• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 18:07:28 följande:
    Jo, det ska ju gå, men när jag trycker på ditt namn så kommer jag inte till någon profil, så går inte att jag skriver till dig iallafall, men kanske åt andra hållet? :)
    Jag kunde skicka till dig :)

Ska kolla det med profilen, konstigt.
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • WiLe

Hej! En till här! Bor i Lerum och har BF 10 december med 4:e barnet. Mina tidigare barn är födda 05,08 och 15. Är det någon mer här som väntar i slutet av året?

• Timoteja

När jag frågade barnmorskan om det var farligt för mig eller bebisen att sova på rygg eftersom jag har ont i axlarna pga min reumatism, så sa hon att jag skulle ligga så det kändes bekvämt. Spelade ingen roll om man sov på rygg eller på sidan.

• Milleman
    Timoteja skrev 2016-04-06 21:34:18 följande:

När jag frågade barnmorskan om det var farligt för mig eller bebisen att sova på rygg eftersom jag har ont i axlarna pga min reumatism, så sa hon att jag skulle ligga så det kändes bekvämt. Spelade ingen roll om man sov på rygg eller på sidan.

Du kommer märka om du får vena cava syndrom (då den stora venen i ryggen blir klämd och kan orsaka fara). Det känns som att rummet börjar spinna i 190 och du blir illamående. Även i sömnen ska kroppen reagera med att kasta sig över på sidan.

Jag är i vanliga fall en magsovare. Som jag längtar till jag kan ligga på mage igen :P
  • Pira

Hur har er helg varit?

Här har det varit lugnt och skönt, vill ha mer sol bara :)

• Milleman
    Pira skrev 2016-04-10 12:59:57 följande:

Hur har er helg varit?

Sitter på balkongen just nu :)
    Här är det bra men jag har ont i magen. Det gillar jag inte att ha som gravid faktiskt.
  • Moorii
    Pira skrev 2016-04-10 12:59:57 följande:

Hur har er helg varit?

Väldigt härlig :) vi har varit barnfria och det händer inte ofta! Plus os-kval i handboll hela helgen, kan inte bli bättre ;) ja, mer sol hade varit trevligt!
  • Pira
    Milleman skrev 2016-04-10 13:15:11 följande:
    Sitter på balkongen just nu :)
    Här är det bra men jag har ont i magen. Det gillar jag inte att ha som gravid faktiskt.
    Aj, som magknip eller?

Skönt att kunna sitta ute :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-10 16:37:09 följande:
    Väldigt härlig :) vi har varit barnfria och det händer inte ofta! Plus os-kval i handboll hela helgen, kan inte bli bättre ;) ja, mer sol hade varit trevligt!
    Mysigt :)
  • Milleman
    Pira skrev 2016-04-10 18:24:09 följande:
    Aj, som magknip eller?

Skönt att kunna sitta ute :)
    Nä mer som mensvärk nere i magen och ut i sidorna.
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd