• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Pira
    Milleman skrev 2016-03-11 10:14:55 följande:

Det jag syr brukar hamna på bild på bloggen. Om nån vill kika in i vårt liv så är adressen www.hannasfotoliv.blogg.se

Om ni har en symaskin och tid över så testa sy mössor tex. Så roligt att klä barnen i det man sytt själv.

Kul, ska genast kolla :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • albedo
    Pira skrev 2016-03-11 10:06:40 följande:

Hur sover ni om nätterna?

Förutom att jag är extremt ljudkänslig (mer än vanligt) och inte klarar av sambon "snark", så har jag jätteont i höfterna. Jag har legat på sidorna sedan flera veckor tillbaka, det började ganska snabbt med att jag inte kunde ligga på rygg. Och efter foglossningen började måste jag en kudde mellan benen som stöd, men nu hjälper inte det längre. Vaknar av sån smärta som att hela höftpartiet låst sig. Usch.

Utöver det går jag ganska många gånger på toaletten ;)

Nu har det blivit sämre under de senaste två dagarna. Får också väldigt ont i höften och försöker ligga på sidan med en kudde mellan benen men det funkar så där. Behöver också gå upp tidigt på morgonen för att kissa. Är lite orolig över att jag inte skall kunna sova ordentligt då sömnbrist kan trigga skov hos mig. =/ Även halsbränna gjorde entré igår men drack en mugg med kolsyrat vatten innan jag somande och det verkar ha hjälpt lite.
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-11 10:06:40 följande:

Hur sover ni om nätterna?

Förutom att jag är extremt ljudkänslig (mer än vanligt) och inte klarar av sambon "snark", så har jag jätteont i höfterna. Jag har legat på sidorna sedan flera veckor tillbaka, det började ganska snabbt med att jag inte kunde ligga på rygg. Och efter foglossningen började måste jag en kudde mellan benen som stöd, men nu hjälper inte det längre. Vaknar av sån smärta som att hela höftpartiet låst sig. Usch.

Utöver det går jag ganska många gånger på toaletten ;)

Usch, det låter väldigt jobbigt! :/ hoppas verkligen det blir bättre!

Själv sover jag sådär. Inte så att jag har ont eller måste kissa så mycket längre, men vaknar lätt och ofta kan jag inte somna om, så har jag tur så är jag ledig och kan sova lite i soffan under dagen, har jag otur så jobbar jag. Sover väl bra varannan dag ungefär. På helgerna jobbar jag oftast, somnar då tidigast två på nätterna och bonussonen är nästan alltid här på helgerna, så blir väckt ganska tidigt.. Behöver jag säga att jag avskyr mitt jobb mer än vanligt?
  • Milleman

När jag hade halsbränna sist hjälpte det att tugga lite rå havregryn. Inte det godaste men väldigt effektivt!

• Pira
    albedo skrev 2016-03-11 11:49:33 följande:
    Nu har det blivit sämre under de senaste två dagarna. Får också väldigt ont i höften och försöker ligga på sidan med en kudde mellan benen men det funkar så där. Behöver också gå upp tidigt på morgonen för att kissa. Är lite orolig över att jag inte skall kunna sova ordentligt då sömnbrist kan trigga skov hos mig. =/ Även halsbränna gjorde entré igår men drack en mugg med kolsyrat vatten innan jag somande och det verkar ha hjälpt lite.
    Ja sömnen är viktig, jobbigt när man sover dåligt. 

Ja kolsyrat vatten sängs hjälpa.
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-11 12:00:19 följande:
    Usch, det låter väldigt jobbigt! :/ hoppas verkligen det blir bättre!

Själv sover jag sådär. Inte så att jag har ont eller måste kissa så mycket längre, men vaknar lätt och ofta kan jag inte somna om, så har jag tur så är jag ledig och kan sova lite i soffan under dagen, har jag otur så jobbar jag. Sover väl bra varannan dag ungefär. På helgerna jobbar jag oftast, somnar då tidigast två på nätterna och bonussonen är nästan alltid här på helgerna, så blir väckt ganska tidigt.. Behöver jag säga att jag avskyr mitt jobb mer än vanligt?
    Jag förstår dig, det låter väldigt jobbigt :( Men hur länge till ska du jobba?
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-11 12:44:30 följande:

Jag förstår dig, det låter väldigt jobbigt :( Men hur länge till ska du jobba?

Det beror på om jag får gravidpenning eller inte, men jag hoppas på det. Isåfall går jag 20:e maj. Ska fylla i alla papper med chefen nästa vecka och sen är det bara att hålla tummarna!
  • haga81
    Pira skrev 2016-03-10 09:00:46 följande:
    Välkommen :)

Då bor vi nära varandra, jag bor i Balltorp :) Du kanske känner till Öppna förskolor? Det gick jag på med vår tjej (i Frölunda) för några år sedan. Jättetrevligt var det :)

Ja det är ju ganska nära :)

Har tyvärr väldigt dålig koll på Öppna förskolor. Sista jag var gravid hade jag en hel del vänner och kollegor som fick barn samtidigt, med bara några veckors mellanrum. Så det blev aldrig att vi gick dit. 

Denna gång har jag bara en kompis som är mammaledig men hon börjar jobba till vintern, så det vore kul att träffa lite andra mammalediga som man kan umgås lite med. 

• Pira

Varning för osmakligt inlägg ;)

Nu vet jag verkligen vikten av att sköta magen.

Jag har i och med foglossningen fått problem med ämnesomsättningen och från att sköta magen 2 gånger om dagen till att gå var 5:e, usch alltså.

Idag när jag försökt en stund, jag varnade er för äckligt, haha, kände jag helt plötsligt att något annat var på väg ut. Trodde jag skulle föda, men förstod ju att det inte var det. Men in till specförlossning med sjuktransport. Ett blodkärl hade spruckat "där nere", alltså mellan benen, och allt var uppsvällt. Kunde varit framfall eller bråck.

Så nu får jag sitta på kuddar också men kunde ju åka hem iaf, skönt det.

Ja det är mycket att vara gravid ;)

Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd