• celavie1

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej

Har funderat på att kontakta Falun och göra ett nytt försök privat. Har de långa köer?

Ni som går där: Är ni nöjda med bemötandet och behandlingen där?

• celavie1

Tack för er input om Falun. Skönt och höra att det verkar bra. Jag var inte så nöjd med tidigare försök hos landstinget. Jag har precis haft missfall så jag tror det bara är bra med lite vila över sommaren och försöka igen i augusti. Ha lite semester och försöka tänka på annat. Hoppas ni får en skön sommar!

• celavie1
    stajlish skrev 2016-06-02 17:40:13 följande:

Så ledsen för er som fått mens :( 

Orättvist och skit är va det är! <3

Er tur kommer även om det känns avlägset just nu. 

ALLA vi SKA bara få våra efterlängtade barn, punkt slut.

Kram till er

Själv börjar jag bli lite nervös inför äggplocket imorgon..

Vi ska va på SU kl. 9 och kl. 10 smäller det :)

Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!

Vill bara att det ska bli överstökat, så man får veta hur allt går.. :D

Lycka till!! Jag håller tummarna allt jag kan. Kram
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-06-03 16:29:25 följande:

Hej och tusen TACK för alla tankar o pepp o stöd! Ni är guld värda <3 <3 <3

Allt gick sååå bra idag. Är så glad! Så jäkla skönt att det är över, äntligen!

11 äggblåsor tömde han och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg fick vi :) Hoppas på många mogna med bra kvalité.

ET på söndag 14.15 om ingen ringer o hoppas på någon/några till frysen. 

Makens prov såg fint ut idag med, de blir ICSI på alla som förra gången..

Perfekt o bli ruvare o sen gå på Håkan på Ullevi på söndag, haha!

Finee: Usch :/ Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört! Mirakel kan ske...<3

Kram o trevlig helg till er alla kämpare! 

Låter toppen!!! Kram
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-06-15 10:55:49 följande:

Hej!

Jodå. är på RD10 idag... tiden går såååå långsamt.. försöker att inte tänka på det FÖR mycket.. de blir som de blir ändå tänker jag. Vi fick ingen till frysen den här gången =( Så de va tufft.. så blir de inget nu, blir det IVF3 i höst...

Men snart vet vi...

Grattis till de två till frysen! =)

Och lycka till med ruvningen!

Grattis till ruvningen! Jag håller tummarna för dig. Kram
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-08-01 09:57:37 följande:

Dock blev lyckan inte vidare lång. Fått MF :(

Men men, vi är glada att vi faktiskt kunde själva! Fortfarande chockade o hade inte börjat hoppats o tro så "tur i oturen" att det kom så tidigt den här gången. Bara lite mer mensvärk o längre blödning än i vanliga fall. Hade jag inte testat hade jag inte ens anat att jag varit gravid...samtidigt som jag då heller inte hade vetat att vi lyckades själva :D Så det var nog meningen ändå.. nu laddar vi om inför telefontiden med läkaren på torsdag då vi ska planera tredje o sista försöket på Sahlgrenska o samtidigt fortsätta försöka själva! =)

Beklagar verkligen. Förstår att det måste kännas tungt. Fast nu vet du ju att ni kan bli gravida naturligt också. Det är ju väldigt bra även om det inte gick vägen denna gång. Sänder över styrkekramar
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj