Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Pira skrev 2016-03-11 10:06:40 följande:

Hur sover ni om nätterna?

Förutom att jag är extremt ljudkänslig (mer än vanligt) och inte klarar av sambon "snark", så har jag jätteont i höfterna. Jag har legat på sidorna sedan flera veckor tillbaka, det började ganska snabbt med att jag inte kunde ligga på rygg. Och efter foglossningen började måste jag en kudde mellan benen som stöd, men nu hjälper inte det längre. Vaknar av sån smärta som att hela höftpartiet låst sig. Usch.

Utöver det går jag ganska många gånger på toaletten ;)

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
    Jag sover oförskämt bra och hade gärna delat med mig av det. Jag vill tro att kroppen kompenserar för det onda jag har på dagen genom att låta mig sova på natten ;)

Har du stöd under magen? Utan det blir jag sned och det gör ont i höfterna. Pratat med sjukgymnast om glidlakan?

Kissar på natten gör jag bara om jag blir väckt, av tex sonen eller nått.

Däremot väntar nattjobb för mannen nu i några veckor. Då sover jag sämre, men det är mer av rädsla än graviditet :/
  • Milleman

Det jag syr brukar hamna på bild på bloggen. Om nån vill kika in i vårt liv så är adressen www.hannasfotoliv.blogg.se

Om ni har en symaskin och tid över så testa sy mössor tex. Så roligt att klä barnen i det man sytt själv.

• Milleman

När jag hade halsbränna sist hjälpte det att tugga lite rå havregryn. Inte det godaste men väldigt effektivt!

• Milleman
    Curlingmorsan skrev 2016-03-12 22:40:56 följande:

Oj fy va läskigt Pira! Tur att det gick bra trots allt!

Jag sover också riktigt kasst. Vaknar flera gånger varje natt, antingen av att jag är kissnödig eller att det gör ont pga foglossning. Riktigt jobbigt! Men är väl lika bra att vänja sig, när bebis kommer blir det ju också till att vakna på nätterna.

Fast då är man vaken av lite mysigare anledningar ;)
  • Milleman

Nu håller vi på att fixa det sista här hemma inför bebisankomst. Ska sortera i klädkammaren och frosta av frysen och möblera om lite för att få plats med vagga. Idag sydde jag nest till vaggan och babyskyddsfilt. Har lite annat kvar att sy men det hinns nog med :) och så ska vi baka och frysa in till besöksfikor.
    Just det. Skötbord behöver vi också. Sen är vi nog klara :)
    Bara barnvakt som ska ordna sig. Förskolan tar emot Milton närsom (trots att han är ledig) sålänge det är inom öppettiderna. På nått sätt löser det väl sig.

Så nu när det mesta är färdigt här längtar man ju tokmycket efter bebis :)

• Milleman
    Pira skrev 2016-03-13 10:19:29 följande:

Ja vad roligt. Har de pratat mer om igångsättning?

Hur blev nestet (säger man så, nestet) men du förstår nog :) Ska kolla in din blogg, kanske ser en bild där.

Annars, när du syr, går du efter en mall. Jag vet inte hur jag skulle få det så perfekt som du.

Och tillbaka till nestet. Prismässigt, alltså arbete, tyg etc. Hur mycket billigare (förutom roligare) var det att göra ett eget mot att köpa i butik?

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
    Nej vi ska på läkarmöte snart och diskutera förlossning. Känner mig inte alls lugn. Ut ska hon ju, men hur :P

Ja bild på nestet i bloggen :)
    Prismässigt? De jag tittat på har kostat runt 6-700:- om vi då jämför med det rosa jag gjorde igår till vaggan så hittade jag tyget på stuvavdelningen på Stoff och Stil. 2 meter för 30:- och så fyllde jag det med ett billigt täcke från ikea 39:- däremot har jag ingen dyna i det då det ska ligga på vaggans mjuka madrass. Fick även tyg över som blir täcke/kudde eller nått. Men totalt inköp av varor blev då 70:-
    Det förra jag gjorde betalade jag 100:- för uggletyget och använde hjärttyget från ett påslakan vi inte använde mer. Fyllde med halvt täcke så totalt 115:-

Eftersom jag ville ha flera nest och kunde använda lite tyger vi ändå hade hemma så blev det MYCKET billigare att göra själv.
    Nestena har jag måttat efter var jag vill ha dem så ingen mall. Kläder har jag absolut mönster till :)

Just nu håller jag och Milton på att göra kramdjur till lillasyster. Får se hur det blir :D
  • Milleman
    Curlingmorsan skrev 2016-03-13 11:39:01 följande:
    Ja förhoppningsvis. När Ebba, min dotter, var liten så var vi vakna hela nätterna pga kolikskrik. Vi turades om att sova några timmar var under nätterna. Det va inte så kul. ;)
    Nä det låter iofs inte som det mysigaste! Vi var skonade från kolik med Milton. Däremot fick han reflux vid tvåmånaders ålder. Kaskadkräkningar. Första gången hände det i båten och där är det ju mindre smidigt med tvätt :O
  • Milleman
    Curlingmorsan skrev 2016-03-13 21:32:58 följande:
    Oj stackarn! Går det över eller är det något han har fortfarande?

Hur nära inpå BF planerar ni att jobba? Med barn nr 1 hade jag tänkt jobba till 2 veckor innan. Men 4 veckor innan kände jag att nä jag orkar inte längre. Jobbade i butik då så svårt att ta det lugnt. Jag gick hem på fredagen och på måndagen satte det igång. Glad att jag iaf fick vara hemma några dagar. :) Med barn nr 2 var jag föräldraledig så då behövde jag inte planera.
    Nej inte alls, han fick specialersättning och senare kom de på att han var mjölkproteinallergiker. Men nu har han bara kvar andningsproblem och diffusa allergisymptom.

Jag har varit sjukskriven helt sen v 10 eller nått. Var det förra graviditeten också. Gick inte nå vidare bra att jobba på uteförskola med foglossning och yrsel.
  • Milleman
    Pira skrev 2016-03-16 17:55:26 följande:

Går ni andra i föräldragrupper eller har öppna-förskolor ni kan gå till?

Jag hittade en här i Mölndal där vi bor men det vore roligt att sätta ihop en dag där vi kan ses :)

Vi har en öppen förskola 30 meter hemifrån. Öppnade när min son var kanske 2-3 år. Varit där en gång med honom. Tror det blir mer nu när nästa kommit. För att komma hemifrån när min man sover efter nattjobb om inte annat :)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd