Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Jag kan hänga på :) Hanna heter jag och väntar mitt andra barn i april :) har en snart 5-årig son och en snart 14-årig bonusdotter.
    Vi bor ganska nära backaplan.
    Jag är sjukskriven för foglossning och muskelbristning i magen (ramlade med cykeln och slog magen i styret för några månader sen) så just idag ska jag klippa tyg för att sy lite barnkläder :)

• Milleman

Är jag längst i graviditeten här? Är i v 34.
    Har varit hos läkaren idag då jag nu plötsligt fått lite förlossningspanik. Födde ett stort barn sist och vill verkligen inte göra det igen (även om allt slutade bra, vill jag tillägga, så vill inte skrämma någon!)
    Ska upp till läkare på östra och prata vidare. Nervöst!!!

• Milleman
    Pira skrev 2016-03-09 14:32:27 följande:
    Jag känner som du. Jag har lite förlossnings"skräck", inte för att barnen var jättestora (eller med mina 160 så var 3,8 ganska stort) utan för att det blev komplikationer. Jag vill egentligen snittas men man kommer antagligen sätta igång mig i god tid så man hinner planera smärtlindring etc.

Ja du är nog längst gången. Jag är i v24 snart.
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
    Det har pratats om igångsättning på mig men de vill inte sätta igång barn över 4500 g och det är vad vår lilla beräknas till just nu. Sonen vägde 5300 g. På BB kallade de honom Buddha!
  • Milleman

Har ingen katt så kan inte deltaga i er kattdiskussion. Men min mamma och pappa hade två perserkatter när jag föddes. De var rent av elaka mot mig så de fick flytta. Men min storebror gick det bra med haha... Vet inte vad jag gjorde för ont :P

• Milleman
    haga81 skrev 2016-03-10 01:56:40 följande:

Hej!
    Hänger gärna på här :). Jag är 35 år, bor i Lindome och väntar vårt andra barn. Har en son som fyller 6 i dagarna. Har bf 30/6.

Hej!
    Vi kommer också ha "många" år mellan våra barn. Sonen fyller snart 5. Det har varit stundtals rätt jobbigt mellan varven med omgivningens kommentarer, har ni upplevt det? När Milton var mellan 1,5-3 år fick man frågor konstant om när syskon skulle komma. Sen hade vi en period när det kvittade vad jag sa, typ att jag hade lite ont i magen, så trodde vissa direkt att jag var gravid. Jag var så trött på det så jag nästan blev anti att skaffa fler barn.
    När jag sen blev gravid hade många "gett upp" och trodde nog inte att vi skulle ha fler barn :P men det verkar liksom inte okej i vissas ögon att ha några år mellan barnen.
    Jag ser det tvärtom. Vi har haft 5 fantastiska och ganska ostressiga år med Milton och nu är han "stor" och vi kommer kunna njuta av småbarnslivet igen :) han längtar som bara den! :D
  • Milleman
    Pira skrev 2016-03-10 08:56:04 följande:

Oj, ja det var en stor bebis det :) 

Varför sätter man inte igång ju större de är? Ut ska de väl ändå, eller menar du snitt?

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
    Det krävs ordentliga och starka värkar för att få ut ett stort barn och då är de naturliga värkarna de mest effektiva!
    Just nu skulle jag föredra snitt.
  • Milleman

Sitter här och syr kläder till son och kommande bebis. Fler som syr barnkläder? :)

• Milleman
    Moorii skrev 2016-03-10 21:25:18 följande:
    Nä, önskar jag kunde! Satte igång symaskinen idag för första gången på flera år, ska sy vimplar till babyhörnan.. Det gick svindåligt :P blir nog en del svordomar innan jag får till det ^^

Har du sytt mycket innan?
    Vi sydde båtdynor till båten 2010 och när jag sen blev gravid och heltidssjukskriven 2010/2011 pga foglossning i v 8 började jag sy barnkläder. Men det är först nu senaste åren som jag gjort det mer kontinuerligt.
    Här är en skörd bodys som blev klara idag :)
  • Milleman
    Moorii skrev 2016-03-10 21:25:18 följande:
    Nä, önskar jag kunde! Satte igång symaskinen idag för första gången på flera år, ska sy vimplar till babyhörnan.. Det gick svindåligt :P blir nog en del svordomar innan jag får till det ^^

Har du sytt mycket innan?
    Dessa vimplar har sonen haft på sitt rum sen han föddes. I julas åkte de ner för att de inte är så coola ;) allt ska vara coolt.
  • Milleman
    Pira skrev 2016-03-10 21:48:02 följande:
    Wow, vad duktig du är!

Tänk om man kunde sy sådär :)
    Tusen tack!
    Efter att an gjort lite mössor och byxor kan nog vemsomhelst sy med bra instruktioner :)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd