• Kärleksbarn00

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej.

Vill gärna vara med i er grupp. Jag går enligt korta protokollet och tog i kväll otreviellen. Med andra ord så blir det ÄP för oss på tisdag. Detta ät vårt tredje försök. Är som vanligt rädd för allt; tänk om jag ägglossar för tidigt (har mycket flytningar nu) eller om det inte är tillräckligt med mogna ägg. Ja det är en pyskiskt påfrestande resa detta med Ivf.

• Kärleksbarn00

Hej.

Vill gärna vara med i er grupp. Jag går enligt korta protokollet och tog i kväll otreviellen. Med andra ord så blir det ÄP för oss på tisdag. Detta ät vårt tredje försök. Är som vanligt rädd för allt; tänk om jag ägglossar för tidigt (har mycket flytningar nu) eller om det inte är tillräckligt med mogna ägg. Ja det är en pyskiskt påfrestande resa detta med Ivf.

• Kärleksbarn00

[quote=76650329][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-23 09:29:31 följande:[/quote-nick]Hej Välkommen :)

Tror inte det är så stor risk att ägglossar för tidigt :) jag hade äl flytningar under stora delar av spruttiden så tror inte dom är tecken på äl under en sån här process.

Ja det Är otroligt påfrestande med allt. Jag har testdag på lördag men bim imorgon. Fy jag har sån ångest.

Vad är orsaken till att ni inte kan bli gravida på egen hand? Vilken klinik går ni hos?[/

Detta blir mitt tredje äggplock. Sen har jag gjort ett ET och ett FET men inget av det tog sig. Så håller tummarna denna gång. I början var det manlig faktor som påverkade, då min sambo hade får få rörliga spermier. Nu har hans värde höjts och vi blev i vintras förklarade som oförklarligt barnlösa.

Jag har tidigare fått in ägg som har varit odlade i två dygn. Hoppas nästan att jag får en 5 dagars denna gång då det är stötte chans att de hinner se hur kvaliteten på ägget faktiskt är. Eller? Vad har ni för erfarenheter?

Detta är vårt 5:E år som vi försöker utöka familjen. Vi båda är i övrig friska och 30år.

• Kärleksbarn00
    KaosArt skrev 2016-05-23 14:39:16 följande:
    Kul! Grattis till en datum! :):) spänd vecka nu då!

Fick du ändra dosen något nu de sista dagarna med sprutor eller kör ni på samma?
    Vi gjorde inget speciellt. Efter ett uppehåll från hela IVF karusellen i 3 år, visade hans prover plötsligt normalt. De sa att det kunde vara så, att vissa cykler av spermier är sämre medan vissa är bättre. Så har tyvärr inget mirakelråd :(
  • Kärleksbarn00
    KaosArt skrev 2016-05-23 14:43:46 följande:
    Okej, har ni gjort något försök sedan din sambos värden blivit bra?

Jag vet inte hur det är med kvalité på embryona sett till dagar av odling. Men ja det känns ju som att de kan se kvalitén på embryot mer om de odlar fler dagar, men många som blir gravida med tredagars eller tvådagars med så. :)
    Nä, detta blir första försöket efter hans bättrande värden. Dock känns det inte som att det kommer göra någon skillnad då vi som sagt lyckats befrukta äggen genom ICSI de tidigare försöken. Spännande att se i morgon hur många ägg man får ut. 
  • Kärleksbarn00

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5  

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5 

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4  

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(  

Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5  

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj  

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5  

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan  

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. ÄP 20/5, ET med tvådagars embryo 22/5, testdag 6/6

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll  

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång  

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6  

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.  

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).  

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.  
    Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6

Kärleksbarn00: 3:e försöket. Försökt i 5år. Sprutstart: 14/5, VUL: 19/5, ÄP: 24/5

• Kärleksbarn00

Dags för ÄP idag. Är så otroligt orolig. Inte för själva ingreppet i sig, för lite smärta är hanterbart. Men precis som någon annan innan skrev så är jag så orolig för om behandlingen har tagit. Tycker mig inte känna någonting i äggstockarna :/ Håller tummarna ????????

• Kärleksbarn00

Hej. Nu är ÄP klart. Fick ut 8 ägg:)

Har "bara" fått ut 6 innan, så nu får vi bara hålla tummarna att guldäggen håller bra kvalitet och klarar av celldelningen. ??

• Kärleksbarn00
    Redcat skrev 2016-05-24 10:48:47 följande:

Gu va roligt håller tummar och tår för att guldägget klarar utvecklingen

Får jag fråga hur många äggblåsor du hade?

Hur är det att ta ut ägg? Ska göra mitt första uttag på fredag

Jag har 9 äggblåsor, så det var ett ägg i alla förutom i ett.

Jag tycker inte det är så farligt, klart det känns lite men det är ju över på ett par minuter. Det kommer gå jättebra ska du se :) kram
  • Kärleksbarn00

[quote=76654825][quote-nick]finee skrev 2016-05-24 18:08:36 följande:[/quote-nick]Tummen upp för det, låter lovande! När beräknas du ha ET? Sätter de in 2-3 dagars eller femdagars på kliniken du går?[/

Det går jag inte veta förrän i morgon. Detkan bli 2-3 eller fem. Vet inte vad jag ska hoppas på heller. Har bara haft 2 dagars tidigare. Vad tycker ni om detta med odlingstid?

• Kärleksbarn00

Hej. Ringde till kliniken (eller labbet rättare sagt). De sa att 6 av 8 ägg hade klarat befruktningen vilket jag ät väldigt glad över:) Sen sa han att jag skulle återkomma på fredag för de hade inte riktigt bestämt sig för hur länge de skulle odla. Jag frågade då om det kunde bli på fredag? Han svarande: ja eller lördag. Tycker bara låter konstigt. För lördag då är det ju 4dagars odling? Någon som varit med om det? Kram

• Kärleksbarn00

[quote=76656934][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-25 11:10:04 följande:[/quote-nick]Grattis till 6 befruktade, fint resultat! Hoppas de delar sig lika fint nu då :)

Nej jag har aldrig hört om 4 dagars odling, men embryologen vet nog vad hen gör :)

Bara du inte har så långt att åka om det blir spontant på fredag nudå. Jag har ju 3,5 timmar till min klinik så de hade blivit lite stressigt för mig hehe[/

Ja det vet de säkerligen men kändes ändå olustigt på något sätt att vi inte skulle höras förrän på fredag. Jag vill ju gärna ha en uppdatering om guldäggen redan imorgon. :p

Nä vi har kliniken en timme bort, mer de som vill att båda är med vid ET och det är svårare för min man att kunna åka dit spontant:/ men allt löser sig alltid. :)

• Kärleksbarn00

[quote=76662132][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:[/quote-nick]Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3[/

Stort grattis till plusset!! :D

Själv blev jag precis uppringd av kliniken. Nu på dag 3 är det bara 3 av 8 ägg kvar. Så ska dit nu kl 11:45 och få in det ena som var ett bra ägg sa de. Blev lite orolig nu när hon sa så, att de andra två inte vR av tirrläckligt god kvalitet för att frysa. :/

• Kärleksbarn00

Grattis till 8 ägg:)

Nu är jag ruvare av ett litet guldägg. Håller alla mina tummar. De andra 2 ägget skulle försöka odlas vidare till dag 5 och isåfall frysas.

Hur räknar man är jag på ruvardag 0 eller 1 idag? Kram

• Kärleksbarn00

På ruvardag ett och känner mig bara nedstämd. Lätt till gråt och irritation, idag brusade jag till och upp mig för ingenting. Rädd att mitt lilla ägg ska ta skada av mina hormonella svängningar. Så här påverkad har jag inte varit tidigare. Någon som vet? Kan jag gråta "ut" ägget eller få det att sluta utvecklas? ????

• Kärleksbarn00
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

Gud vad roligt, stort grattis :D

Ruvardag 5 för mig idag, tycker att det går så långsamt. :(
  • Kärleksbarn00
    finee skrev 2016-06-04 10:50:48 följande:

Ja, jag känner mig jätteledsen i och med missfallet. Har gråtit massor. Känns som att jag har snubblat på mållinjen Tog ett nytt test imorse. Fortfarande positivt, men lite, lite svagare än det från i förrgår. Skulle det inte vara missfall så skulle ju hcg-nivån ha dubblerats på 48 timmar. Så ledsamt.

Här kommer en bild på tester a:

Översta: från imorse (lördag)

Mitten: torsdags morse

Nederst: onsdag kväll

:'-(

Jag tycker sträcken ser lovande ut, men förstår din oro. I dessa processer överanalyserar med allt även fast man försöker undvika det. Jag håller tummarna att ditt plus förblir ett plus.

Idag är jag på ruvardag 9. Mina bröst har sedan ca 1-2 sedan ändrats från att ha jätteömma och hårda bröstvårtor till att det ömmar något fruktansvärt på sidorna av brösten mot armhålan. Har en liten ömhet lvar i bröstvårtorna men de är inte alls hårda längre. Kan inte minnas att jag känt denna ömhet innan under tidigare ivf:er. Någon som känner igen symtomet jag beskriver. En biverkning av crione?
  • Kärleksbarn00

Stort grattis till två! Vilken dubbel lycka! :)

Idag är jag på ruvardag 12. Hade mensvärk redan på ruvardag 10. Nu har det molat lite de sista dagarna. I morse vakade jag av mensvärken och tänkte nu är det kört. Gick på toa men inget blod. Nu tig jag även den sista proggisen. Det kom inget blod på crione pinnen heller. Känns bara som man går på nålar och väntar på den punktliga mensen. Vill egentligen bara bryta ihop:(

Kram på er alla i detta kämpandet

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj