• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-10 21:08:20 följande:

Verkligen! Stadium? :)

Japp :)
  • Milleman
    Moorii skrev 2016-03-10 21:25:18 följande:
    Nä, önskar jag kunde! Satte igång symaskinen idag för första gången på flera år, ska sy vimplar till babyhörnan.. Det gick svindåligt :P blir nog en del svordomar innan jag får till det ^^

Har du sytt mycket innan?
    Vi sydde båtdynor till båten 2010 och när jag sen blev gravid och heltidssjukskriven 2010/2011 pga foglossning i v 8 började jag sy barnkläder. Men det är först nu senaste åren som jag gjort det mer kontinuerligt.
    Här är en skörd bodys som blev klara idag :)
  • Milleman
    Moorii skrev 2016-03-10 21:25:18 följande:
    Nä, önskar jag kunde! Satte igång symaskinen idag för första gången på flera år, ska sy vimplar till babyhörnan.. Det gick svindåligt :P blir nog en del svordomar innan jag får till det ^^

Har du sytt mycket innan?
    Dessa vimplar har sonen haft på sitt rum sen han föddes. I julas åkte de ner för att de inte är så coola ;) allt ska vara coolt.
  • Pira
    Milleman skrev 2016-03-10 21:44:12 följande:
    Vi sydde båtdynor till båten 2010 och när jag sen blev gravid och heltidssjukskriven 2010/2011 pga foglossning i v 8 började jag sy barnkläder. Men det är först nu senaste åren som jag gjort det mer kontinuerligt.
    Wow, vad duktig du är!

Tänk om man kunde sy sådär :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Milleman
    Pira skrev 2016-03-10 21:48:02 följande:
    Wow, vad duktig du är!

Tänk om man kunde sy sådär :)
    Tusen tack!
    Efter att an gjort lite mössor och byxor kan nog vemsomhelst sy med bra instruktioner :)
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-03-10 21:44:12 följande:

Oj, vad fint! Ser ut som köpta, fast finare tyger :) grymt ju!
  • Pira

Hur sover ni om nätterna?

Förutom att jag är extremt ljudkänslig (mer än vanligt) och inte klarar av sambon "snark", så har jag jätteont i höfterna. Jag har legat på sidorna sedan flera veckor tillbaka, det började ganska snabbt med att jag inte kunde ligga på rygg. Och efter foglossningen började måste jag en kudde mellan benen som stöd, men nu hjälper inte det längre. Vaknar av sån smärta som att hela höftpartiet låst sig. Usch.

Utöver det går jag ganska många gånger på toaletten ;)

• Milleman
    Pira skrev 2016-03-11 10:06:40 följande:

Hur sover ni om nätterna?

Förutom att jag är extremt ljudkänslig (mer än vanligt) och inte klarar av sambon "snark", så har jag jätteont i höfterna. Jag har legat på sidorna sedan flera veckor tillbaka, det började ganska snabbt med att jag inte kunde ligga på rygg. Och efter foglossningen började måste jag en kudde mellan benen som stöd, men nu hjälper inte det längre. Vaknar av sån smärta som att hela höftpartiet låst sig. Usch.

Utöver det går jag ganska många gånger på toaletten ;)

Jag sover oförskämt bra och hade gärna delat med mig av det. Jag vill tro att kroppen kompenserar för det onda jag har på dagen genom att låta mig sova på natten ;)

Har du stöd under magen? Utan det blir jag sned och det gör ont i höfterna. Pratat med sjukgymnast om glidlakan?

Kissar på natten gör jag bara om jag blir väckt, av tex sonen eller nått.

Däremot väntar nattjobb för mannen nu i några veckor. Då sover jag sämre, men det är mer av rädsla än graviditet :/
  • Milleman

Det jag syr brukar hamna på bild på bloggen. Om nån vill kika in i vårt liv så är adressen www.hannasfotoliv.blogg.se

Om ni har en symaskin och tid över så testa sy mössor tex. Så roligt att klä barnen i det man sytt själv.

• Pira
    Milleman skrev 2016-03-11 10:13:32 följande:
    Jag sover oförskämt bra och hade gärna delat med mig av det. Jag vill tro att kroppen kompenserar för det onda jag har på dagen genom att låta mig sova på natten ;)

Har du stöd under magen? Utan det blir jag sned och det gör ont i höfterna. Pratat med sjukgymnast om glidlakan?

Kissar på natten gör jag bara om jag blir väckt, av tex sonen eller nått.

Däremot väntar nattjobb för mannen nu i några veckor. Då sover jag sämre, men det är mer av rädsla än graviditet :/

Ja här är det tvärt om, haha. Jag får ont på natten istället. Innan var det både och men nu är det jobbigt.

Ja alltså jag lägger hela täcket på den sida jag sover på och lutar mig emot, men de senaste två nätterna har varit fruktansvärda :(. Har varit hos sjukgymnast, fick glidlakan osv men jag kan inte ha sånt.

Förstår dig, jag kan inte koppla av när alla inte är hemma. 

Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd