• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Milleman

Jag kniper bäst jag kan. Vill internt det startar innan vårt planerade snitt :O har haft ont senaste dagarna.

Men idag kände jag mig sjukt smidig som lyckades klättra upp på båten som står på land :P stege och höga kliv. Det kunde jag inte när sonen låg i magen.

• Curlingmorsan

Mina barn gillar inte alls namnet Sixten. Sonen tänker minsann flytta hem till sin pappa om lillebror ska heta Sixten. ;) Han har en kille i sitt fotbollslag som de relaterar till. Försöker komma på andra namn men har hittills inte hittat något jag gillar lika mycket. Har ni några tips? Mina andra barn heter Ebba och Felix.

• Moorii

Haha, ajdå, det låter allvarligt ;) tycker det här med namn är himla svårt faktiskt! Vi har två favoriter, Harry och Sam. Vi var inne på Jonathan också, Stellan, Malte. Sen vad det blir i slutändan vet man aldrig :) har ni inga fina släktnamn?

• Curlingmorsan
    Moorii skrev 2016-04-01 17:06:08 följande:

Haha, ajdå, det låter allvarligt ;) tycker det här med namn är himla svårt faktiskt! Vi har två favoriter, Harry och Sam. Vi var inne på Jonathan också, Stellan, Malte. Sen vad det blir i slutändan vet man aldrig :) har ni inga fina släktnamn?

Harry är fint, det har jag funderat på också. :)
    Nej inga fina släktnamn som vi vill ha som tilltalsnamn tyvärr. Vi tänkte han skulle heta Hjalmar och Rune i andranamn efter våra farföräldrar (säger man så?). Gillar namnet Ebbe också, men det funkar ju inte när storasyster heter Ebba. :)
  • Milleman
    Moorii skrev 2016-04-01 16:56:22 följande:

När är det planerade snittet?

Oj, det var bra jobbat ändå! :)

Vi har valt att bara berätta för barnvakten när det blir :D men då jag inte får gå över tiden blir det senast den 24/4 :) så nära nu!
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-04-01 17:18:30 följande:

Vi har valt att bara berätta för barnvakten när det blir :D men då jag inte får gå över tiden blir det senast den 24/4 :) så nära nu!

Spännande! :D
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-04-01 17:15:55 följande:

Harry är fint, det har jag funderat på också. :)

Nej inga fina släktnamn som vi vill ha som tilltalsnamn tyvärr. Vi tänkte han skulle heta Hjalmar och Rune i andranamn efter våra farföräldrar (säger man så?). Gillar namnet Ebbe också, men det funkar ju inte när storasyster heter Ebba. :)

Typiskt då! Nej, det kanske var lite för likt :) har gått igenom alla namnlistor som finns känns det som, men det känns som att det inte är jättemånga man fastnar för. Och de man gillar måste man sen också vara överens om och det är inte helt lätt :P
  • Milleman

Vi har haft det lätt i namnvalen. Bara haft ett kill- och ett tjejnamn som vi båda tyckt varit fint :P denna gången hade vi vars ett tjejnamn som vi "stred" för och ett vi båda gillade. Det blir det sistnämnda. Med Milton hade vi inga alternativ.

Jag bryr mig inte om ifall andras barn har samma namn sålänge det inte är nära släktingars :) jobbar dessutom på förskola och då skulle alla namn gå bort :P

• Curlingmorsan

När jag var gravid med barn nr 1 så hade vi Ebba som enda tjejnamn. Killnamn var vi inte överens om. Min dåvarande man ville Felix. Jag tyckte det var ett kattnamn och förknippat med ketchup. ;) Men han tjatade. Det blev en Ebba. :) Men med barn nr 2 så hade jag vant mig vid Felix, och det var enda namnet vi hade. Blev en Felix. :)

Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd