• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Regnbågsdröm
    Marre22 skrev 2016-05-28 09:04:21 följande:

Så ringde kliniken.

Av våra 8 ägg var 6 mogna och 4 hade befruktat sig normalt.

Jag känner mig lite ledsen då vi missade långtidsodling, samt att jag fick lite vatten på min kvarn om att jag plockades för tidigt.

Fast 6 mogna av 8 plockade är ett bra resultat. Det är ju bara två omogna. Har lärt mig under den här processen och tre äggplock att det är få läkare som bara fokuserar på att plocka ut mogna ägg. De allra flesta tar ut även små ägg. Varför har jag aldrig riktigt förstått, då det ofta kan ge falska förhoppningar.
    Men du bör vara nöjd med ditt resultat. Hade varit mer förvånande om alla 8 ägg var mogna faktiskt.
  • grodan26

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

• KaosArt
    grodan26 skrev 2016-05-28 12:02:05 följande:

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

Nja jag hade/har inte så mycket symptom, kanske från rd7 eller något hade jag lite små känningar från äggstockar och livmoder. Jätte svag värk som bara kändes ibland korta stunder samt lite stickningar. Men sedan fick jag svettningar och frös om vartannat vissa dagar, plus trött. Alla graviditeter är ju olika så du kan ju reagera helt annorlunda denna gång från förra. Så ge inte upp hoppet du är ju bara på RD 6 än :)
  • celavie1

Hej

Har funderat på att kontakta Falun och göra ett nytt försök privat. Har de långa köer?

Ni som går där: Är ni nöjda med bemötandet och behandlingen där?

• Marre22
    celavie1 skrev 2016-05-28 16:23:40 följande:

Hej

Har funderat på att kontakta Falun och göra ett nytt försök privat. Har de långa köer?

Jag går där och är supernöjd med bemötandet.

Inga köer och bara köra igång, men det är ju sommarstängt bra länge nu så jag tror inte du hinner med något innan sommaren!

Lycka till!
  • Filli89

Hej.

Vetu jag kände en enorm mensvärk på dag 6 med en tre dagars den var nästan lik mensen tog en alvedon o de gick över sen kom d inga liknande verk antar att det va när det fäste sen resterande dagarna fick jag värmevallingar och ilningar i brösten jämt sen värst av allt fick ja nidblödning på dag 9 trodde d va mensen men d slutade efter nån minut bara, blev gravid förra månaden alltså men missfall på v10 som sagt men det är en annan historia. Lycka till
  • Doris88

Det gick jättebra igår med första sprutan :)
    Känner mig taggad och längtar tills ikväll!

Efter hur många dagar kan man börja känna av maskineriet?

• finee

Har samma fråga! Känner inte heller någonting, till min stora besvikelse. Endast lite tunga bröst på morgonen, men det har jag haft sedan ovitrellesprutan...så det beror säkert på den + lutinuset
  • finee
    celavie1 skrev 2016-05-28 16:23:40 följande:

Hej

Inte några köer, eller nja. Typ fyra veckor fick vi vänta men det känns ju kort! Jättebra bemötande. Rekommenderar!
  • grodan26
    finee skrev 2016-05-28 16:48:07 följande:
    Har samma fråga! Känner inte heller någonting, till min stora besvikelse. Endast lite tunga bröst på morgonen, men det har jag haft sedan ovitrellesprutan...så det beror säkert på den + lutinuset
    Vilken RD är du på? Ja nu vill man ju bara få ett magiskt tecken på att det händer nåt där inne!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj