• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-05-30 22:30:04 följande:

Jag är fortfarande stressad över min molande värk i magen, lik mensvärk.

Imorse när jag förde in vagiator med "Stickan" så var den på utsidan inte "färgad" men i hålet man stoppar in tabletten var en nyans ljuuuusrosa färgad liten skvätt klet (flytning blandat med vagator som ska ut antar jag då) Jag hade inte ens märkt det om jag inte granskade!

Det gav mig mer huvudbry såklart!!

Mensvärk i magen, som jag aldrig har annars förens jag verkligen blöder, en ynka liten färgad flytning i tablettfickan!

Då ringer mina icke gravid klockor!

Det var dock i morse och inget på de andra 2 gånger jag nu idag tagit vagiatorer..

Inget alls mer än det lilla.

Ändå känns som hopp falnade. :(

Fy vad jag inte vill ha morgondag med mina tankar nu. Jag har såklart googlat o sett att vagiatorer kan ge flytningar rosafärgade, nu har jag ju inte ens det med mitt lilla fynd, dock är det denna psykiska stress!

Jag tror jag blir tokig.

Har gått nedstämd hela dagen i jakt/väntan på en mens.

Förlåt för mitt otroligt nedstämda inlägg, men det går liksom inte att ventilera med de som inte fattar riktig vad som sker!

Halfmoon: weiiiii Gud vad spännande, håller alla tummar att det är början på 9 månaders tillväxt!!

Jag förstår din oro. Ett litet tecken på att det kan vara kört och så nappar man på det, googlar ihjäl sig och tänker att det är kört. När har du bim? Kommit mer rosa?
    S1981 skrev 2016-05-31 00:07:39 följande:

15 dagar efter ÄP. Blödningen kom på dagen då jag har bim i naturlig cykel. Ja vi har pratat och bestämt oss för att försöka själva under sommaren sen kör vi igång direkt när kliniken öppnar i aug.

Ok. Har ni något i frysen eller blir det färskförsök? Kram!
    halfmoon skrev 2016-05-31 04:46:30 följande:

Mina bröst blev lite mindre ömma ett tag innan BIM och nu har de börjat igen. Första gången jag plussade var det likadant, först typ 4-5 dagar efter BIM jag faktiskt fick ömma bröst på riktigt.

Nej, de säger att man ändå inte kan se helt säkert vis blodprov såhär tidigt. Bara att invänta blödning/ultraljud. :S

Ok, jag kanske inte ska hänga upp mig helt på mina oömma bröst då.

Hm, ok, synd att man inte kan se på blodprov. Då är det ju bara väntan kvar, inget annat. Hoppas som sagt att det går bra <3
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-05-31 07:36:58 följande:
    Jag förstår din oro. Ett litet tecken på att det kan vara kört och så nappar man på det, googlar ihjäl sig och tänker att det är kört. När har du bim? Kommit mer rosa?

15 dagar efter ÄP. Blödningen kom på dagen då jag har bim i naturlig cykel. Ja vi har pratat och bestämt oss för att försöka själva under sommaren sen kör vi igång direkt när kliniken öppnar i aug.

Ok. Har ni något i frysen eller blir det färskförsök? Kram!Ok, jag kanske inte ska hänga upp mig helt på mina oömma bröst då.

Hm, ok, synd att man inte kan se på blodprov. Då är det ju bara väntan kvar, inget annat. Hoppas som sagt att det går bra <3
    Inget mer rosa igår, men yttepytte lite brunaktig på applikation längst vid tablettplats igen nu vid införande imorse.
    Som jag liksom haft en blödning som legat långt in. Men inget kommer liksom "ner"! Utan det är ju bara på applikation och på morgon andra dagen.
    Idag är min naturliga BIM.
    Vi får se hur dagen utvecklar sig! :(
    Jag är jättenervös.
    Vågar heller inte testa på"bara" RD11 då jag vet att de finns dom som fått neg då men pos ngn dag senare!
    Vill ha lite hopp liksom.
  • KaosArt

FruHolmli - förstår verkligen din oro. Jag hade ju också som lite mensvärk innan och runt bim. Och vagitorierna kan ju påverka slemhinnorna så de blir sköra, och då kan man ju blöda lite. Så jag hoppas verkligen det är så I ditt fall! Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta och att allt går bra! <3

Halfmoon - å vad kul att du fortfarande är med! Ett plus är ju ett plus men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Har du slutat med lutinus? När ska du göra ul?

S1981 - åh vad tråkigt att höra :(, måste kännas jobbigt för er. <3 ni får ha en härlig sommar och samlar styrka inför hösten. Kram!

• halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-31 08:06:11 följande:

FruHolmli - förstår verkligen din oro. Jag hade ju också som lite mensvärk innan och runt bim. Och vagitorierna kan ju påverka slemhinnorna så de blir sköra, och då kan man ju blöda lite. Så jag hoppas verkligen det är så I ditt fall! Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta och att allt går bra! <3

Halfmoon - å vad kul att du fortfarande är med! Ett plus är ju ett plus men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Har du slutat med lutinus? När ska du göra ul?

S1981 - åh vad tråkigt att höra :(, måste kännas jobbigt för er. <3 ni får ha en härlig sommar och samlar styrka inför hösten. Kram!

Ja, en dag i taget. :) Har haft crinone och tog sista i fredags, i Malmö får man inte fortsätta med mer än 15 dagar oavsett resultat. På ett sätt rätt skönt för mycket av det bruna har slutat sedan jag la av med crinonen och "rensade bort" klumparna. Igår och idag har det varit i princip ofärgade flytningar. Om jag har riktig tur så var det crinonet som irriterade (vågar inte tro det dock). Har du slutat eller fått fortsätta med lutinus? Tror vi får tid för ultraljud nångång i v. 8+nåt, de skickar hem kallelse. Så ungefär 4 veckor kvar då idag är v. 4+5. När får du tid?
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-31 08:46:36 följande:

Ja, en dag i taget. :) Har haft crinone och tog sista i fredags, i Malmö får man inte fortsätta med mer än 15 dagar oavsett resultat. På ett sätt rätt skönt för mycket av det bruna har slutat sedan jag la av med crinonen och "rensade bort" klumparna. Igår och idag har det varit i princip ofärgade flytningar. Om jag har riktig tur så var det crinonet som irriterade (vågar inte tro det dock). Har du slutat eller fått fortsätta med lutinus? Tror vi får tid för ultraljud nångång i v. 8+nåt, de skickar hem kallelse. Så ungefär 4 veckor kvar då idag är v. 4+5. När får du tid?

Okej, ja jag har också slutat med lutinus. Skönt, det var verkligen jobbigt med kladdet tycker jag. Hehe. Ja om de bruna slutade i samband med det så är det ju stora chanser att det var det som gjorde det! Låter hoppfullt! Jag fick tid när jag är sent i vecka 8 ( altså 7+6) tre veckor kvar, känns sååå längtar dit. Man vill ju bara göra det på en gång. :) Jag provade skicka privat meddelande till dig men din presentation var privat, kan inte du skick ett till mig först så kanske det fungerar.
  • finee

FruHolmli - bra att någon ordentlig blödning inte kommit igång. Jobbig dag för dig idag att gå som på nålar. Förstår att du är jättenervös. Håller tummarna! Jag vågar heller inte testa, är rädd för minus och att hoppet försvinner. Hoppas det kommer att gå bra!

• Doris88

Bah så jobbigt :( dom ringde från mitt sjukhus igår för att meddela tid för vul nr 1, kl 8 imorgon. MEN fredagens vul går inte att genomföra då det inte finns någon på plats då. Kommer att få besked imorn om att nr 2 kanske kommer att bli nästa tisdag istället, den 7 juni

Då blir ju äp försenat :/

Någon fler som fått knas i planeringen?

• Doris88

Bah så jobbigt :( dom ringde från mitt sjukhus igår för att meddela tid för vul nr 1, kl 8 imorgon. MEN fredagens vul går inte att genomföra då det inte finns någon på plats då. Kommer att få besked imorn om att nr 2 kanske kommer att bli nästa tisdag istället, den 7 juni

Då blir ju äp försenat :/

Någon fler som fått knas i planeringen?

• S1981
    finee skrev 2016-05-31 07:36:58 följande:

Ok. Har ni något i frysen eller blir det färskförsök? Kram!Ok, jag kanske inte ska hänga upp mig helt på mina oömma bröst då.

Vi fick bara ett befruktat så har inget i frysen. Hoppas på att medicinen kommer höjas nästa gång så det kanske blir lite fler ägg. Känns trots allt ok. Jag har känt mig helt ogravid nu i nån vecka (lutinus biverkningarna försvann?) så har förberett mig psykiskt. Tror maken tar det hårdare men vi stöttar varandra.
  • finee

S1981 - Ja, hoppas de höjer medicinerna till nästa gång. Bra att det känns ok nu för dig. Som du säger kan ju bearbetningen av ett negativt besked reda börja då man börjar tro att beskedet blir negativt. Tror att det hände mig igår när jag kände att det ömma i brösten försvabn, som det alltid gör på bim-3 för mig. Jag hoppas ju fortfarande, men det är som om jag redan vet hur det kommer att sluta eftersom jag känner mig så ogravif (bra ord!). Så jag har redan börjat sörja på något vis. Försöker till och med trösta mig med att jag kan ta en drink på semestern och slipper vara trött och illamående..(vilket egentligen är en stor lögn eftersom jag MYCKET hellre är gravid och trött+illamående än inte gravid och pigg och vindrickandes..) :,-( Hoppas du får en skön sommar och kan ladda upp inför höstens försök!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj