• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Curlingmorsan
    Pira skrev 2016-03-10 14:23:33 följande:
    Jag blev sjukskriven redan i v6 men det berodde på att jag hade tre hinnsäckar där de utredde en trillinggraviditet - och med det trodde kroppen att det var så och hormonerna var helt tokiga. Jag hade verkligen jätteont, grät och kunde knappt gå. Var spänd i hela kroppen.

De sjukskriver nog inte i förebyggande syfte utan att beror på hur man mår. Bältet, glidlakan etc hjälper inte mig, utan det är tänka på att inte gå i trappor, dammsuga och annat som påfrestar. Nu har det varit bättre men då får jag sammandragningar istället. 

Att bada mkt har hjälpt också :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
    Oj redan v6 och så ont. Din stackare!!
    Jag har ont "mellan benen" (blygdbenet gissar jag) hela tiden, utan att jag gör något speciellt. Har även ont i ryggen, svanken/midjan. Men det gör ju ont utan att jag gör något så kommer inte hjälpa att vara sjukskriven. Har precis börjat jobba lite smått efter att ha varit sjukskriven 8 veckor pga extremt illamående. Så hoppas det inte blir värre.
  • amalie79
    Moorii skrev 2016-03-10 14:54:42 följande:

Absolut! :) lurar dock på om jag ska ta den svarta ändå, det är två fack på vardera sida, två fram och ett fack på insidan. Kom på att man kanske kan pimpa den svarta själv, älskar ju att pyssla ;)

Så här ser dom ut iallafall!

Då är de ganska lika min i färgerna. Men kanske en svart då till sambon.

Storleken är såå perfekt för korgen under vår barnvagn. Väskan är bra nu men hade nog kanske vsrit lite liten om jag flaskmatat. Men då har jag iof Alltid mycket ombyte till bebis o tröja till mig med. Har en kräkbebis. Alltid en pocketbok i väskan med då min unge slocknar som ett ljus när vagnen börjar rulla, inget vidare sällskap på bussen den :)
  • Moorii
    amalie79 skrev 2016-03-10 15:32:05 följande:

Då är de ganska lika min i färgerna. Men kanske en svart då till sambon.

Storleken är såå perfekt för korgen under vår barnvagn. Väskan är bra nu men hade nog kanske vsrit lite liten om jag flaskmatat. Men då har jag iof Alltid mycket ombyte till bebis o tröja till mig med. Har en kräkbebis. Alltid en pocketbok i väskan med då min unge slocknar som ett ljus när vagnen börjar rulla, inget vidare sällskap på bussen den :)

Ah ok, ja det återstår ju att se om det blir flaskmatning eller kanske delvis, men det går säkert att lösa :) köpte den svarta iallafall! Var på en tygaffär igår och köpte massa saker som jag ska pyssla ihop till babyhörnan, och då såg jag att de hade en massa söta märken där som man kan sy fast. Det kanske kan vara nåt :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 14:54:42 följande:
    Absolut! :) lurar dock på om jag ska ta den svarta ändå, det är två fack på vardera sida, två fram och ett fack på insidan. Kom på att man kanske kan pimpa den svarta själv, älskar ju att pyssla ;)

Så här ser dom ut iallafall!
    Den svarta är väl helt ok :) Vad kostar de?
  • Pira
    Curlingmorsan skrev 2016-03-10 15:25:04 följande:
    Oj redan v6 och så ont. Din stackare!!
    Jag har ont "mellan benen" (blygdbenet gissar jag) hela tiden, utan att jag gör något speciellt. Har även ont i ryggen, svanken/midjan. Men det gör ju ont utan att jag gör något så kommer inte hjälpa att vara sjukskriven. Har precis börjat jobba lite smått efter att ha varit sjukskriven 8 veckor pga extremt illamående. Så hoppas det inte blir värre.
    Usch vad jobbigt. Du får väl testa och se, känns det inte bra får du säga till.

Jag hade jätteont mellan benen (som du beskriver också) men sen övergick det till höfter, rumpa och lår.
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-10 19:23:19 följande:

Den svarta är väl helt ok :) Vad kostar de?

149 kostar dom, helt ok :)
  • Milleman

Sitter här och syr kläder till son och kommande bebis. Fler som syr barnkläder? :)

• Pira
    Milleman skrev 2016-03-10 20:55:55 följande:

Sitter här och syr kläder till son och kommande bebis. Fler som syr barnkläder? :)

Oj, vad duktig du är. Nej jag syr inte men det vore roligt faktiskt, att lära sig sy sitt eget. Det blir lite mer unikt liksom :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 20:33:21 följande:
    149 kostar dom, helt ok :)
    Verkligen! Stadium? :)
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-03-10 20:55:55 följande:

Nä, önskar jag kunde! Satte igång symaskinen idag för första gången på flera år, ska sy vimplar till babyhörnan.. Det gick svindåligt :P blir nog en del svordomar innan jag får till det ^^

Har du sytt mycket innan?
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd