• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-26 07:16:39 följande:

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

Hoppas och tror på ett fint plus imorgon!
  • S1981
    halfmoon skrev 2016-05-26 06:36:05 följande:

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

Beklagar! Men som andra har skrivit så kanske de inte är kört! Kram!
  • Emmahedblom

Ringde RPC på förmiddagen för att höra hur många ägg som blivit befruktade, 6 av 6 hade blivit befruktade! Dock ett som inte delat sig bra, så 5 ägg för vidare odling tills på lördagsfrysning:) känns bra än så länge och håller tummarna att alla 5 klarar sig till frysen..

• Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-26 06:49:06 följande:

Jag vet iine om det är vanligt men det kan säkert va så, alla äggblåsor ska hinna mogna på ett och ett halvt dygn så de måste ju arbeta på! :)

Men jobbigt att du känner av det så mycket! Vet att vissa kan bli super svullna efter äl sprutan. Du känner säkert extra mycket för att du hade överperoduktion.

Jag mår bättre idag är fortfarande spänd och mår illa men känner inte lika smärta idag

Hade några äl test kvar hemma, så kollade i morse för att jag hade tråkigt och ville lite se vad som skulle hända jag tror jag aldrig har sett ett t-streck vara så krafigt emot controllstrecket haha
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-26 07:16:39 följande:

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

Va kul håller tummarna att ni får ett pluss
  • malre
    Emmahedblom skrev 2016-05-26 12:27:32 följande:

Ringde RPC på förmiddagen för att höra hur många ägg som blivit befruktade, 6 av 6 hade blivit befruktade! Dock ett som inte delat sig bra, så 5 ägg för vidare odling tills på lördagsfrysning:) känns bra än så länge och håller tummarna att alla 5 klarar sig till frysen..

låter ju hur bra som helst ju! några borde ju komma till frysen tycker man! hålelr tummarna
  • Doris88

Hej hej! jag har följt er ett tag nu och vill gärna vara med om jag får även om jag ligger lite efter tidsmässigt :)

Det blir vårat första ivf försök nu och vi går i Umeå. Mensen kommer igång nu när som helst och då ska jag börja med Gonal-f.

Vi har försökt i ca 2år och gjorde utredning i höstas som visade på få simmare.

• Emmahedblom
    malre skrev 2016-05-26 12:57:02 följande:
    låter ju hur bra som helst ju! några borde ju komma till frysen tycker man! hålelr tummarna
    Ja men jag vill ha alla till frysen! haha. Nej men huvudsaken att ett kommer till frysen
  • malre
    Emmahedblom skrev 2016-05-26 14:12:17 följande:
    Ja men jag vill ha alla till frysen! haha. Nej men huvudsaken att ett kommer till frysen
    Det är klart du vill, det kan ju ske också. Men du behöver bara ETT guldägg, bli inte ledsen om det inte blir 5st till frysen
  • TP86
    KaosArt skrev 2016-05-24 20:31:42 följande:

På lördag är det dags! Kan tänka mig att jag vaknar vid typ 04 då och inte kan somna om och gå och testa då! Hehe :)

Måste sysselsätta mig med massa i veckan känner jag, så tiden går!

Håller tummarna för dig!! Jag har också TD på lördag, så sjukt jobbigt o vänta :/ BIM idag och ingen mens än så länge, har dock haft molvärk sedan i söndags kväll så känns inte direkt tryggt..
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj