• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Närärdetvårtur
    finee skrev 2016-05-23 17:20:31 följande:
    Åh vad jobbigt. Det behöver verkligen inte vara kört än! Som du säger så hade de nog inte återfört ett som de inte skulle tro på. Varm kram!
    Tack finee! Härligt att du är nöjd med dagen, håller alla tummar jag har för din lilla blastis!
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-23 17:06:25 följande:

Åh jag har funderat fram och tillbaka på det där med att tjuvtesta. Diskuterat med sambon, för vi borde kunna få svar på om det gick eller ej på typ onsdag. Men vet inte ändå, har läst lite att ivf embryon kan behöva lite extra tid på sig att fästa och producera hcg. Men vet såklart inte om det stämmer. Samtidigt vet jag inte om jag vill ha minus och sedan mås jobba dagen efter.

Jag tror jag kommer vänta till test dag. Hua det är så svårt. Hur resonerar du? Har du en bra känsla? Några symptom?

Jag har också funderar på det där med att testa. Har nog tänkt att vänta. Tror inte att jag klarar av ett minus och sedan gå och vämta på mens. Vill gärna hålla hoppet uppe så länge det går... Vet att jag mått dåligt av att testa innan BIM förut när vi försökt på vanlig väg. Samtidigt så kanske jag inte klarar av att vänta. Tror iaf jag väntar till efter bim, men kanske testar innan testdag.
  • Marre22

[quote=76651547][quote-nick]Emmahedblom skrev 2016-05-23 17:19:35 följande:[/quote-nick]Ja det hoppas jag också, gjorde ondare än min bröstförstoring:( de fick ge mig mer morfin 2 gånger under ingreppet. Jag var kaxig innan och ville ha minsta dosen för att jag brukar bli väldigt illamående och kräkas.

Jag hade 18 blåsor men fick bara ut 6 ägg.. Så besviken, förhoppningsvis är det bra kvalitet på dom och alla blir befruktade och klarar frys..[/quote

Hoppas du mår bättre nu och inte har ont.

På vilken klinik går du?

• finee
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-23 17:23:05 följande:

Tack finee! Härligt att du är nöjd med dagen, håller alla tummar jag har för din lilla blastis!

Tack för tummarna <3
  • Redcat

Hej

Kan jag hoppa in här även fast jag började min IVF behandling slutet utav v 19? vet inte riktigt om jag skulle kalla det för början utav maj

• Emmahedblom
    Marre22 skrev 2016-05-23 17:45:01 följande:

[quote=76651547][quote-nick]Emmahedblom skrev 2016-05-23 17:19:35 följande:[/quote-nick]Ja det hoppas jag också, gjorde ondare än min bröstförstoring:( de fick ge mig mer morfin 2 gånger under ingreppet. Jag var kaxig innan och ville ha minsta dosen för att jag brukar bli väldigt illamående och kräkas.

Jag hade 18 blåsor men fick bara ut 6 ägg.. Så besviken, förhoppningsvis är det bra kvalitet på dom och alla blir befruktade och klarar frys..[/quote

Hoppas du mår bättre nu och inte har ont.

På vilken klinik går du?

Tack!:)

Utgår från Västerås Kvinnoklinik men ÄP/Återföring hos RPC i Uppsala!
  • malre

Man får hoppas att de 6 st är av bästa kvalitet. Ta hand om dig och njut i alla fall av att äp är över

De tömde 18 st på mig med sist men jag blev inte överstimulerade nått särskilt. Däremot nunär jag är gravid så har jag ont i äggstockarna igen.. Aj :(

Kanske bra att de fryser för dig. Håller tummarna i alla fall för bra utveckling av embryon

Emmahedblom skrev 2016-05-23 17:19:35 följande:

Ja det hoppas jag också, gjorde ondare än min bröstförstoring:( de fick ge mig mer morfin 2 gånger under ingreppet. Jag var kaxig innan och ville ha minsta dosen för att jag brukar bli väldigt illamående och kräkas.

Jag hade 18 blåsor men fick bara ut 6 ägg.. Så besviken, förhoppningsvis är det bra kvalitet på dom och alla blir befruktade och klarar frys..

• KaosArt
    finee skrev 2016-05-23 17:13:44 följande:

Har varit på ET idag och har nu blivit ruvare till en liten blastocyst<3 Underbart! Läkaren var jättebra och själva ingreppet gick smidigt Fick veta att 6 av mina 7 plockade ägg var mogna, alla 6 hade blivit befruktade, men bara fem kunde odlas vidare pga att ett hade blivit befruktat av två spermier. Av de fem som odlades vidare i fem dagar så var fyra stycken så pass fina att de kan användas. Blev så glad! Så nu har jag ett i mig och ett till frysen. Är så nöjd!

Grattis!! Välkommen in i ruvarligan ;)

Men jag hänger inte med, fyra var av så bra kvalité att de kan användas. Men fick du inte tre till frysen då? Eller?

Så härligt att allt går bra för dig så här långt <3
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-23 17:53:46 följande:

Hej

Kan jag hoppa in här även fast jag började min IVF behandling slutet utav v 19? vet inte riktigt om jag skulle kalla det för början utav maj

Klart du får! :)

Vart ligger du till nu?

Vilken klinik går ni hos? Vad är orsaken till att ni nu gör ivf, är det er första?
  • malre

Grattis!!fina resultat verkligen! Nu håller vi tummarna för den lilla i magen

Varför frös de inte flera om 4 st var bra?

finee skrev 2016-05-23 17:13:44 följande:

Har varit på ET idag och har nu blivit ruvare till en liten blastocyst<3 Underbart! Läkaren var jättebra och själva ingreppet gick smidigt Fick veta att 6 av mina 7 plockade ägg var mogna, alla 6 hade blivit befruktade, men bara fem kunde odlas vidare pga att ett hade blivit befruktat av två spermier. Av de fem som odlades vidare i fem dagar så var fyra stycken så pass fina att de kan användas. Blev så glad! Så nu har jag ett i mig och ett till frysen. Är så nöjd!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj