• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Timoteja

Lärde mig precis att man inte kan använda smileysar här, det blev en massa frågetecken. :)

• fotbollsmorsan
    Pira skrev 2016-03-09 08:31:44 följande:

Där ligger vår favoritpizza (restaurang) Kungs pizza ;) men den känner ni säkert till.

Ja absolut! Många som åker hit bara för deras pizza, speciellt på sommaren där man kan ta med till havet och sätta sig :)
  • Milleman

Är jag längst i graviditeten här? Är i v 34.
    Har varit hos läkaren idag då jag nu plötsligt fått lite förlossningspanik. Födde ett stort barn sist och vill verkligen inte göra det igen (även om allt slutade bra, vill jag tillägga, så vill inte skrämma någon!)
    Ska upp till läkare på östra och prata vidare. Nervöst!!!

• Moorii
    Pira skrev 2016-03-09 12:15:50 följande:

Åå så fint gjort! Klart det blir speciellt.

Nej men det finns inget som säger att man måste lämna bort katter, de flesta har kvar dem. Lär dem att inte ligga i spjälsäng genom att sätta upp den tidigt och varje gång katten är där, sprutar man vatten. Ja det finns allt möjligt. Men tre som vi har är för mycket att ha koll på :)

Du får väl säga att du sköter det med katten så behöver inte han tänka på det eller oroa sig :)

Förstår att tre blir för mycket! Tror dock på att det går att lära katter saker, har lärt våran att sitta, ligga och snurra ^^ sen är det väl svårare att lära dom saker som inte innebär en godis i belöning varje gång.

Ja, precis! Vi får våran spjälsäng i början på april, så då ska vi sätta upp den och klä insidan med aluminiumfolie, det ska tydligen katter avsky :P det plus vattenspruta blir nog fint! ;) mannen är nog mer orolig att han ska väcka antingen oss eller bebis eller båda med sitt jamande och nattliga krafsande, när vi redan då kommer lida av sömnbrist. Jag tror han kommer hålla sig borta från sovrummet, för han är rädd för höga ljud och en skrikande bebis lär inte bli poppis ;) men det vet vi inte förrän vi är mitt uppe i det!
  • Curlingmorsan

Hej! Får jag haka på? Bor i Kungsbacka, ligger ju ganska nära Göteborg iaf. :) Är 37 och väntar mitt 3:e barn i slutet av augusti, mitt och sambons första gemensamma. Vi har båda två barn sedan innan (9-14år).
    Har mått riktigt dåligt (illamående och kräkts), men mår nu lite bättre så har börjat jobba lite smått denna veckan. Känner av foglossning sedan ett par veckor, men hoppas kunna fortsätta jobba. Köpte ett foglossningsbälte igår och hoppas det ska hjälpa lite.

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-09 13:28:49 följande:
    Förstår att tre blir för mycket! Tror dock på att det går att lära katter saker, har lärt våran att sitta, ligga och snurra ^^ sen är det väl svårare att lära dom saker som inte innebär en godis i belöning varje gång.

Ja, precis! Vi får våran spjälsäng i början på april, så då ska vi sätta upp den och klä insidan med aluminiumfolie, det ska tydligen katter avsky :P det plus vattenspruta blir nog fint! ;) mannen är nog mer orolig att han ska väcka antingen oss eller bebis eller båda med sitt jamande och nattliga krafsande, när vi redan då kommer lida av sömnbrist. Jag tror han kommer hålla sig borta från sovrummet, för han är rädd för höga ljud och en skrikande bebis lär inte bli poppis ;) men det vet vi inte förrän vi är mitt uppe i det!
    Det låter ju jättebra! Aluminumfolie, sicken bra ide! :)

Jo det går att lära dem, en av våra kan också sitta men det är mest jag, 3 är för mycket. Vi bor med uteplats men det är bara en som verkligen vill vara ute.
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Curlingmorsan skrev 2016-03-09 13:35:48 följande:

Hej! Får jag haka på? Bor i Kungsbacka, ligger ju ganska nära Göteborg iaf. :) Är 37 och väntar mitt 3:e barn i slutet av augusti, mitt och sambons första gemensamma. Vi har båda två barn sedan innan (9-14år).
    Har mått riktigt dåligt (illamående och kräkts), men mår nu lite bättre så har börjat jobba lite smått denna veckan. Känner av foglossning sedan ett par veckor, men hoppas kunna fortsätta jobba. Köpte ett foglossningsbälte igår och hoppas det ska hjälpa lite.

Kungsbacka är också välkommet såklart :)

Då är vi nästan jämngamla och våra barn med :) 

Jag är sjukskriven på grund av foglossning så om du inte kommer jobba sedan på grund av det, bor vi inte långt ifrån varandra (jag i Balltorp). En fika orkar man alltid.

Men det vore roligt om vi fick ihop något allihop en dag :)

• Pira
    Milleman skrev 2016-03-09 13:17:56 följande:

Är jag längst i graviditeten här? Är i v 34.
    Har varit hos läkaren idag då jag nu plötsligt fått lite förlossningspanik. Födde ett stort barn sist och vill verkligen inte göra det igen (även om allt slutade bra, vill jag tillägga, så vill inte skrämma någon!)
    Ska upp till läkare på östra och prata vidare. Nervöst!!!

Jag känner som du. Jag har lite förlossnings"skräck", inte för att barnen var jättestora (eller med mina 160 så var 3,8 ganska stort) utan för att det blev komplikationer. Jag vill egentligen snittas men man kommer antagligen sätta igång mig i god tid så man hinner planera smärtlindring etc.

Ja du är nog längst gången. Jag är i v24 snart.
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-09 14:28:45 följande:

Det låter ju jättebra! Aluminumfolie, sicken bra ide! :)

Jo det går att lära dem, en av våra kan också sitta men det är mest jag, 3 är för mycket. Vi bor med uteplats men det är bara en som verkligen vill vara ute.

Ja ok. Vi har balkong med hönsnät och han älskar att vara ute, men nu när det är lite kallare så handlar det ofta om bara 5-10 minuter, sen ska han in igen, vilket kan bli lite tjatigt ibland. Önskar vi bodde i hus så han kunde komma och gå som han ville, hade nog löst problemet.
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd