Curlingmorsan skrev 2016-03-10 12:40:31 följande:
Ni som är sjukskriva för foglossning, i vilken vecka blev ni sjukskrivna? Hade ni så galet ont så ni inte kunde gå, eller sjukskriver de i förebyggande syfte för att det inte ska bli värre? Har ni några bra tips? Jag köpte ett foglossningsbälte i förrgår, tycker det hjälper lite. Har kontaktat sjukgymnast, men väntar på att de ska höra av sig.
Jag jobbar förmiddagarna, är sjukskriven 50%. Men när jag jobbat klart så mår jag illa och är dödstrött så då är det raka vägen hem till sängen som gäller. Så jag hinner sova några timmar innan barnen kommer hem från skolan. Hoppas illamåendet ska försvinna helt snart!
Jag blev sjukskriven redan i v6 men det berodde på att jag hade tre hinnsäckar där de utredde en trillinggraviditet - och med det trodde kroppen att det var så och hormonerna var helt tokiga. Jag hade verkligen jätteont, grät och kunde knappt gå. Var spänd i hela kroppen.
De sjukskriver nog inte i förebyggande syfte utan att beror på hur man mår. Bältet, glidlakan etc hjälper inte mig, utan det är tänka på att inte gå i trappor, dammsuga och annat som påfrestar. Nu har det varit bättre men då får jag sammandragningar istället.
Att bada mkt har hjälpt också :)