• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Moorii

Ska absolut ta bild på skötväskan sen, om jag hittar nån dvs :)

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 10:58:03 följande:

Oj, vilken stor och fin mage du har! :) här är min!

Tack och detsamma, jättefin!
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 11:00:04 följande:

Ska absolut ta bild på skötväskan sen, om jag hittar nån dvs :)

Ja gör det :)
  • Curlingmorsan

Ni som är sjukskriva för foglossning, i vilken vecka blev ni sjukskrivna? Hade ni så galet ont så ni inte kunde gå, eller sjukskriver de i förebyggande syfte för att det inte ska bli värre? Har ni några bra tips? Jag köpte ett foglossningsbälte i förrgår, tycker det hjälper lite. Har kontaktat sjukgymnast, men väntar på att de ska höra av sig.

Jag jobbar förmiddagarna, är sjukskriven 50%. Men när jag jobbat klart så mår jag illa och är dödstrött så då är det raka vägen hem till sängen som gäller. Så jag hinner sova några timmar innan barnen kommer hem från skolan. Hoppas illamåendet ska försvinna helt snart!

• amalie79
    Moorii skrev 2016-03-10 10:14:29 följande:

Jag jobbar fyra dagar i veckan och bara kvällar, 3 av fyra helger i månaden (jag vet, jag har världens sämsta jobb), så jag är ofta ledig vardagar, alltid måndagar. Ja, det är väl härligt om det blivit lite vår, mysigare då :) idag är det förvisso superhärligt väder!

Ska snart in till stan för att köpa "skötväska" på stadium, de har fina axelremsväskor till ett bra pris har jag hört. Ska bli skönt att komma ut i friska luften en stund också!

Jag har en sådan väska, fast ett par år gammal, de är suveräna! På den tiden kostade de 99, har hört de är lite dyrare nu men ändå billiga. Du får gärna säga vilka färger de har på dem nu för min är rosa prickig och sambon klagar på att den är för tjejig för honom att gå runt med sen nör han ska vara föräldraledig :)

Sen passar den inte jättebra till vår rödsvarta brio smile heller :(
  • Moorii
    amalie79 skrev 2016-03-10 12:54:32 följande:

Jag har en sådan väska, fast ett par år gammal, de är suveräna! På den tiden kostade de 99, har hört de är lite dyrare nu men ändå billiga. Du får gärna säga vilka färger de har på dem nu för min är rosa prickig och sambon klagar på att den är för tjejig för honom att gå runt med sen nör han ska vara föräldraledig :)

Sen passar den inte jättebra till vår rödsvarta brio smile heller :(

Ja, nu har jag varit och kollat och blev tyvärr rätt besviken :/ hade velat ha nån fin färg och det enda som fanns var chockrosa och svart (vi väntar en pojke), plus att kvalitén kändes sådär, som att den kanske skulle gå sönder ganska lätt. Så, jag gick till fyra andra butiker som säljer väskor och hittade ingenting jag gillade, antingen för dyra eller opraktiska. Får nog bli att beställa på nätet ändå!
    Pira skrev 2016-03-10 11:27:52 följande:

• Pira
    Curlingmorsan skrev 2016-03-10 12:40:31 följande:

Ni som är sjukskriva för foglossning, i vilken vecka blev ni sjukskrivna? Hade ni så galet ont så ni inte kunde gå, eller sjukskriver de i förebyggande syfte för att det inte ska bli värre? Har ni några bra tips? Jag köpte ett foglossningsbälte i förrgår, tycker det hjälper lite. Har kontaktat sjukgymnast, men väntar på att de ska höra av sig.

Jag jobbar förmiddagarna, är sjukskriven 50%. Men när jag jobbat klart så mår jag illa och är dödstrött så då är det raka vägen hem till sängen som gäller. Så jag hinner sova några timmar innan barnen kommer hem från skolan. Hoppas illamåendet ska försvinna helt snart!

Jag blev sjukskriven redan i v6 men det berodde på att jag hade tre hinnsäckar där de utredde en trillinggraviditet - och med det trodde kroppen att det var så och hormonerna var helt tokiga. Jag hade verkligen jätteont, grät och kunde knappt gå. Var spänd i hela kroppen.

De sjukskriver nog inte i förebyggande syfte utan att beror på hur man mår. Bältet, glidlakan etc hjälper inte mig, utan det är tänka på att inte gå i trappor, dammsuga och annat som påfrestar. Nu har det varit bättre men då får jag sammandragningar istället. 

Att bada mkt har hjälpt också :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 13:35:45 följande:
    Ja, nu har jag varit och kollat och blev tyvärr rätt besviken :/ hade velat ha nån fin färg och det enda som fanns var chockrosa och svart (vi väntar en pojke), plus att kvalitén kändes sådär, som att den kanske skulle gå sönder ganska lätt. Så, jag gick till fyra andra butiker som säljer väskor och hittade ingenting jag gillade, antingen för dyra eller opraktiska. Får nog bli att beställa på nätet ändå!
    Pira skrev 2016-03-10 11:27:52 följande:

Jaha, vad trist. 

Meddela mig om du hittar någon bra :) 
  • amalie79
    Moorii skrev 2016-03-10 13:35:45 följande:

Om de är som de var för några år sedan är de väldigt prisvärda. Har två, en som används nu o en som använts av och till i fem år som träningsväska o till jobbet. Men tråkigt me färgerna då behåller jah min
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-10 14:24:45 följande:

Jaha, vad trist. 

Meddela mig om du hittar någon bra :) 

Absolut! :) lurar dock på om jag ska ta den svarta ändå, det är två fack på vardera sida, två fram och ett fack på insidan. Kom på att man kanske kan pimpa den svarta själv, älskar ju att pyssla ;)

Så här ser dom ut iallafall!

Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd