• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • HonanHöna
    Pira skrev 2016-04-04 20:43:05 följande:

Jo men det är klart att jag inte vill upp i vikt, men jag känner mig inte så stor (tror jag lagt på mig en del vatten redan) men jag kommer promenera bort det sedan. Vi kan ju ha som mål att gå från Balltorp-Lindome och vise versa, det är en bit som gångväg, haha ;)

Tjaaa, isbitar är jag som tokig i. Knaprar varje kväll. Hade likadant med min minsta. Frukt, speciellt sura äpplen. Jag har ju givetvis haft problem med sköldkörteln, en liksom "självklar" sak när man inte kan röra sig som man brukar, så jag har haft problem med förstoppning - päron har då varit bra och en favorit.

Annars älskar jag godis, men det är jag inte så sugen på just nu, tur är väl det :) 

Du själv? Något du bara måste ha?

Ja de e en kanon runda :) gör ja gärna haha. Här ska kg bort fort :)

Is asså, det knapriga som e gött då?:) min plastmamma hade samma när hon vänta min lillebror, plus murbruk haha.

Nä, ja har bara haft clementiner, kiwi o nu godis då haha, inte jätte bra då man inte kan göra sig av me dom kalorier haha.
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-04 22:34:26 följande:
    Ah okej :)

Vet ni kön? Eller vill ni inte veta?
    Det blir en lillasyster :D
  • HonanHöna
    Milleman skrev 2016-04-04 22:40:16 följande:

Det blir en lillasyster :D

Åh va kul :) blir det nog här me. Har ni kommit på några namn?
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 22:37:48 följande:
    Ja de e en kanon runda :) gör ja gärna haha. Här ska kg bort fort :)

Is asså, det knapriga som e gött då?:) min plastmamma hade samma när hon vänta min lillebror, plus murbruk haha.

Nä, ja har bara haft clementiner, kiwi o nu godis då haha, inte jätte bra då man inte kan göra sig av me dom kalorier haha.

Ja det är nog knaprigheten. Jag krossar dem inte som en del, utan vill ha dem hela. Stackars mina tänder, haha ;) 

Det är väl bättre att vilja ha godis nu än sen (som jag kommer vara sugen igen) när vi ska ner i vikt, haha ;)

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-05 08:46:49 följande:
    Åh va kul :) blir det nog här me. Har ni kommit på några namn?
    Ja vi har nog valt namn redan. Hade vars ett annat på förslag men trots att vi försökte så kunde vi inte vänja oss vid den andres förslag ;) så det blir ett namn vi båda gillat länge. Storebror håller fast vid att hon ska heta Ida, så det får väl bli det i andranamn :D
  • HonanHöna
    Milleman skrev 2016-04-05 09:19:21 följande:

Ja vi har nog valt namn redan. Hade vars ett annat på förslag men trots att vi försökte så kunde vi inte vänja oss vid den andres förslag ;) så det blir ett namn vi båda gillat länge. Storebror håller fast vid att hon ska heta Ida, så det får väl bli det i andranamn :D

Va roligt :) min lille har också bestämt va bebis ska heta haha. Tog ett bra tag innan han va okej me att de antagligen skulle bli en flicka :)
  • Pira

Någon annan som har tappat känseln på magen? Märkte det igår, att det kring naveln på vänster sida känns bortdomnat, jättekonstig känsla. Tydligen kan det bli så när huden töjs och när nerver kommer i kläm. Hoppas jag får tillbaka den sedan :)

• HonanHöna
    Pira skrev 2016-04-05 15:12:30 följande:

Någon annan som har tappat känseln på magen? Märkte det igår, att det kring naveln på vänster sida känns bortdomnat, jättekonstig känsla. Tydligen kan det bli så när huden töjs och när nerver kommer i kläm. Hoppas jag får tillbaka den sedan :)

Ja fick så när ja väntade sonen, men det kom tillbaka sen :) de e obehagligt
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-05 15:17:47 följande:
    Ja fick så när ja väntade sonen, men det kom tillbaka sen :) de e obehagligt
    Ja usch ja. Jag hade inte det tidigare. Minns du när du fick det?
  • HonanHöna
    Pira skrev 2016-04-05 15:22:47 följande:

Ja usch ja. Jag hade inte det tidigare. Minns du när du fick det?

Oj, mitten av graviditeten ungefär.. Va som tandläkar bedövad mitt på magen.
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd