• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Redcat
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-14 11:49:27 följande:

Å vad ledsen jag blir för din skull! Det känns för jävligt... Tillåt dig att sörja ett tag och var sen glad för att du har en i frysen! Lycka till med den och ha en fin sommar!

Tack för ditt stöd det tar nog hårdare på mig än jag vill inse, min sambo blev helt knäckt. Så känner att jag måste vara lite starkare för hans skull. Jag har tur att jag har 3stycken i frysen så jag har som tur är några försök om den inte klarar upptiningen. tack desamma
    FruHolmli skrev 2016-06-14 12:59:06 följande:

Kramar i massor!

Vi håller ihop och kör på FET i augusti! Vi har också en eskimå där!

Jag har kommit igen o längtar nu sönder mig!

Aldrig har jag önskat mina7 veckors semester ska gå fort förbi!!

Vart går du?

Hihi det tycker jag att vi får göra jag har som tur 3st i frysen så någon av dom måste ju klara upptiningen jag kan förstå att du vill att sommaren går fort, jag och sambon ska få hem en valp i slutet utav månaden så våran sommar kommer nog gå väldigt fort

Jag går i Falun, vart går du?
    Minimasken skrev 2016-06-14 14:39:18 följande:

Redcat jag vet precis hur du känner!! Jag tog även ledigt efter mitt första negativa besked. Smärtan tar tid att bearbeta men tänk att det inte var meningen denna gången och att ni lyckas nästa!

Kan förstå att du gjorde det, jag är sjukskriven så som tur är så kan jag bara vara hemma och ta det lugnt jag försöker att inte tappa hoppet och jag hoppas verkligen att de tar sig för oss med någon av dom frysta, tror inte min sambo kommer klara av en hel behandling igen :-/
  • stajlish
    finee skrev 2016-06-08 18:06:20 följande:

Miri - GRATTIS till två små pickande hjärtan, vad underbart!

FruHolmli - så tråkigt att det blev minus för dig också. Ska också köra nya tag i augusti med FET. Hoppas att det går bättre då! Självklart ses vi i en ny ruvartråd då Om inte mirakel sker i sommar...vi ska fortsätta med hemmaförsök, men förhoppningarna är extremt låga hehe.

Stajlish - håller tummarna för att det är din sista ruvning nu (ska du ruva mer får det vara för syskon ). Ringde till klinken. Får inte göra FET innan sommaren. Blir i augusti istället. Skulle ta ett graviditetstest på måndag nästa vecka för att se om hormonerna gått ned. Hade de inte det så skulle jag få ta ett blodprov. Men tror att all hcg kommer att vara ur kroppen på måndag. Idag har jag nästan inte blödit något alls, så kommer förmodligen få ÄL om ett par veckor (förhoppningsvis).

Lycka till alla som ruvar!

Tack snälla du <3 <3 <3 
    Precis, man kan ju hoppas...
    Okej, då blir det FET i augusti då?
    Hoppas du får en fin sommar trots allt o kan ladda om, i höst är det er tur! 
    Jag kanske är med då med ju ifall inte detta går nu, för vi fick ingen till frysen =(
    Så då blir det IVF3 i höst.. är på ruvardag 10 idag...

Kram
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-06-14 21:47:02 följande:
    Hur går ruvningen för dig? Idag är ruvdag 3 för mig :) och idag fick vi veta att vi fick 2st till frysen
    Hej!

Jodå. är på RD10 idag... tiden går såååå långsamt.. försöker att inte tänka på det FÖR mycket.. de blir som de blir ändå tänker jag. Vi fick ingen till frysen den här gången =( Så de va tufft.. så blir de inget nu, blir det IVF3 i höst...
    Men snart vet vi...

Grattis till de två till frysen! =)

Och lycka till med ruvningen!
  • halfmoon
    Hanalaya skrev 2016-06-15 10:04:21 följande:

Det här är verkligen en pina.

Tog ett tjuvtest i morse på rd 13. (Testdag rd15)

Halvsovandes. Det var tydligt negativt efter mindre än en minut. Sket i att vänta de fem min och gick och lade mig igen.

Efter att ha legat och tyckt synd om mig själv och oss i ett par timmar fick jag ett infall och plockade upp stickan från papperskorgen och tittade igen. Då hade det dykt upp ett starkt streck till!!!

Jag vet att man inte skall läsa av test efter så lång tid. Men tänk om det extra strecket dök upp inom de fem minuterna?

De här kasten mellan sista halmstrået hopp och bottenlös förtvivlan är inte nyttigt för den mentala hälsan.

Har aldrig fått streck på mina torkade test om det inte varit något. Om det var starkt så kan där va nåt. Håll dig 3 timmar och ta ett till så borde det ju utslag isf! :) Håller tummarna!
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-06-15 10:55:49 följande:

Hej!

Jodå. är på RD10 idag... tiden går såååå långsamt.. försöker att inte tänka på det FÖR mycket.. de blir som de blir ändå tänker jag. Vi fick ingen till frysen den här gången =( Så de va tufft.. så blir de inget nu, blir det IVF3 i höst...

Men snart vet vi...

Grattis till ruvningen! Jag håller tummarna för dig. Kram
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-06-15 19:28:56 följande:
    Grattis till ruvningen! Jag håller tummarna för dig. Kram
    Tack Hjärta Kram!
  • Doris88
    stajlish skrev 2016-06-15 10:55:49 följande:
    Hej!

Men snart vet vi...

tackar och lycka till själv! :) jobbigt att ni inte fick till frysen denna gång. Skulle det inte ta sig nu så kan det gå mycket bättre nästa gång med kanske många som klarar sig till frysen :)

Idag, ruvdag 4, har jag haft som småstick i magen i stort sett hela dagen och vid ett tillfälle kom det en liten rosa dutt men sen inge mer.
    Är det möjligt att det är tid för att det ska fästa? Exakt en vecka sedan vi gjorde äp, fick tillbaka en 3dagars
  • Jazzgirl76
    Hanalaya skrev 2016-06-14 23:35:26 följande:

Rd13. Testdag på torsdag tror jag.

Kommer små spottar blod som försvinner (hittills)

Livmodern känns hela tiden de senaste fyra dagarna. Ibland blixtrar det till. Känns som mens på g, men nu har det hållt i sig mkt längre än vanligt. Förhöjd kroppstempertur.

Springer på toa hela tiden - men kanske handlar det som psykosomatisk kissnödighet för att kontrollera om mensen kommit snarare.

Ivf/et 1kom mens på dag tio.. På ivf/et2 kom den på dag elva eller tolv.

Tjuvtestade negativt på dag tio.

Sista försöket. Inga ägg i frysen. Detta är fan psykisk tortyr.

Har exakt samma symptom som du. RD 12 idag och TD imorgon, torsdag. Haft mensliknande smärtor lite fram och tillbaka och idag kom det lite rödbrunt på lutinuspinnen. Inte kul! Lider med dig.
  • finee
    stajlish skrev 2016-06-15 10:54:23 följande:

Tack snälla du <3 <3 <3 

Precis, man kan ju hoppas...

Okej, då blir det FET i augusti då?

Hoppas du får en fin sommar trots allt o kan ladda om, i höst är det er tur! 

Jag kanske är med då med ju ifall inte detta går nu, för vi fick ingen till frysen =(

Så då blir det IVF3 i höst.. är på ruvardag 10 idag...

Kram

Ja, det blir FET i augusti. Lång väntan känns det som! Ruvardag 11 för dig idag, hur går det? Håller tummarna! Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj