• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Milleman

Jag kan hänga på :) Hanna heter jag och väntar mitt andra barn i april :) har en snart 5-årig son och en snart 14-årig bonusdotter.
    Vi bor ganska nära backaplan.
    Jag är sjukskriven för foglossning och muskelbristning i magen (ramlade med cykeln och slog magen i styret för några månader sen) så just idag ska jag klippa tyg för att sy lite barnkläder :)

• Pira

Så kul :)

Jag är också sjukskriven på grund av tidig foglossning (det började i v6) och vissa dagar är det jättejobbigt, andra helt okej (man vänjer sig nästan vid smärtan).

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • eliiinv

Hänger gärna på! Elin heter jag, snart 22år gammal. Bosatt på centrala Hisingen med min sambo och franska bulldogg, väntar vårt första barn BF 26/6 ??????

• eliiinv

Oj skulle inte bli massa frågetecken :)

• Pira

Vad roligt med fler, välkommen!

Då är vi i lite olika veckor, eller vi eliinv är ungefär samma, men det är roligt att följas åt ändå :)

• Moorii

Jag hakar gärna på :)

33 år, bor på Hisingen med min man, vissa helger även hans son sen tidigare och våran katt. Det blir mitt första barn och är beräknad till 19/7. Allt är så spännande tycker jag!

Hade varit himla kul med träffar framöver!

• Moorii

Pira, läste lite i din blogg nu och såg att ni har akvarium! Det har vi med (eller egentligen jag). Är till och med medlem i Göteborgs ciklidgrupp ;)

lite kul bara, tyckte jag ^^ har också Malawiciklider :)

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-08 15:00:12 följande:

Pira, läste lite i din blogg nu och såg att ni har akvarium! Det har vi med (eller egentligen jag). Är till och med medlem i Göteborgs ciklidgrupp ;)

lite kul bara, tyckte jag ^^ har också Malawiciklider :)

Jaha, ja det har vi, eller sambon snarare. Det är fint med fiskar :)

Han är nog inte medlem mer än via facebook.

Har du bilder, vore roligt att se :)

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-08 14:43:16 följande:

Jag hakar gärna på :)

33 år, bor på Hisingen med min man, vissa helger även hans son sen tidigare och våran katt. Det blir mitt första barn och är beräknad till 19/7. Allt är så spännande tycker jag!

Hade varit himla kul med träffar framöver!

Nu först såg jag detta också, välkommen du också :)

Ja katter har vi också, tre ;) Fast vi ska låna ut dem ett tag sedan.

Ja det hade varit roligt att träffas. När jag väntade min dotter som snart blir 8år lärde jag känna i alla fall två tjejer och vi följde varandra under graviditet och efteråt. Vi träffades ibland bara vi, och ibland med våra sambos. Det var roligt :)
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-08 15:13:31 följande:

Nu först såg jag detta också, välkommen du också :)

Ja katter har vi också, tre ;) Fast vi ska låna ut dem ett tag sedan.

Ja det hade varit roligt att träffas. När jag väntade min dotter som snart blir 8år lärde jag känna i alla fall två tjejer och vi följde varandra under graviditet och efteråt. Vi träffades ibland bara vi, och ibland med våra sambos. Det var roligt :)

Tack :)

Jaså, i samband med då bebisen kommer? Min man är lite skeptisk till katt + bebis, men vi får se hur det går..!

Ja, det kan jag tänka mig :) vi får hitta någon dag framöver som passar!

Absolut, ska hitta åt lite bilder :)

375 liter Malawi. Blev inte så bra i dagsljus, men får duga :)

54 liter räkor och lite småfisk :)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd