• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-23 08:20:07 följande:
    Låter tungt! Hoppas det blir lite bättre snart. Skönt att få komma till bm och mäta. Jag ska göra min första mätning nästa torsdag, det ser jag fram emot! Ja, vad kul! Jag ses helst dagtid, för de som kan det. Måndag, onsdag eller torsdag nästa vecka kanske?

Haha, ja, man fick ju bara se halva bebisen ;) så roligt nu, han är alltid vaken vid 7-tiden på morgonen, och min man åker till jobbet däromkring, så han har fått känna sparkar innan han åker två dagar i rad nu!

Jag ska nog också ta prover för att kolla tsh nästa vecka, förhoppningsvis har inte mycket hänt sen sist.

Tack! Ja det är upp och ner.

Magen mättes till 28, är i v 26 så lite högt men vi ska se om det planats ut till nästa mätning.

Mina barn har påsklov nästa vecka så jag har svårt att komma iväg, men veckan efter? Vore jätteroligt :)

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-24 08:54:18 följande:

Tack! Ja det är upp och ner.

Magen mättes till 28, är i v 26 så lite högt men vi ska se om det planats ut till nästa mätning.

Mina barn har påsklov nästa vecka så jag har svårt att komma iväg, men veckan efter? Vore jätteroligt :)

Aha. Har ingen aning om hur måtten borde se ut, men antar att jag lär mig snart. Ok, hoppas på det! ja just det, glömde av det! Tyvärr jobbar jag tisdag till fredag den veckan, kväll som alltid, så det är isåfall måndag dagtid?
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-24 11:22:59 följande:
    Aha. Har ingen aning om hur måtten borde se ut, men antar att jag lär mig snart. Ok, hoppas på det! ja just det, glömde av det! Tyvärr jobbar jag tisdag till fredag den veckan, kväll som alltid, så det är isåfall måndag dagtid?

Ja dagtid funkar för mig :) Vi hörs när det närmar sig :)

Vad gör ni alla i påsk? Vi ska äta middag hos sambons föräldrar imon, och mina på Söndag.

• Milleman
    Pira skrev 2016-03-24 12:22:19 följande:

Ja dagtid funkar för mig :) Vi hörs när det närmar sig :)

Vad gör ni alla i påsk? Vi ska äta middag hos sambons föräldrar imon, och mina på Söndag.

Min man jobbar 6-18 alla dagar utom måndag denna påsk. Men mina föräldrar kommer upp från Skåne söndag-måndag så vårt påskmys blir köpepizza :P
  • Milleman

Nu är min bebis långt ner och fixerad. Hon dansar i magen just nu och jäklar vad det ilar och hugger i underlivet/urinblåsan/längst ner i magen :O

• Pira
    Milleman skrev 2016-03-24 12:55:01 följande:
    Min man jobbar 6-18 alla dagar utom måndag denna påsk. Men mina föräldrar kommer upp från Skåne söndag-måndag så vårt påskmys blir köpepizza :P
    Pizza är gott det också :)
  • Curlingmorsan

Igår var jag hos sjukgymnasten för min foglossning. Har blivit lite bättre men ville höra om det gick att göra något i förebyggande syfte. När jag väntade sonen hade jag sån hemsk foglossning. Men nej det fanns inget att göra i förebyggande syfte, bara försöka lindra när det kommer. Ha benen parallella, ta små steg, kudde/täcke mellan benen om man sover på sidan... Och akupunktur var bra smärtlindring sa hon. Jag som HATAR sprutor och nålar, blir svimfärdig bara av att sätta mig i stolen (så får oftast ligga ner). Men jag bestämde mig för att testa trots allt, och det var ju inte alls så hemskt som jag trodde. Förvånad! Men hon rörde inte nålarna, min sambo säger att det är när de snurrar på nålarna som det gör ont. Får se om jag överlever nästa gång. :)

På påskafton ska vi till min svärmor och på påskdagen kommer mina föräldrar hit. Dessutom tänkte vi klämma in lite konståkning, crosskörning och förhoppningsvis stenplockande i trädgården. Dränerade om i julas så hela trädgården är bara en leråker. Och det ligger massa stora stenar och skit som måste bort innan vi kan lägga på jord och så gräs. Men tänkte att det är perfekt barnarbete. :)

• Amaleons

Hade vart kul att se fler göteborgare i fb gruppen höstmammor. Hoppa in ni som väntar i höst. Själv väntar jag i sep :)

• Curlingmorsan

Idag var vi på RUL. Allt såg bra ut men bebis låg så BM kunde inte se de tre kärlen i hjärtat ordentligt. Så vi ska tillbaks nästa torsdag. Hoppas få några bra bilder då också för det kunde vi inte få idag. Men vi kunde se att det var en liten Sixten där inne.:)

• Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-03-29 21:07:35 följande:

Idag var vi på RUL. Allt såg bra ut men bebis låg så BM kunde inte se de tre kärlen i hjärtat ordentligt. Så vi ska tillbaks nästa torsdag. Hoppas få några bra bilder då också för det kunde vi inte få idag. Men vi kunde se att det var en liten Sixten där inne.:)

Vad skönt! :) vilken buse att inte ligga rätt så hon kunde se och ni kunde få bilder! Åh, Sixten hade vi nog döpt våran son till om det inte vore för att en gammal klasskompis från högstadiet, och dessutom min nemesis, snodde det namnet för nåt år sen. Nu väntar hon barn igen, typ två veckor innan mig, så denna gång ska jag blocka hennes uppdateringar i god tid så hon inte sabbar namnen vi har valt nu :P jättefint namn iallafall!

Idag blev jag sjukskriven på 100 % fram tills min graviditetspenning kickar in, så om det är någon som har tråkigt om dagarna eller bara är allmänt sällskapssjuk så ses jag gärna på en kaffe eller så! I övrigt har jag lånat gravidböcker och köpt lite sytråd till mina projekt så jag ska ha något att pyssla med om dagarna. Kommer bli sjukt rastlös, men mycket hellre det än att jobba med den här smärtan!

Hur mår ni andra?
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd