Moorii skrev 2016-03-09 21:57:12 följande:
Finns det någon särskild anledning till att du är så nojig, eller är det bara att du är väldigt orolig? Jag fick missfall innan denna lillplutt blev till, så jag vägrade skriva in mig innan vi gjort ett ultraljud (hann göra det förra gången nämligen), så har ju blivit några ultraljud för mig med. Som jag har förstått det så är det väldigt liten risk att något är fel om bebis är så stor som den ska vara och hjärtat slår och det låter ju som att allt ser fint ut :)
Jo, det är ju det, men som du säger, det beror ju på att man är gravid :)
Ja, det där med toalettbesöken är ju härligt ;) en period gick jag på toaletten flera gånger per natt. Nu kan jag oftast sova mig igenom en natt, men dagtid är jag kissnödig oftare än normalt fortfarande. Förstår att det är drygt att det tar längre tid, men samtidigt, har du inte bråttom så kanske det inte gör jättemycket? Duktiga ni är som cyklar för övrigt! Min cykel står i förrådet med punka på båda hjulen, har inte använt den på två år :P
Haha, vänta du bara ;) Tror jag börjar gråta över något varje dag numera, så sjukt jobbigt! Behöver inte vara nåt farligt. Kan vara att jag ser nåt tragiskt på tv, nån sorglig film, jag och mannen gnabbas (jordens undergång) eller som nu när mannen säger att han vill bjuda mig på massage imorgon, då jag har extrema muskelknutar, började gråta för jag blev så rörd. Så mycket tårar som det blivit det senaste brukar jag inte producera på ens ett år ^^
Men snacka om att omyndigförklara er! Ni är ju två vuxna människor och verkar i allra högsta grad veta vad ni gett er in på. Tyvärr är det väl så att en del människor anser sig ha rätten att kritisera och underminera andra, alternativt utse sig själva till experter. Det verkar dock som ni kan förbise hennes ogenomtänkta kommentarer, men kan tänka mig att det inte är lätt att veta att de åsikterna finns där. Förhoppningsvis är det nu när det är nytt som det ska kommas med åsikter, och att de inser att det inte är deras ensak i slutändan. Som du säger så har hon en egen familj att oroa sig över, så hoppas på att allt fokus går till det framöver.
Åh, vad mysigt det låter! Kul att det stickas och så :) den som stickar saker till oss är en av mina nära vänner, det har aldrig varit min mammas grej. Pappa svarvar skallror dock, så det hoppas jag att han gör en till oss :)
Det är huvudsaken tycker jag!
Usch, beklagar missfall. =/ Jag är nog pessimistisk rent generellt. Lättare att bli positivt överraskad då. ;) Men hela "grejen" att vara gravid och skaffa barn har känts lite overklig och det har varit svårt att föreställa sig att det faktiskt blir ett barn. Nu när jag dessutom verkligen vill ha min bebis känns det så väldigt typiskt om det skulle gå fel. Det känns också som att jag skulle göra min familj och man ledsna och besvikna, och hans familj lättade... Har inte varit insatt i barnfrågan tidigare och plötsligt får jag veta att det kan vara väldigt svårt att bli gravd och dessutom stor risk för missfall den första tiden. Det är ju något jag inte varit med om tidigare, har ingen erfarenhet och det gör mig osäker, jag tycker inte om att inte veta saker...
Ja, jag gillar min gravidmage men skall bli riktigt kul när det kommer en bebismage. =)
Det har verkligen blivit ett projekt att leta upp toaletter när vi går ut. Kan tänka mig att det blir värre... Vi försöker cykla så mycket som möjligt, dels för hälsans skull, dels ekonomin och dels miljön. Planen är att skaffa en lastcykel så vi kan storhandla osv, som en bil fast betydligt billigare i drift.
Kan ju erkänna att jag kanske alltid har varit lite blödig och haft lätt att känna medlidande. Började störtböla av Trissreklamen för några år sedan i vilken en man hittar sin udda strumpa. Det var så fiiint och han blev ju sååå glad. Så ribban är ganska låg. Börjar grina när jag tittar på overallen vi köpt på rea. Den är ju sååå liiiiten... Just bebissaker har aldrig rört mig i ryggen tidigare men nu kan jag knappt titta på små kläder utan att gråta lite...
Jo, blev lite putt... Hade inte väntat mig odelad glädje, alltså lite oro räknade jag med, men inte en sådan attack och hade ingen aning om att hon tänkte så lite om mig. Inte helt sällsamt men tänker att hon inte vet bättre, hon har drabbats av hybris nu och vet inte riktigt vad hon säger. Oavsett om det är sant eller inte så hjälper det att förlåta om man får känna sig lite "(själv)god" i brist på bättre ord.
Mamma sydde mycket barnkläder när jag var liten men nu stickar och virkar hon mest. Har fått en jättefin filt av mormorsrutor som passar perfekt i spjälsängen fast det tänkte hon nog inte på för några år sedan när hon virkade den. Oh vad coolt det låter md handgjord skallra. =) Vi gillar träleksaker och skall försöka undvika plast så mycket det går, förutom Lego och Duplo förstås. Mannen är så glad att han "får" leka med Lego igen, nu har han snart en bra ursäkt, om några år. ;)
Ja precis. =)