• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-23 19:57:53 följande:

Klart du får! :)

Vart ligger du till nu?

Vilken klinik går ni hos? Vad är orsaken till att ni nu gör ivf, är det er första?

Hihi va bra jag är på dag 11 (jag har tagit sprutor i 10dagar). Jag gjorde blodprov i torsdags och då fick jag reda på att jag är överstimulerad så fick sänka dosen utav gonal-f. Jag har den korta behandlingen var och tog blodprov idag och gjorde ultraljud, jag har 6 äggblåsor i ena och 12 i andra och så sa hon något om att min slemhinna va i tre någonting (kommer inte ihåg hahaha). Ska göra utplock på fredag och insättning på måndag eller onsdag nästa vecka

Vi går i Falun

Det är vårat första barn och våran första behandling vi försökte över ett år och när vi började med undersökningen så kom dom fram till att min fästman har lägre spermie antal och rörlighet jag har väldigt ojämn mens i jämna mellanrum men dom hittade ingen orsak till varför jag har det
  • Marre22
    Redcat skrev 2016-05-23 20:18:30 följande:

Hihi va bra jag är på dag 11 (jag har tagit sprutor i 10dagar). Jag gjorde blodprov i torsdags och då fick jag reda på att jag är överstimulerad så fick sänka dosen utav gonal-f. Jag har den korta behandlingen var och tog blodprov idag och gjorde ultraljud, jag har 6 äggblåsor i ena och 12 i andra och så sa hon något om att min slemhinna va i tre någonting (kommer inte ihåg hahaha). Ska göra utplock på fredag och insättning på måndag eller onsdag nästa vecka

Vi går i Falun

Det är vårat första barn och våran första behandling vi försökte över ett år och när vi började med undersökningen så kom dom fram till att min fästman har lägre spermie antal och rörlighet jag har väldigt ojämn mens i jämna mellanrum men dom hittade ingen orsak till varför jag har det

Då kommer vi vara samtidigt i Falun, vi ska också på äggplock på fredag!
  • Redcat
    Marre22 skrev 2016-05-23 20:24:55 följande:

Då kommer vi vara samtidigt i Falun, vi ska också på äggplock på fredag!

Haha va kul jag är jätte nervös över det (vet att bedövningar inte brukar funka på mig så bra) :-S fast kommer ha både mamma och sambo med mig så tror att det kommer gå bra endå

Hur ser det ut för dig? Är det första utplocket för dig med?
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-23 19:53:07 följande:

Grattis!! Välkommen in i ruvarligan ;)

Men jag hänger inte med, fyra var av så bra kvalité att de kan användas. Men fick du inte tre till frysen då? Eller?

Så härligt att allt går bra för dig så här långt <3

Jamen ja! Hahah! Skrev fel - TRE klarade sig till frysen Haha, bra att du är observant

Hur går det för dig? Bim imorgon va? Ska du testa?
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-23 20:18:30 följande:

Vi går i Falun

Okej, jag blev också överstimulerad, men känner inte av det så mycket nu. Men låter som att ni har bra förutsättningar nu i alla fall :)

Jag går också i Falun, är ni med i intralipid studien?
  • finee
    malre skrev 2016-05-23 20:05:47 följande:

Grattis!!fina resultat verkligen! Nu håller vi tummarna för den lilla i magen

Varför frös de inte flera om 4 st var bra?

Jag skrev fel! Hehe, menade såklart att de satte in ett och frös tre Lite yr i huvudet av allt tror jag att jag är :-S
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-23 20:34:04 följande:

Jamen ja! Hahah! Skrev fel - TRE klarade sig till frysen Haha, bra att du är observant

Hur går det för dig? Bim imorgon va? Ska du testa?

Hehe men vad skönt med tre till frysen! Så skönt att ha backup!

Ja bim imorgon. Har känningar från livmodern, men vet ju inte om det beror på mens, lutinus eller graviditet. Jag håller på att bli tokig. Oro så fort ja ska gå på toa. Vill bara att veckan ska gå.

Pratade med sambon idag om att testa på onsdag, men jag tror vi väntar. Han vill vänta. Men känns jäkligt tungt, vill ju bara veta. Vissa stunder har jag gett upp. Tänker på att det kanske fungerar bättre nästa gång med en sexdagars. Men fan vill ju att det ska gå denna gång. Jag önskar så det gör ont i hjärtat.
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-23 20:42:17 följande:

Okej, jag blev också överstimulerad, men känner inte av det så mycket nu. Men låter som att ni har bra förutsättningar nu i alla fall :)

Okej va skönt att du inte har så starka biverkningar jag själv mår lite illa hela tiden (men det är inget jag inte klarar av att leva med ) men onsdag och torsdag förra veckan så spydde jag minst 2 gånger om dagen, då va det lite jobbigt. Men som sagt så mår jag bättre när dom sänkte dosen

Va kul nej det tror jag inte att vi är
  • Marre22
    Redcat skrev 2016-05-23 20:33:55 följande:

Haha va kul jag är jätte nervös över det (vet att bedövningar inte brukar funka på mig så bra) :-S fast kommer ha både mamma och sambo med mig så tror att det kommer gå bra endå

Hur ser det ut för dig? Är det första utplocket för dig med?

Det är första IVF för mig också, men konstigt nog så är jag inte allt för nervös för plocket ännu. Jag har varit fullt upptagen med att vara nervös över att jag inte ska svara på hormonerna, och när vi väl fick ok på äggplock idag så har jag börjat fundera på plocket.

Alla reagerar nog olika, men jag hoppas att det inte blir en allt för jobbig upplevelse för oss alla.
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-23 20:42:17 följande:

Haha glömde skriva det sista... hoppas på att vi har bra förutsättningar men det märks vell på fredag hur det går och sedan i helgen hihi
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj