• Jazzgirl76

IVF-start slutet på april/början på maj

Redcat skrev 2016-06-14 10:14:42 följande:

Hade testdag idag. Mitt svar va negativt, så nu måste jag vänta tills augusti till att göra mitt första försök med en som har vart fryst. Käns som att jag bara vill lägga mig i sängen och bara skita i den här dagen... känner att jag skulle vilja stor böla men det vill inte riktigt komma fram, känner bara smärta just nu. F*n vad jag hatar det här!

Å vad ledsen jag blir för din skull! Det känns för jävligt... Tillåt dig att sörja ett tag och var sen glad för att du har en i frysen! Lycka till med den och ha en fin sommar!
  • Jazzgirl76
    Hanalaya skrev 2016-06-14 23:35:26 följande:

Rd13. Testdag på torsdag tror jag.

Kommer små spottar blod som försvinner (hittills)

Livmodern känns hela tiden de senaste fyra dagarna. Ibland blixtrar det till. Känns som mens på g, men nu har det hållt i sig mkt längre än vanligt. Förhöjd kroppstempertur.

Springer på toa hela tiden - men kanske handlar det som psykosomatisk kissnödighet för att kontrollera om mensen kommit snarare.

Ivf/et 1kom mens på dag tio.. På ivf/et2 kom den på dag elva eller tolv.

Tjuvtestade negativt på dag tio.

Sista försöket. Inga ägg i frysen. Detta är fan psykisk tortyr.

Har exakt samma symptom som du. RD 12 idag och TD imorgon, torsdag. Haft mensliknande smärtor lite fram och tillbaka och idag kom det lite rödbrunt på lutinuspinnen. Inte kul! Lider med dig.
  • Jazzgirl76
    Hanalaya skrev 2016-06-18 04:21:00 följande:

Oj. Jag är i chock och funderar på om jag kanske fortfarande sover. CB digital: Gravid 2-3 veckor.

Oj. Jag kan alltså bli gravid. Då får vi hålla tummarna att pricken/prickarna (satte i två embryon) vill stanna kvar. Men oavsett. Att öht BLI gravid är ett enormt steg framåt.

Underbart!!! Grattis!!!
  • Jazzgirl76
    Hanalaya skrev 2016-06-19 15:18:29 följande:

Tack för alla grattis! Jag kan inte riktigt ta in det. Det enda jag känner är ett molande i livmodern.

Alltså åtta år utan ett enda plus. Sex IVF, varav fyra ytterst psykiskt påfrestande hormonbehandlingar. Det är väldigt svårt att smälta och ta in.

Och alla diskussionerna som pågår i ens skalle: kan det vara ett missfall på G? Tänk om testet visade falskt? Och motargumenten: jo, det finns flera riskfaktorer, men oavsett klarar sig majoriteten. Och CB digital är ansett som tillförlitligt. Och testet togs 18 dagar efter äggplock och 16 dagar efter återföring

Och så håller det på i min hjärna...

Jazzgirl76: det var tråkigt att höra. Jag har letat efter hur det gått, du skrev väl att du hade td i torsdags?

Jag vet att det inte finns mycket man kan säga som lindrar sorgen.

Jag är så glad för din skull! Håller tummarna stenhårt att det går vägen för er efter att ni har kämpat så himla länge! Det är ju ett härligt bevis på att det verkligen kan gå hur svårt det än må vara, bara man orkar stå ut hela processen flera ggr om.

Jag hade TD i torsdags men valde att vänta tills idag eftersom jag varit bortrest. Trodde att d kanske skulle gå vägen eftersom jag hade lite rödbrunt i onsdags men som sen försvann och jag har ff inte fått mensen (35:e dagen idag och jag brukar oftast få på 28:e dagen) så det känns supertrist. Hade verkligen önskat få bli gravid innan sommaren...
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-06-29 00:43:09 följande:

Hej. Har någon av er blivit kontaktad av er klinik inför efter sommaren försök? Blev uppringd idag och de sa att om jag får min mens tidigast 2 augusti kan jag börja med sprutorna för ett färskt försök trots att kliniken öppnar den 8 agusti, tror min mens kommer någonstans mellan 1-4 agusti, hoppas de går ihop orkar inte vänta ut hela agusti oxå.

Jag blev uppringd av min klinik idag för att få reda på nya planen efter sommaruppehållet. Men min mens kommer komma senare så jag får nog inte börja förrän mitten eller slutet av augusti. Går du också på ivf-kliniken Sthlm?
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-06-29 18:34:40 följande:
    Aah vad kul. Aah precis st Görans. Detta blir vårt andra försök på kliniken första ET blev det MF i v11 o fet med blastis blev det inget. Hur har det gått för dig?
    Kul att du också går där! Första ET blev det inget och vår enda FET blev inget heller tyvärr. Så nu blir det ivf 2 i augusti. Vi kommer fortsätta med Gonal-F fast högre dos redan från start (375) eftersom de tyckte att den gav ett bra utfall sist (6 ägg varav 3 blev befruktade genom icsi. Ett färskt tillbaka och ett klarade sig till frysen. Jag fyller 40 i nov så tydligen var det ett bra eller åtminstone OK resultat). Vad har ni kört och hur gammal är du?
  • Jazzgirl76
    jennie77 skrev 2016-06-29 20:43:06 följande:

Hej Hej Glad helt ny här men vill så gärna vara med o dela med mig av mig o dela erfarenheter o annat med er. Går igenom vår första IVF o är nu på ruvardag 8. har TD 7/7 ....tiden går sååååå sakta.

Hej och välkommen! Grattis till din första ruvning, hoppas att det går hela vägen!
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-06-30 13:39:50 följande:
    Hej

Vi har kört puregon och orgalutran gav 11 ägg varav 9 som befruktades sen gjorde de hälften icsi och hälften vanlig ivf för att se hur det funkar alla fick en 3 dagars insatt och en till frysen resten klarade sig inte till blastocyster eftersom de är de ända de fryser ned. Blev gravid men missfall som sagt sen månad senare enda fet vi hade kvar 6 dagars blastocyst men blev inget. Och nu börjar ja om början på agusti förhoppningsvis.

Jag hoppas min läkare kommer tillbaka hon var med mig på första ET sen blev hon sjukskriven, hon var så bra o personlig och stöttade även psykiskt den ja fick sedan är oxå bra men känns så robotaktig inga känslor o allt är protokoll typ.
    Vi har haft alla men mest Helene och Kerstin. Ja, vi får följas åt i augusti och hoppas på att vi får till varsina bebisar! Jag har lite vikt att kämpa med också så igår kände jag att nu jäklar ska här satsas. Precis kommit hem från en rask 50-min prommis i värmen och klippt halva gräsmattan. Svettigt är det i alla fall '

Försöker få tag i något vettigt kostprogram, gärna med motion också, är det någon som kan tipsa? Tar tacksamt emot förslag. Tänkte bege mig mot affären sen och se om det finns nån bra tidning med kostprogram mm.

Ha en härlig torsdag allihopa!
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-07-01 06:16:40 följande:
    Jag har haft Åsa under hela tiden fram tills ultraljudet när graviditeten skulle bekräftas. Hon var så bra och sånt bra stöd som jag inte funnit hos Kerstin och Helen känner ja inte ens men hon gjorde insättningen. De sa att Åsa blir tillbaka till höst så ja sa att jag ville ha henne tillbaka för ja känner att hon ger det där lilla extra.

Jaa vi får höras o hejja på varandra ja är inte orolig att ja inte får barn utan de mest tålamodet att man inte vet när de sker kan va om en månad kan vara om 5 år vetskapen att man kan behöva vänta är skrämmande dock men vad har man för val.

Jag har inget program så men jag brukar köra på youtube videos som ja tycker är bra heter fittnes blender de är klipp på 10-20 minuter på olika områden som du tränar o så har du en instruktör som visar hur du ska göra osv, tar verkligen på en så jag rekommenderar om du kombinerar det tillsammans med en bra kost (jag kör lchf) o så på de dina promenader, dra även ner på socker och ha en "cheatday" överdriv dock inte den dagen utan tillåt dig äta någon kaka lr gott tex på fredagar och lådbil med sötsaker resten av veckan och ersätt om du blir sugen med typ nötter lr oliver lr liknande . Jag har gått ner bara av lchf, utan träning men då har ja inte varit tidsbegränsad så ja har bara kört på utan att behöva se resultat på en gång du har säkert mer bråttom inför en graviditet. Lycka till
    Tack för dina råd om träning och kost! Jag har börjat äta turkisk yoghurt med färska hallon och blåbär till frukost och så äter jag lågkalori resten av dagen, dvs försöker tänka på att det inte ska vara så många kalorier och kolhydrater. Men framförallt har jag slutat småäta vilket är min största viktbov. Syrran kör med LCHF så nu när vi ska umgås i en vecka kanske man blir lite smittad av det med .

Igår blev det en rask promenad, gräsklippning och en tur på Ikea så enligt min stegräknare blev det nära 18000 steg igår vilket känns i benhinnorna idag. Har fått problem i ena foten (typ inflammation) som suttit i över två veckor nu och det hade börjat bli bättre men efter gårdagen har jag ont igen. Får försöka hålla mig till promenader och kanske simning nu ett tag och sen hoppas jag på att kunna ta upp joggingen igen. Så får jag hålla tummarna för att dieten gör sitt trots att jag inte kan träna fullt ut. Eller så får jag helt enkelt strunta i att det gör ont...

Ska kolla efter youtube-klippen som du nämner också. Vad bra att Åsa är tillbaka till hösten så att du kan känna dig lugn och trygg inför nästa försök!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj