• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • HonanHöna
    Pira skrev 2016-04-04 18:53:06 följande:

Jag står på 65 nu, brukar väga 50. Så det är en del ;) Men konstigt nog så ser man bara magen, men jag känner ju av det. Med min minsta gick jag upp till över 80kg men fick då havandeskapsförgiftning. Hade tappat 20kg efter förlossningen.

Jag går gärna ut och går, alltid roligt om man inte är själv :)

Brukar också ligga på 50 :) nu ligger jag på 69.. (lite panik kan ja erkänna)

Gick upp 30kg me min pojk haha.

Ja mycket roligare om man har någon att gå me :) bott där länge?
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 18:59:08 följande:
    Brukar också ligga på 50 :) nu ligger jag på 69.. (lite panik kan ja erkänna)

Gick upp 30kg me min pojk haha.

Ja mycket roligare om man har någon att gå me :) bott där länge?

Eftersom jag inte ser så stor ut, förutom mega-mage, haha, känner jag ingen panik än, men det är klart, det kommer nog vara tufft att gå ner.

Vi har bott här i 3 år.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • HonanHöna
    Pira skrev 2016-04-04 19:01:26 följande:

Eftersom jag inte ser så stor ut, förutom mega-mage, haha, känner jag ingen panik än, men det är klart, det kommer nog vara tufft att gå ner.

Vi har bott här i 3 år.

De e ju skönt att du inte har panik iallafall :) önskar ja inte heller hade det..

Har du några "roliga" cravings eller så?
  • Moorii
    Pira skrev 2016-04-04 18:36:33 följande:

Hon blir 8 år :)

Usch då, ja men då förstår vi nog varandra ;) Jag har inte sett något positivt heller, det har varit en upp och ner mellan arg, glad och ledsen. Ja man orkar ju inte hur mycket som helst ;)

Jag bor i Balltorp, så det är nära. Då kanske vi orkar planera ihop en dag. Vet att Mooril gärna ses också, dock har jag svårt att åka för långt (sambon har bilen om dagarna) pga sammandragningarna, men någonstans kan jag ta mig, om inte annat kan ni få komma hit om ni orkar :)

Jag kan absolut ta mig till balltorp! Jag har lite lättare att ta mig så det är inga konstigheter :) vi hittar säkert en dag som passar framöver!
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-04 18:14:55 följande:
    Har du?:) va roligt! Vart håller ni hus?
    Vi bor i Bjurslätt :)

Jag har också haft foglossning. Sen jag plussade. Fast det var mycket värre sist med sonen. Men varit sjukskriven hela denna graviditet.
    Vägde mig idag, gått upp 17 kg. Landar väl på 20+. Börjar bli lite nervös nu :)
  • HonanHöna
    Milleman skrev 2016-04-04 19:49:40 följande:

Vi bor i Bjurslätt :)

Jag har också haft foglossning. Sen jag plussade. Fast det var mycket värre sist med sonen. Men varit sjukskriven hela denna graviditet.

Vägde mig idag, gått upp 17 kg. Landar väl på 20+. Börjar bli lite nervös nu :)

Det känner ja igen, vart ligger det?:)

Åh fy, denna jävla foglossning asså.. Ja e också lite orolig för vikten, redan gått upp 19 :/ gick upp 30 me sonen.. Mådde skit pga bara det haha.
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-04 20:05:25 följande:
    Det känner ja igen, vart ligger det?:)

Åh fy, denna jävla foglossning asså.. Ja e också lite orolig för vikten, redan gått upp 19 :/ gick upp 30 me sonen.. Mådde skit pga bara det haha.
    Det ligger bortom Backaplan från stan sett. Vid Slätta damm och Hisingsparken.
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-04 19:08:27 följande:
    Jag kan absolut ta mig till balltorp! Jag har lite lättare att ta mig så det är inga konstigheter :) vi hittar säkert en dag som passar framöver!
    Du är välkommen när som :)
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 19:08:26 följande:
    De e ju skönt att du inte har panik iallafall :) önskar ja inte heller hade det..

Har du några "roliga" cravings eller så?

Jo men det är klart att jag inte vill upp i vikt, men jag känner mig inte så stor (tror jag lagt på mig en del vatten redan) men jag kommer promenera bort det sedan. Vi kan ju ha som mål att gå från Balltorp-Lindome och vise versa, det är en bit som gångväg, haha ;)

Tjaaa, isbitar är jag som tokig i. Knaprar varje kväll. Hade likadant med min minsta. Frukt, speciellt sura äpplen. Jag har ju givetvis haft problem med sköldkörteln, en liksom "självklar" sak när man inte kan röra sig som man brukar, så jag har haft problem med förstoppning - päron har då varit bra och en favorit.

Annars älskar jag godis, men det är jag inte så sugen på just nu, tur är väl det :) 

Du själv? Något du bara måste ha?

• HonanHöna
    Milleman skrev 2016-04-04 20:18:45 följande:

Det ligger bortom Backaplan från stan sett. Vid Slätta damm och Hisingsparken.

Ah okej :)

Vet ni kön? Eller vill ni inte veta?
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd