• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • S1981
    FruHolmli skrev 2016-05-23 22:30:01 följande:

Vad har ni som haft biverkningar visat på vagiatorer?
    Jag vet inte alls vad de kan ge.

Jag har inga konstigheter mer än idag på ruvardag 4 så har jag fått så ömma bröst att jag inte ens kan krama min man :S

Jag har tyvärr råkat ut för flera av biverkningarna. Bl.a. Illamående, helt galen yrsel, ömma bröst samt mensliknande värk. Är också på RD 4 (visst är det dagen efter insättning man räknar ifrån?) med ett tredagars så jag personligen tvivlar starkt på att mina symtom skulle bero på graviditet (även om jag hoppas lite i hemlighet) . Har testat minus för ägglossningssprutan i morse också så de kan inte bero på den heller.
  • Kärleksbarn00

Dags för ÄP idag. Är så otroligt orolig. Inte för själva ingreppet i sig, för lite smärta är hanterbart. Men precis som någon annan innan skrev så är jag så orolig för om behandlingen har tagit. Tycker mig inte känna någonting i äggstockarna :/ Håller tummarna ????????

• FruHolmli
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 06:06:45 följande:

Dags för ÄP idag. Är så otroligt orolig. Inte för själva ingreppet i sig, för lite smärta är hanterbart. Men precis som någon annan innan skrev så är jag så orolig för om behandlingen har tagit. Tycker mig inte känna någonting i äggstockarna :/ Håller tummarna ????????

Här håller jag tummar åt dig också!!
    Lycka till, det kommer gå bra!
  • FruHolmli
    S1981 skrev 2016-05-23 23:28:17 följande:
    Jag har tyvärr råkat ut för flera av biverkningarna. Bl.a. Illamående, helt galen yrsel, ömma bröst samt mensliknande värk. Är också på RD 4 (visst är det dagen efter insättning man räknar ifrån?) med ett tredagars så jag personligen tvivlar starkt på att mina symtom skulle bero på graviditet (även om jag hoppas lite i hemlighet) . Har testat minus för ägglossningssprutan i morse också så de kan inte bero på den heller.
    Ah. RD4 är det idag för mig då! :)

Jag tror ömma bröst är min biverkning då!
    För öm o svullen i magen är jag sedan sprutorna. Och det kunde man vara i upp till 2 veckor efter ÄP eftersom äggstockarna är påverkade ännu i känslighet o storlek!
  • finee
    S1981 skrev 2016-05-23 23:28:17 följande:

Jag har inga symptom alls. Lite "tunga" bröst, men det har jag haft sedan ovitrellen så det beror nog på den. ÄP+6, ruvardag 1 med femdagars. Förstår att du hoppas på graviditet i hemlighet hehe

Kommer att gå bra! Kram<3
  • KaosArt

Lycka till! Håller tummarna för att allt går bra för er.

Jag kände inte mycket från äggstockarna heller, lite värk bara. Men jag fick ut 6 fina ägg varav tre kunde användas, ( ett till mig två till frysen) och blev dessutom överstimulerad så det kan bli bra fast man inte känner något. :)
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Åh grattis! :) hoppas verkligen att det är dags för den lille att stanna tiden ut nu <3
  • KaosArt
    Kvinna84a skrev 2016-05-23 21:02:45 följande:

Jag tvekar också, fram och tillbaka.. Symptomen vågar jag inte lita på pga alla hormoner man har i sig.. Men haft mensvärk till och från, ömma och svullna bröst, hugger till och värker då och då framförallt på höger sida. Känns som att det är 50/50 på att vi lyckats, vågar inte hoppas för mycket men viljan är så stort att det är svårt att hålla sig.

Har du några symptom?

Nä samma här, vågar lite lita på symptomen. Ja det känns nog 50/50 här med. Fy vad tiden går långsamt. Jag känner lite värk och stickningar i magen, sen egentligen inte så mycket mer. Brukar ha ont i brösten innan mens, men nu ingenting. Kan inte känna mig lugn att mensen inte kommit än heller, kan ju va lutinus som gör det.

Man vill ju bara veta.
  • halfmoon
    FruHolmli skrev 2016-05-23 22:30:01 följande:

Vad har ni som haft biverkningar visat på vagiatorer?

Jag vet inte alls vad de kan ge.

Jag har inga konstigheter mer än idag på ruvardag 4 så har jag fått så ömma bröst att jag inte ens kan krama min man :S

Jag fick superömma och spända bröst. Fick massvis med finnar också men vet inte om det beror på vaginalgelen eller nåt annat. Annars inget. Ruvardag 10 idag.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-23 20:57:26 följande:

Ja, det känns jätteskönt med en back up. Var över all förväntan att det skulle bli tre till frysen. Har gått på moln idag, men räknar med att oron kommer krypa på här om någon dag..

Förstår att det är kämpigt för dig just nu, såhär alldeles i sluttampen på ruvningen. Det är ju i alla fall bra att du inte fått någon mens än. Svårtolkat med symptom absolut, kan ju bero på vad som helst. Började du känna av lutinusen på en gång? Jag har inga som helst biverkningar av den än, hadt den sedan fredags.

Hur ser det ut för er andra - när började ni få lutinusbiverkningar? Är det någon som inte fått det?

Härligt att du känner dig bra nu i alla fall, njut av det som sagt! För mig höll lugnet i en hel vecka i alla fall :) kändes lixom som att man kunde pusta ut då för då kunde inget hända på ett tag.

Nä jag tycker inte jag har känt av lutinus direkt. Lite stickningar och värk i magen, men vet ju inte vad det beror på. Svettningar och är trött, men kan inte heller säga orsaken till det. Kroppen känns lite förvirrande. :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj