• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Filli89
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-30 14:14:30 följande:

Vi har haft alla men mest Helene och Kerstin. Ja, vi får följas åt i augusti och hoppas på att vi får till varsina bebisar! Jag har lite vikt att kämpa med också så igår kände jag att nu jäklar ska här satsas. Precis kommit hem från en rask 50-min prommis i värmen och klippt halva gräsmattan. Svettigt är det i alla fall '

Försöker få tag i något vettigt kostprogram, gärna med motion också, är det någon som kan tipsa? Tar tacksamt emot förslag. Tänkte bege mig mot affären sen och se om det finns nån bra tidning med kostprogram mm.

Ha en härlig torsdag allihopa!

Jag har haft Åsa under hela tiden fram tills ultraljudet när graviditeten skulle bekräftas. Hon var så bra och sånt bra stöd som jag inte funnit hos Kerstin och Helen känner ja inte ens men hon gjorde insättningen. De sa att Åsa blir tillbaka till höst så ja sa att jag ville ha henne tillbaka för ja känner att hon ger det där lilla extra.

Jaa vi får höras o hejja på varandra ja är inte orolig att ja inte får barn utan de mest tålamodet att man inte vet när de sker kan va om en månad kan vara om 5 år vetskapen att man kan behöva vänta är skrämmande dock men vad har man för val.

Jag har inget program så men jag brukar köra på youtube videos som ja tycker är bra heter fittnes blender de är klipp på 10-20 minuter på olika områden som du tränar o så har du en instruktör som visar hur du ska göra osv, tar verkligen på en så jag rekommenderar om du kombinerar det tillsammans med en bra kost (jag kör lchf) o så på de dina promenader, dra även ner på socker och ha en "cheatday" överdriv dock inte den dagen utan tillåt dig äta någon kaka lr gott tex på fredagar och lådbil med sötsaker resten av veckan och ersätt om du blir sugen med typ nötter lr oliver lr liknande . Jag har gått ner bara av lchf, utan träning men då har ja inte varit tidsbegränsad så ja har bara kört på utan att behöva se resultat på en gång du har säkert mer bråttom inför en graviditet. Lycka till
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-07-01 06:16:40 följande:
    Jag har haft Åsa under hela tiden fram tills ultraljudet när graviditeten skulle bekräftas. Hon var så bra och sånt bra stöd som jag inte funnit hos Kerstin och Helen känner ja inte ens men hon gjorde insättningen. De sa att Åsa blir tillbaka till höst så ja sa att jag ville ha henne tillbaka för ja känner att hon ger det där lilla extra.

Jaa vi får höras o hejja på varandra ja är inte orolig att ja inte får barn utan de mest tålamodet att man inte vet när de sker kan va om en månad kan vara om 5 år vetskapen att man kan behöva vänta är skrämmande dock men vad har man för val.

Jag har inget program så men jag brukar köra på youtube videos som ja tycker är bra heter fittnes blender de är klipp på 10-20 minuter på olika områden som du tränar o så har du en instruktör som visar hur du ska göra osv, tar verkligen på en så jag rekommenderar om du kombinerar det tillsammans med en bra kost (jag kör lchf) o så på de dina promenader, dra även ner på socker och ha en "cheatday" överdriv dock inte den dagen utan tillåt dig äta någon kaka lr gott tex på fredagar och lådbil med sötsaker resten av veckan och ersätt om du blir sugen med typ nötter lr oliver lr liknande . Jag har gått ner bara av lchf, utan träning men då har ja inte varit tidsbegränsad så ja har bara kört på utan att behöva se resultat på en gång du har säkert mer bråttom inför en graviditet. Lycka till
    Tack för dina råd om träning och kost! Jag har börjat äta turkisk yoghurt med färska hallon och blåbär till frukost och så äter jag lågkalori resten av dagen, dvs försöker tänka på att det inte ska vara så många kalorier och kolhydrater. Men framförallt har jag slutat småäta vilket är min största viktbov. Syrran kör med LCHF så nu när vi ska umgås i en vecka kanske man blir lite smittad av det med .

Igår blev det en rask promenad, gräsklippning och en tur på Ikea så enligt min stegräknare blev det nära 18000 steg igår vilket känns i benhinnorna idag. Har fått problem i ena foten (typ inflammation) som suttit i över två veckor nu och det hade börjat bli bättre men efter gårdagen har jag ont igen. Får försöka hålla mig till promenader och kanske simning nu ett tag och sen hoppas jag på att kunna ta upp joggingen igen. Så får jag hålla tummarna för att dieten gör sitt trots att jag inte kan träna fullt ut. Eller så får jag helt enkelt strunta i att det gör ont...

Ska kolla efter youtube-klippen som du nämner också. Vad bra att Åsa är tillbaka till hösten så att du kan känna dig lugn och trygg inför nästa försök!
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-06-26 12:36:25 följande:

Nu är det väl bara jag kvar som väntar på resultatet?

3 dagar kvar till testdag och håller mig ganska cool än så länge men funderar på att testa imorn eller tisdag bara så att jag hinner få tag på kliniken innan dom stänger för sommarn :p

Stajlish, hur gick det för dig?

Det blev inget :(
    Så nu får vi ladda om inför IVF 3 i höst.

Hur går de för dig?
  • Doris88
    stajlish skrev 2016-07-01 13:46:27 följande:

Det blev inget :(

Så nu får vi ladda om inför IVF 3 i höst.

Hur går de för dig?

Usch vad tråkigt :( njut av sommaren och ta nya tag sen :)

Jag fick ett mycket tydligt plus i tisdags och har fått tid för ultraljud den 3/8 :)
  • stajlish

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera här med en solskenshistoria eller vad man ska kalla det...
    Många av er är säkert med i IVF-gruppen på FB så ni vet kanske, men skriver det här ändå Glad

Plussade imorses... tydligen lyckats bli gravid på naturlig väg precis efter vårt misslyckade IVF-försök 2 i juni. HELT SJUKT! Förvånad

Kan knappt fatta det.. o vågar inte hoppas o tro för mycket än såhär tidigt.
    Men är så chockad så jag inte finner ord.

Vi trodde aldrig att vi kunde bli gravida på naturlig väg pga makens få simmare... (därav IVF) Vi försökte i FYRA år innan vi sökte hjälp o utredning osv... o då inte ett endaste litet ynka plus... men nu mitt i pausen från de misslyckade andra ivf-försöket i väntan på de tredje o sista på Sahlgrenska...så kommer detta som en blixt från klar himmel!? 

Kram på er allihop Hjärta

• Kvinna84a
    stajlish skrev 2016-07-21 20:36:56 följande:

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera här med en solskenshistoria eller vad man ska kalla det...

Många av er är säkert med i IVF-gruppen på FB så ni vet kanske, men skriver det här ändå 

Plussade imorses... tydligen lyckats bli gravid på naturlig väg precis efter vårt misslyckade IVF-försök 2 i juni. HELT SJUKT! 

Vi trodde aldrig att vi kunde bli gravida på naturlig väg pga makens få simmare... (därav IVF) Vi försökte i FYRA år innan vi sökte hjälp o utredning osv... o då inte ett endaste litet ynka plus... men nu mitt i pausen från de misslyckade andra ivf-försöket i väntan på de tredje o sista på Sahlgrenska...så kommer detta som en blixt från klar himmel!? 

Kram på er allihop 

Stort grattis!! Vilken härlig historia att höra :)
  • KaosArt

Hej tjejer!

Många av er är säkert med i IVF-gruppen på FB så ni vet kanske, men skriver det här ändå 

Plussade imorses... tydligen lyckats bli gravid på naturlig väg precis efter vårt misslyckade IVF-försök 2 i juni. HELT SJUKT! 

Kram på er allihop 

Men wow! Grattis! Gud vad härligt :D

Glad jag blir för din skull, en sån fin överraskning ni fick. Hålla alla mina tummar för att lillen stannar därinne i nio månader <3 <3
  • Doris88

Hej tjejer!

Många av er är säkert med i IVF-gruppen på FB så ni vet kanske, men skriver det här ändå Glad

Plussade imorses... tydligen lyckats bli gravid på naturlig väg precis efter vårt misslyckade IVF-försök 2 i juni. HELT SJUKT! Förvånad

Kram på er allihop Hjärta

Stort grattis :D Håller tummarna!

Här gick vi in i vecka 9 igår så idag har vi 8+1
    Har mått väldigt dåligt senaste 1½ veckan så jag har varit hemma från jobbet. Fick sjukskrivning 2 veckor framåt men hoppas på att kunna börja jobba igen redan till veckan :)
  • LillhenNr2

Fantastiskt att höra Stajlish! Blir tårögd! Stort Grattis!

Jag har inte varit så aktiv, besvikelsen efter det misslyckade försöket i vintras hängde kvar länge.

Men april/maj försöket lyckades och idag är jag i 12+0 dessutom just hemkommen från ett KUB test som visade låg risk för trisomi och där vi fick se "Lillhen" vinka till oss. <3 Svårt att förstå att det är sant men nu har vi bestämt att sluta oroa oss och njuta av lugnet före stormen (som om man någonsin slutar oroa sig ens efter att den fötts...)

Massor av kramar till alla Kämpar!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj