00:22 följande:

Okej då är det endå inte så lång tid kvar men kan förstå om det känns som en evighet för dig :-/

Hihi så kommer jag nog också göra när det blir dags jag kommer hålla tummarna för dig nu att mensen inte kommer och att du får ett pluss på lördag

Ja du får nog försöka göra det en sak som brukar funka för mig när jag inte ska tänka för mycket på saker är att jag brukar gå hem till min mamma och hålla på i hennes trädgård eller gå lång promenad med hundarna i skogen du kanske har något liknande som gör att du känner lugn och gör att hjärnan saktar ner, isånna fall skulle det nog vara en bra plan

Tack för dina tummar, gullig du är :):)

Ja jag brukar yoga, eller promenera. Eller bara hitta på något med en vän eller syskon :) så brukar jag lugna ned mig lite och tänka på annat.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-24 22:53:21 följande:

Förstår att du måste respektera hans vilja att vänta till testdag. Tror verkligen att du kommer att plussa! Eller har du några menskänningar? Som i och för sig lika gärna kan vara gravidkänningar, skengravidkänningar eller lutinuskännimgar... :-/

Har precis samma tankar gällnde ev framtida positivt gravtest. Skulle kännas helt surrealistiskt att ha ett positivt test! Typ att det inte kan hända en själv. Åh, skulle vara fantastiskt, hoppas verkligen att det händer oss alla här inne <3

Nja har ju lite känningar från livmoder och äggstockar, men de är ju ganska lite. Och som du skriver, kan ju bero på så många olika saker. Så vågar inte lita på det åt något håll.

Ja det skulle vara helt galet om vi båda skulle plussa! Sambon drömde inatt att vi gjorde det, och jag drömde att jag hadde fått bebis, höll lillen i mina armar. Man får ju hoppas att det är sanndrömmar ;)
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-25 08:50:40 följande:

Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Jag testade första gången på ÄP+14, 2 dagar innan TD. Det är segt att vänta men jag ville inte heller få svaka/spöksträck och behöva undra.

Men det är positivt att du inte fått mens, visst kan den förskjutas av progesteron men det är inte ett måste.  Jag håller tummarna för dig och vet du snart är det lördag :)

Nä precis, vill ju ha ett konkret svar på en gång så man vet! Då hade du nog lite tidigare testdag än mig, jag har ju testdag 18 dagar efter ÄP. Men jag vet ju att jag skulle kunna få ett ganska säkert svar idag typ, är på bim+1, det som gör att ja blir ännu mer sugen att testa. Hehe. :)
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-25 09:00:03 följande:

Tack för dina tummar, gullig du är :):)

Ja jag brukar yoga, eller promenera. Eller bara hitta på något med en vän eller syskon :) så brukar jag lugna ned mig lite och tänka på annat.

Hihi tack du är gullig också :-P uppskattar verkligen stödet jag får när jag går igenom de här

Va kul att du har någon sådan sak du får försöka fylla din vecka med sådanna roliga saker så ska du nog se att tiden kommer gå lite snabbare
  • Kärleksbarn00

Hej. Ringde till kliniken (eller labbet rättare sagt). De sa att 6 av 8 ägg hade klarat befruktningen vilket jag ät väldigt glad över:) Sen sa han att jag skulle återkomma på fredag för de hade inte riktigt bestämt sig för hur länge de skulle odla. Jag frågade då om det kunde bli på fredag? Han svarande: ja eller lördag. Tycker bara låter konstigt. För lördag då är det ju 4dagars odling? Någon som varit med om det? Kram

• Redcat
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-25 10:17:01 följande:

Hej. Ringde till kliniken (eller labbet rättare sagt). De sa att 6 av 8 ägg hade klarat befruktningen vilket jag ät väldigt glad över:) Sen sa han att jag skulle återkomma på fredag för de hade inte riktigt bestämt sig för hur länge de skulle odla. Jag frågade då om det kunde bli på fredag? Han svarande: ja eller lördag. Tycker bara låter konstigt. För lördag då är det ju 4dagars odling? Någon som varit med om det? Kram

Gu va roligt

Har inte vart med om någon odling än (ska göra första utaget på fredag) men till mig sa dom att om det går som det ska så ska dom sätta in på måndag eller onsdag för mig (måndag=4dagar, onsdag=6 dagar) så tror att det kanske inte är så konstigt
  • KaosArt
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-25 10:17:01 följande:

Grattis till 6 befruktade, fint resultat! Hoppas de delar sig lika fint nu då :)

Nej jag har aldrig hört om 4 dagars odling, men embryologen vet nog vad hen gör :)

Bara du inte har så långt att åka om det blir spontant på fredag nudå. Jag har ju 3,5 timmar till min klinik så de hade blivit lite stressigt för mig hehe
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-25 09:09:37 följande:
    Nä precis, vill ju ha ett konkret svar på en gång så man vet! Då hade du nog lite tidigare testdag än mig, jag har ju testdag 18 dagar efter ÄP. Men jag vet ju att jag skulle kunna få ett ganska säkert svar idag typ, är på bim+1, det som gör att ja blir ännu mer sugen att testa. Hehe. :)
    ja min TD var 16 dagar efter ÄP. IVF kliniken tar ju i några extra dagar för att vara säker, men man skulle nog plussa på BIM. Det är faktiskt inte så vanligt att man inte plussar på BIM men att det kommer sen (om man har stenkoll på ÄL vilket vi IVFare har)
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-25 09:09:37 följande:
    ja min TD var 16 dagar efter ÄP. IVF kliniken tar ju i några extra dagar för att vara säker, men man skulle nog plussa på BIM. Det är faktiskt inte så vanligt att man inte plussar på BIM men att det kommer sen (om man har stenkoll på ÄL vilket vi IVFare har)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj