• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-04-03 17:42:37 följande:

Vi var på östra en gång i v 26 tror jag pga minskade rörelser. Allt såg bra ut. Jag har moderkaka i bakvägg!

Vår luriga bebis kan fortfarande ha riktigt lugna dagar, tex igår. Vi fick provocera fram varenda rörelse. Idag höll hon på att sparka i typ 4 timmar i sträck så jag nästan blev galen haha :P

Ring antenatalen eller din barnmorska om du är orolig.

Jaså, ojdå! Ändå skönt att veta att det kan vara så olika. Får hoppas på några aktiva dagar framöver nu då :) fyra timmar i sträck, energisk liten en! ;)
  • Milleman
    Moorii skrev 2016-04-03 22:22:17 följande:
    Jaså, ojdå! Ändå skönt att veta att det kan vara så olika. Får hoppas på några aktiva dagar framöver nu då :) fyra timmar i sträck, energisk liten en! ;)
    Hon har fortfarande inte slutat. Duracellkanin :O när hon inte rör sig är det jobbigt psykiskt, men när hon rör sig hela tiden är det rätt jobbigt psykiskt. Det är ändå 3,5 kg bebis dom trycker och borrar ner sig och har sig :P
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-04-03 19:47:44 följande:

Vi var i Varberg idag och tittade till vår husvagn. På vägen hem tog vi en sväng förbi Gekås. Blev en hel del till bebis. :)

Åh, vad kul! Vi var där för en månad sen, fanns hur mycket fint som helst! :) Vad blev det för nåt?
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-04-03 22:30:32 följande:

Hon har fortfarande inte slutat. Duracellkanin :O när hon inte rör sig är det jobbigt psykiskt, men när hon rör sig hela tiden är det rätt jobbigt psykiskt. Det är ändå 3,5 kg bebis dom trycker och borrar ner sig och har sig :P

Haha, ja aldrig blir man nöjd ;)
  • Milleman
    Milleman skrev 2016-04-03 22:30:32 följande:
    Menade självklart att när hon rör sig mycket är det jobbigt fysiskt :)
  • Mamma Mu1

Kastar mig in här utan att ha läst igenom tråden. Är 29 år, bor i Uddevalla och väntar första barnet

• Mamma Mu1

Milleman - BF 24/4

Pira - Ska sättas igång runt 20 Juni

Moorii - BF 19 juli

Curlingmorsan - BF 29 augusti

albedo - BF 22 september

Eili - BF 16 oktober

Mamma Mu1 - 18 juni

• Pira
    Moorii skrev 2016-04-03 22:11:36 följande:
    Jaha, kan det vara så? Jag trodde de var tvungna vara lika aktiva varje dag och att man skulle kolla upp om det inte var likadant en dag. Bara för att jag skrev detta idag så har han varit rätt aktiv sen dess, speciellt nu på kvällen. Känner ju av honom varje dag, och får nån puff då och då. Tänkte bara om det var ett dåligt tecken att han varit lugnare några dagar. Men nu känns det bättre iallafall! Får vara vaksam på förändringar i fortsättningen. Tack snälla för svaret!
    Ja, de har olika rörelsemönster, men man ska ju såklart känna varje dag, men ibland är det mer aktiva än andra dagar :) Skönt att han satte fart :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Mamma Mu1 skrev 2016-04-04 04:39:04 följande:

Kastar mig in här utan att ha läst igenom tråden. Är 29 år, bor i Uddevalla och väntar första barnet

Välkommen hit :)
  • Eili
    Mamma Mu1 skrev 2016-04-04 04:39:04 följande:

Välkommen! :)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd