• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • grodan26
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Åh nej, fy vad tråkigt. Jag hoppades verkligen att det skulle gå för dig :( 
    Jag testade negativt igår och nu har jag börjat få spottings så tror det är kört för mig också. Jävla skit är vad det är. 
    Har du några blastocyster i frysen? Bryt ihop nu och sen kommer du igen och har en bra sommar <3 Vi får inte låta detta knäcka oss helt, det kommer att gå snart!! 
    Stor kram! 
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-06-01 15:24:59 följande:

Nej nej nej!!!

Riktigt eller bara troligt på g?

:(

Inte superblödningen, men färskt rött blod, precis som min mens alltid börjar. Tror inte ens att embryot fäste. Ska ta ett testa tidigt gravtest ikväll bara för säkerhets skull, men räknat VERKLIGEN med minus.
    grodan26 skrev 2016-06-01 15:58:44 följande:

Jag testade negativt igår och nu har jag börjat få spottings så tror det är kört för mig också. Jävla skit är vad det är. 

Har du några blastocyster i frysen? Bryt ihop nu och sen kommer du igen och har en bra sommar <3 Vi får inte låta detta knäcka oss helt, det kommer att gå snart!! 

Stor kram! 

Ja, verkligen jävla skit är vad det här är. Jättetråkigt att höra att det verkar vara kört för dig också. Verkligen tråkigt. Du får också bryta ihop och komma igen <3

Vi har tre blastocyster i frysen, så känns i alla fall bra att slippa göra om alla bitarna i processen. Har du något i frysen? Kram på dig!
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 15:02:18 följande:

jag känner med dig finee, beklagar.

Känns tungt. Håller tummarna för att det går bättre för dig <3
  • finee
    Närärdetvårtur skrev 2016-06-01 15:58:41 följande:

Mensen har runnit till ordentligt idag med färskt blod å klumpar på ruvardag 9. Känns lite tidigt att mensen ska komma nu men men inte mkt att göra åt det tyvärr. Började småblöda lite redan igår men då hade jag förhoppningen att det bara var tunna slemhinnor av lutinuset... Men icke! Negativt på gravtestet oxå. Å inga frysisar fick vi heller så det blir IVF 2 så fort kliniken öppnar efter sommaruppehållet! Nya tag å nya förhoppningar då för nu lägger jag detta försök bakom mig å tar sommarlov från allt som rör barnaskapandet! Lycka till till alla andra här i tråden, hoppas vi inte ses i nån ny tråd till hösten

Då är vi fler i samma båt. Vi får som grodan26 säger bryta ihop och komma igen. Kram på dig!
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-06-01 16:23:58 följande:
    Då är vi fler i samma båt. Vi får som grodan26 säger bryta ihop och komma igen. Kram på dig!
    Men ni kan inte köra FET 1 innan sommaruppehåll?
    Eller vill ni kanske inte?

Falu läkare svarade att ostimulerat FET ska inte vara något konstigt att starta med på mens efter ivf.
  • Närärdetvårtur
    finee skrev 2016-06-01 16:23:58 följande:

Tack! Känns himla tungt! Man har ju lagt ner sin själ i det här försöket, har försummat jobb,vänner,familj och inte njutit av livet/tagit tillvara på dagarna och till vilken nytta? INGEN!! Suck! Jaja bara försöka glömma å bygga upp hoppet igen till nästa försök! Skönt att du iaf hade i frysen! Håller tummarna för oss att det tar sig nästa gång!
  • FruHolmli
    Stor kram! 
    Nä usch och fy!! Inte du också :(

Ja, jag kan ju vara på g med.. Vi vet inte än, jag blöde lite lätt färskt mellan 9-12, mest på papper när jag torkade mig. Vid 14 var det tvärbrunt och inget mer har kommit. :S

Ska tjuvtesta på fredag. Inte före om inte blödning kommer ordentligt!

När jag vanligen får mens är den i fullgång på 2 timmar!! Lätt.. Så det är inte normalt som det är nu.. Men det är ju heller inte proceduren vi går igenom.

Kramar till er idag!
  • grodan26
    finee skrev 2016-06-01 16:22:45 följande:
    Inte superblödningen, men färskt rött blod, precis som min mens alltid börjar. Tror inte ens att embryot fäste. Ska ta ett testa tidigt gravtest ikväll bara för säkerhets skull, men räknat VERKLIGEN med minus.

Stor kram! 

Ja, verkligen jävla skit är vad det här är. Jättetråkigt att höra att det verkar vara kört för dig också. Verkligen tråkigt. Du får också bryta ihop och komma igen <3

Vi har tre blastocyster i frysen, så känns i alla fall bra att slippa göra om alla bitarna i processen. Har du något i frysen? Kram på dig!Känns tungt. Håller tummarna för att det går bättre för dig <3
    Vad skönt att ni har i frysen. Vi har också 4 st så det känns ändå som en tröst. Orkar typ inte vara ledsen nu, vill vara glad och ha en härlig sommar! Ska verkligen försöka att inte gå ner mig helt om detta inte funkar. Det är ju lättare sagt än gjort men på nåt sätt har man vant sig vid att bli besviken. Så länge ingen i omgivningen kommer med ett graviditetsbesked så ska det nog gå att hålla huvudet över ytan!
    Kram på dig med <3
  • grodan26
    FruHolmli skrev 2016-06-01 16:44:58 följande:
    Nä usch och fy!! Inte du också :(

Ja, jag kan ju vara på g med.. Vi vet inte än, jag blöde lite lätt färskt mellan 9-12, mest på papper när jag torkade mig. Vid 14 var det tvärbrunt och inget mer har kommit. :S

Ska tjuvtesta på fredag. Inte före om inte blödning kommer ordentligt!

När jag vanligen får mens är den i fullgång på 2 timmar!! Lätt.. Så det är inte normalt som det är nu.. Men det är ju heller inte proceduren vi går igenom.

Kramar till er idag!
    Håller tummarna att det avstannar. Många blöder ju i tidig grav även om det är det sista man vill se i trosan. Nej den här proceduren är inte normal nånstans.. Kram!
  • grodan26

Mensen har runnit till ordentligt idag med färskt blod å klumpar på ruvardag 9. Känns lite tidigt att mensen ska komma nu men men inte mkt att göra åt det tyvärr. Började småblöda lite redan igår men då hade jag förhoppningen att det bara var tunna slemhinnor av lutinuset... Men icke! Negativt på gravtestet oxå. Å inga frysisar fick vi heller så det blir IVF 2 så fort kliniken öppnar efter sommaruppehållet! Nya tag å nya förhoppningar då för nu lägger jag detta försök bakom mig å tar sommarlov från allt som rör barnaskapandet! Lycka till till alla andra här i tråden, hoppas vi inte ses i nån ny tråd till hösten

Tråkigt att höra - inga roliga besked här inne idag. Hoppas du får en underbar sommar, se till att njuta av sol, bad och gott vin! Vi ses kanske på Sahlgrenska i höst då (tror vi gjorde ÄP samma dag sist). Kram!
  • halfmoon
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Blir ledsen för er skull! Jäkla skit är det! Kramar <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj