• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • stajlish
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

GRATTIS! :)
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-30 22:05:04 följande:

Redcat - vad många äggblåsor du hade! Nio ägg var många. Hoppas att några av dem som odlas vidare klarar sig till frysen Om du blev ruvare idag är du på ruvardag 1 imorgon. Spännande!

Marre22 - kul att du är ruvare nu. Håller tummar och tår att de tre som skulle oflas vidare klarar sig till frysen. När får du besked?

Filli89 - vad kul att du också ruvar, då är ni flera stycken som ligger helt i fas Visste inte att de satte i 6 dagars blastocyster, trodde de bara satte in femdagars. Men då blir ju ruvarperioden i alla fall kortare för dig, det är ju skönt.

Stajlish - tack för stöd. Har verkligen haft en dipp här igår och idag. Spännande att du snart ska på äggplock! Bra att de såg några blåsor på VUL:et Inom en vecka är du ruvare!

Såklart, det är ju det vi finns här för <3 Ja, det ska bli spännande o se vad helgen har att erbjuda... hoppas på att få några befruktade små embryon :) Är lite nervös inför ÄP, gick ju så bra sist...så är orolig att det inte ska göra det denna gången av nån anledning.. :D Hur mår du idag? Kram
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-30 18:01:16 följande:
    Okej, men skönt att det fanns en del blåsor ändå, trots cystan. Då ska de nog finnas några ägg till er :)

De är klart ni ska komma så långt! :D spännande vecka för er, ska håla tummarna för dig hela veckan :)
    Ja, det hoppas jag verkligen! Vill bara ha ÄP gjort nu.. o veta hur många ägg o hur många som blir befruktade osv...hoppas på o få ett tillbaka på söndag..

Tack för tummarna! <3
  • Doris88

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

Grattis grattis :D
  • Doris88
    finee skrev 2016-06-01 08:10:48 följande:
    Hur gick det idag doris?
    Jo det gick bra :) dock hade det inte hänt speciellt mycket på höger äggstock. På vänster fanns det några stycken, men dom var lite för små än. Gjorde blodprov också.

Väntar nu på samtal från Umeå och får besked om det kanske räckte med detta vul eller om jag måste göra ett till på tisdag nästa vecka. Typiskt att det skulle köra ihop sig med såna saker. Tanken var ju ett vul på fredag men det går ju inte.
    Ska bli spännande senare att höra vad dom säger :)

Tog första Orgalutranen igår. Den gick bra, men jag är inget stort fan av den måste jag säga. Grövre nål men det gick :D
  • Kärleksbarn00

Gud vad roligt, stort grattis :D

Ruvardag 5 för mig idag, tycker att det går så långsamt. :(
  • finee
    stajlish skrev 2016-06-01 09:48:38 följande:

Såklart, det är ju det vi finns här för <3 Ja, det ska bli spännande o se vad helgen har att erbjuda... hoppas på att få några befruktade små embryon :) Är lite nervös inför ÄP, gick ju så bra sist...så är orolig att det inte ska göra det denna gången av nån anledning.. :D Hur mår du idag? Kram

Ja, verkligen spännande. Förstår att du är nervös för ÄP, trots att det gick bra sist. ÄP:et är liksom en sån stor bit i den här IVF-processen. Sedan är det ju alla besked som följer på direkt efter ÄP i form av hur många ägg, hur många befruktade osv.. Håller tummar och tår att det går bra och att du får några fina embryon

Jag mår sådär psykiskt. Känner mig fortfarande inte gravid tyvärr, utan bara helt lika som innan mens. Räknar med mens imorgon på bim. Har egentligen redan börjat bearbeta ett negativt besked och försöker tänka att vi får göra FET i höst. Så konstigt att jag är så pessimistisk, jag som i övrigt är en ljus och optimistisk person :/ Inte vågar jag ta ett test heller, är så rädd att få minus och vill ändå ha hoppet kvar så länge det går...
  • finee
    Doris88 skrev 2016-06-01 10:06:27 följande:

Jo det gick bra :) dock hade det inte hänt speciellt mycket på höger äggstock. På vänster fanns det några stycken, men dom var lite för små än. Gjorde blodprov också.

Väntar nu på samtal från Umeå och får besked om det kanske räckte med detta vul eller om jag måste göra ett till på tisdag nästa vecka. Typiskt att det skulle köra ihop sig med såna saker. Tanken var ju ett vul på fredag men det går ju inte.

Ska bli spännande senare att höra vad dom säger :)

Tog första Orgalutranen igår. Den gick bra, men jag är inget stort fan av den måste jag säga. Grövre nål men det gick :D

Skönt att det gick bra. Tråkigt att det blivit knöligt med er planering och att ni inte kan göra vul 2 på fredag, som verkar vara mest optimalt. Hoppas det ordnar sig ändå!

Ah, orgalutranen är inte så kul, tyckte den sved väldans mycket! Tur att man bara kör med den några dagar
  • Tess1984

Hej alla fina. Var på första UL idag, sprutdag 6 med 150 IE, tar gonalf. Såg 4 större äggblåsor och några mindre små, ska höja dosen till 175 IE nu, tror ni fler äggblåsor kan växa till sig? Hur såg det ut för er på första ultraljudet? Vi ska tillbaka på lördag igen. Kram till er alla.

• MajaStinaa

Hade 10 mogna ägg, 4st blev ICSI befrukade. Är inne på RD 4 och fick nyss reda på att ingen gick att frysa in. Känns som att vår chans att det blir något minskade drastiskt.. Blir så ledsen =(

Det är väl rätt vanligt att man får något ägg i frysen iaf?

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj