Inlägg från: Pira |Visa alla inlägg
  • Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Pira

Så kul :)

Jag är också sjukskriven på grund av tidig foglossning (det började i v6) och vissa dagar är det jättejobbigt, andra helt okej (man vänjer sig nästan vid smärtan).

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira

Vad roligt med fler, välkommen!

Då är vi i lite olika veckor, eller vi eliinv är ungefär samma, men det är roligt att följas åt ändå :)

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-08 15:00:12 följande:

Pira, läste lite i din blogg nu och såg att ni har akvarium! Det har vi med (eller egentligen jag). Är till och med medlem i Göteborgs ciklidgrupp ;)

lite kul bara, tyckte jag ^^ har också Malawiciklider :)

Jaha, ja det har vi, eller sambon snarare. Det är fint med fiskar :)

Han är nog inte medlem mer än via facebook.

Har du bilder, vore roligt att se :)

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-08 14:43:16 följande:

Jag hakar gärna på :)

33 år, bor på Hisingen med min man, vissa helger även hans son sen tidigare och våran katt. Det blir mitt första barn och är beräknad till 19/7. Allt är så spännande tycker jag!

Hade varit himla kul med träffar framöver!

Nu först såg jag detta också, välkommen du också :)

Ja katter har vi också, tre ;) Fast vi ska låna ut dem ett tag sedan.

Ja det hade varit roligt att träffas. När jag väntade min dotter som snart blir 8år lärde jag känna i alla fall två tjejer och vi följde varandra under graviditet och efteråt. Vi träffades ibland bara vi, och ibland med våra sambos. Det var roligt :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-08 15:29:43 följande:
    Tack :)

Jaså, i samband med då bebisen kommer? Min man är lite skeptisk till katt + bebis, men vi får se hur det går..!

Ja, det kan jag tänka mig :) vi får hitta någon dag framöver som passar!

Absolut, ska hitta åt lite bilder :)

375 liter Malawi. Blev inte så bra i dagsljus, men får duga :)

54 liter räkor och lite småfisk :)

Oj, vad fint! Det är verkligen snyggt med akvarium :)

Våra katter ligger gärna på oss (och gosar), vilket vi inte vill att de gör på bebisen. Så min mamma med familj tar en, sambons mamma tar den andre och den tredje ska vi testa att ha kvar. Hon är mest ute, inne, äter och sover. Vi kanske kan ha koll. De två som åker iväg kommer till hem med katt, så de blir inte ensamma. Det var svårt att få någon att ta två katter ;)

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-08 15:47:33 följande:
    Tack! Ja, det är himla kul också. Fast sen jag blev gravid så har intresset svalnat något, det lockar inte på samma sätt för tillfället. Förhoppningsvis är det övergående :) har hört att bebisar gillar att sitta framför akvarium, så ska bli kul att se om han kommer gilla det!

Det kan jag tänka mig! Vi har bara en före detta granne som kan ta våran katt och jag är osäker på hur länge hon kan tänka sig det, då våran och hennes katt älskar att busa, gärna mitt i natten.. Våran katt tar dessutom ungefär en vecka på sig att vänja sig vid ett nytt hem, och under tiden gömmer han sig och jamar konstant. Våran kompis skulle vakta honom 5 dagar över jul för nåt år sen, men vi fick hämta honom efter en natt då de inte fått sova en blund. Han är väääldigt hemmakär. Och klarar inte av stängda dörrar. Och är väldigt rastlös. Haha, tur han är så söt :P vi får nog hoppas på att det funkar, annars blir det nog att lämna bort, även om det skulle krossa mitt hjärta.

Ja, en katt är ju lite lättare att hålla koll på än tre, helt klart :)

Ja men intresset kommer nog tillbaka. Krämpor och annat kan få vem som helst att inte orka med ;)

Testa att ha katten, det funkar säkert. Tre är som sagt många och en av dem är lite speciell (även om er verkar vara väldigt hemmakär, men då trivs han ju i alla fall), för hon ska ha uppmärksamhet hela tiden, ska ut på baksidan/altanen i fem minuter, sen vill hon inte igen. Men som sagt, det är att de ligger på.

• Pira
    fotbollsmorsan skrev 2016-03-08 19:44:54 följande:

Hej! Caroline heter jag och är i v13, beräknad till september och det är min och min sambos första barn. Bor i långedrag och är 24 år!

Där ligger vår favoritpizza (restaurang) Kungs pizza ;) men den känner ni säkert till.
  • Pira
    albedo skrev 2016-03-08 18:21:19 följande:

Hejsan, är 29 år och bor med man och hundar i Högsbo. Vi väntar vårt första barn under andra halvan av September. Enligt beräkning går jag in i vecka 13 imorgon. =)

Vad har ni för hundar? Jag har haft hund tidigare och saknar det, men det får vänta just nu.
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd