• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Moorii
    Pira skrev 2016-04-05 23:22:28 följande:

Oj, kan du sova på rygg, inte problem att andas då? Skönt i så fall! :)

Jag fick karpaltunnelsyndrom vid min senaste graviditet, det försvann efter förlossningen. Så du har haft problem innan? Usch, det som är så jobbigt :(

Har inte så mycket val, det är det enda som funkar tyvärr :/ får ont i rygg och i fogarna av att sova så, men andningen har jag inte fått problem med än. Kommer väl sen när jag blir tyngre.

Skönt att det försvann! Ja, jag var tvungen operera mig då jag använder händerna dagligen i jobbet, lyfter tungt osv, fick såna kramper nattetid. Har haft problem med den vänstra innan också, men inte så illa som nu när jag blev gravid. Förhoppningsvis går det tillbaka till att "bara" domna bort dagtid efter förlossningen!
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 08:25:57 följande:
    Har inte så mycket val, det är det enda som funkar tyvärr :/ får ont i rygg och i fogarna av att sova så, men andningen har jag inte fått problem med än. Kommer väl sen när jag blir tyngre.

Skönt att det försvann! Ja, jag var tvungen operera mig då jag använder händerna dagligen i jobbet, lyfter tungt osv, fick såna kramper nattetid. Har haft problem med den vänstra innan också, men inte så illa som nu när jag blev gravid. Förhoppningsvis går det tillbaka till att "bara" domna bort dagtid efter förlossningen!

Aj aj, vad jobbigt för dig :)

Kom med förslag på en dag att ses :)

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Pira skrev 2016-04-06 12:31:27 följande:

Aj aj, vad jobbigt för dig :)

Kom med förslag på en dag att ses :)

Nej inte aj aj glad gubbe, såkart! 
  • Moorii
    Pira skrev 2016-04-06 12:31:57 följande:

Nej inte aj aj glad gubbe, såkart! 

Förstod det ;)

Ok, vad sägs om kanske måndag eller tisdag nästa vecka? :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 13:00:57 följande:
    Förstod det ;)

Ok, vad sägs om kanske måndag eller tisdag nästa vecka? :)
    Så bra :)

Ja det tycker jag låter som en bra ide! Har du möjlighet att ta dig hitåt? 
  • Maggii

Hej,

Precis hittat detta forum :)

Är 29 år, vecka 32 med bf 4/6 och bor i centrala Göteborg ihop med sambon.

Är vårt första barn

• Moorii
    Pira skrev 2016-04-06 16:45:05 följande:

Så bra :)

Ja det tycker jag låter som en bra ide! Har du möjlighet att ta dig hitåt? 

Absolut! Ska vi säga måndag då? Vilken tid passar dig? Och hur tar jag mig till dig från centrum på bästa sätt? :)
  • Pira
    Maggii skrev 2016-04-06 17:33:20 följande:

Hej,

Precis hittat detta forum :)

Är 29 år, vecka 32 med bf 4/6 och bor i centrala Göteborg ihop med sambon.

Är vårt första barn

Välkommen hit, kul!
  • Pira
    Moorii skrev 2016-04-06 17:53:48 följande:
    Absolut! Ska vi säga måndag då? Vilken tid passar dig? Och hur tar jag mig till dig från centrum på bästa sätt? :)
    Kan man skicka privata meddelanden här tro? Tänkte att jag inte ville skriva ut adressen här offentligt ;)

Måndag blir kanon :)
  • Moorii
    Pira skrev 2016-04-06 17:59:10 följande:

Kan man skicka privata meddelanden här tro? Tänkte att jag inte ville skriva ut adressen här offentligt ;)

Måndag blir kanon :)

Jo, det ska ju gå, men när jag trycker på ditt namn så kommer jag inte till någon profil, så går inte att jag skriver till dig iallafall, men kanske åt andra hållet? :)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd