• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Jazzgirl76
    Hanalaya skrev 2016-06-19 15:18:29 följande:

Tack för alla grattis! Jag kan inte riktigt ta in det. Det enda jag känner är ett molande i livmodern.

Alltså åtta år utan ett enda plus. Sex IVF, varav fyra ytterst psykiskt påfrestande hormonbehandlingar. Det är väldigt svårt att smälta och ta in.

Och alla diskussionerna som pågår i ens skalle: kan det vara ett missfall på G? Tänk om testet visade falskt? Och motargumenten: jo, det finns flera riskfaktorer, men oavsett klarar sig majoriteten. Och CB digital är ansett som tillförlitligt. Och testet togs 18 dagar efter äggplock och 16 dagar efter återföring

Och så håller det på i min hjärna...

Jazzgirl76: det var tråkigt att höra. Jag har letat efter hur det gått, du skrev väl att du hade td i torsdags?

Jag vet att det inte finns mycket man kan säga som lindrar sorgen.

Jag är så glad för din skull! Håller tummarna stenhårt att det går vägen för er efter att ni har kämpat så himla länge! Det är ju ett härligt bevis på att det verkligen kan gå hur svårt det än må vara, bara man orkar stå ut hela processen flera ggr om.

Jag hade TD i torsdags men valde att vänta tills idag eftersom jag varit bortrest. Trodde att d kanske skulle gå vägen eftersom jag hade lite rödbrunt i onsdags men som sen försvann och jag har ff inte fått mensen (35:e dagen idag och jag brukar oftast få på 28:e dagen) så det känns supertrist. Hade verkligen önskat få bli gravid innan sommaren...
  • Doris88

Vad tyst det blev här :o

Det är väl fortfarande någon som inte fått sitt resultat än?

Jag är på Ruvdag 11 idag och man kan väl säga bim enligt äggplock (14 dagar efter plock) men testdag om en vecka den 29e.

Känner inget speciellt förutom att brösten ömma i stort sett hela tiden sen sprutorna och att jag hade konstig känsla i magen hela dan för precis en vecka sen (7 dagar efter äp)

Ska man vara ivrig att köpa nått test innan helgen eller kan man vara cool och vänta en vecka till? :)

• halfmoon
    Doris88 skrev 2016-06-22 09:41:00 följande:

Vad tyst det blev här :o

Det är väl fortfarande någon som inte fått sitt resultat än?

Jag är på Ruvdag 11 idag och man kan väl säga bim enligt äggplock (14 dagar efter plock) men testdag om en vecka den 29e.

Känner inget speciellt förutom att brösten ömma i stort sett hela tiden sen sprutorna och att jag hade konstig känsla i magen hela dan för precis en vecka sen (7 dagar efter äp)

Ska man vara ivrig att köpa nått test innan helgen eller kan man vara cool och vänta en vecka till? :)

Nervöst och spännande! Positivt om mensen inte dykt upp om du är på bim! Håller tummarna för ett fint plus!

Du borde ju få ett rättvisande resultat nu om du testar, det är så dubbelt om man ska testa innan eller inte. Jag klarade inte att hålla mig ett smack. :)
  • Hanalaya

Testade positivt i lördags och i måndags. Idag började jag blöda ganska kraftigt. Så det är kört. Vi har gråtit hela dagen idag.

Som en mellanstor mensblödning. Ingen särskils smärta än dock.

Åtta års försök. Sex IVF-försök. Detta var första plusset. Och jag är 38. Det känns rejält kört med barn nu.

• finee
    Hanalaya skrev 2016-06-22 20:26:09 följande:

Testade positivt i lördags och i måndags. Idag började jag blöda ganska kraftigt. Så det är kört. Vi har gråtit hela dagen idag.

Som en mellanstor mensblödning. Ingen särskils smärta än dock.

Åtta års försök. Sex IVF-försök. Detta var första plusset. Och jag är 38. Det känns rejält kört med barn nu.

Oj, vad tungt. Blödning i tidig graviditet är dock inte särskilt ovanligt. Har du mycket mensvärk? Ökar blödningen eller är den tilltagande - avtagande? Minskar testen i styrka? Kan du ringa kliniken och be om blodprov? Håller tummarna för att det bara är en ofarlig blödning. Förstår att det känns blytungt just nu med tanke på hur många IVF ni gått igenom och sedan äntligen ett plus, och nu rädsla för missfall. Varmaste kramen och jag håller som sagt tummarna för att den lilla vill stanna.
  • Doris88

Nu är det väl bara jag kvar som väntar på resultatet?

3 dagar kvar till testdag och håller mig ganska cool än så länge men funderar på att testa imorn eller tisdag bara så att jag hinner få tag på kliniken innan dom stänger för sommarn :p

Stajlish, hur gick det för dig?

• Hanalaya

Håler tummarna Doris88!

finee skrev 2016-06-22 20:34:42 följande:

Oj, vad tungt. Blödning i tidig graviditet är dock inte särskilt ovanligt. Har du mycket mensvärk? Ökar blödningen eller är den tilltagande - avtagande? Minskar testen i styrka? Kan du ringa kliniken och be om blodprov? Håller tummarna för att det bara är en ofarlig blödning. Förstår att det känns blytungt just nu med tanke på hur många IVF ni gått igenom och sedan äntligen ett plus, och nu rädsla för missfall. Varmaste kramen och jag håller som sagt tummarna för att den lilla vill stanna.

Det slutade blöda samma dag, och har bara varit lite rosa någon enstaka gång sedan dess. Testade dessutom positivt igen idag. Även om testen kan visa falskt positivt efter missfall, finns det ju kanske en liten chans kvar iaf. Dessutom hade veckoindikatorn ändrats från 2-3 veckor i måndags, till 3+ veckor i morse.

Fortfarande få symptom, molande i livmodern mm. Brösten känns helt som vanligt. Inget tydligt illamående.

Jag försöker att inte hoppas för mycket.
  • finee
    Hanalaya skrev 2016-06-26 13:02:55 följande:

Håler tummarna Doris88!

Det slutade blöda samma dag, och har bara varit lite rosa någon enstaka gång sedan dess. Testade dessutom positivt igen idag. Även om testen kan visa falskt positivt efter missfall, finns det ju kanske en liten chans kvar iaf. Dessutom hade veckoindikatorn ändrats från 2-3 veckor i måndags, till 3+ veckor i morse.

Fortfarande få symptom, molande i livmodern mm. Brösten känns helt som vanligt. Inget tydligt illamående.

Jag försöker att inte hoppas för mycket.

Låter VÄLDIGT lovande Att du slutat blöda och att testen ökar som de ska! Tror på dig
  • Doris88

Det var nästan för bra för att vara sant! Första ivf-försöket och fick tillbaka en 3dagars som hade lyckats befruktas på egen hand i skålen.

Plussade nyss med Predictor från Kronans droghandel :)

Ska testa imorn igen med det som kliniken skickade med så jag kan ringa in och meddela :)

Ruvdag 16 idag.

19 dagar efter äggplock

Gruvar mig inför illamående som garanterat smyger sig på när som helst :/ Var gravid 2006 som slutade i abort

• halfmoon
    Doris88 skrev 2016-06-27 09:22:44 följande:

Det var nästan för bra för att vara sant! Första ivf-försöket och fick tillbaka en 3dagars som hade lyckats befruktas på egen hand i skålen.

Plussade nyss med Predictor från Kronans droghandel :)

Ska testa imorn igen med det som kliniken skickade med så jag kan ringa in och meddela :)

Ruvdag 16 idag.

19 dagar efter äggplock

Gruvar mig inför illamående som garanterat smyger sig på när som helst :/ Var gravid 2006 som slutade i abort

Stort grattis!!! :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj