• Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Finns det fler än jag som bor i Göteborgsområdet och väntar bebis 2016? Kanske är det ditt första, eller så har du fler sedan tidigare. Oavsett så vore det roligt att starta en tråd där vi kan följa varandra och kanske träffas, både nu under graviditeten med de små längre fram :)

Jag kallar mig Pira, är 35 år och bor i Mölndal. Jag väntar vårt tredje barn. Våra stora är 14 respektive (snart) 8 år och det ska bli spännande att börja om igen.

Vår bebis beräknas i slutet av Juni.

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd
  • Curlingmorsan
    Milleman skrev 2016-03-12 22:47:05 följande:
    Fast då är man vaken av lite mysigare anledningar ;)
    Ja förhoppningsvis. När Ebba, min dotter, var liten så var vi vakna hela nätterna pga kolikskrik. Vi turades om att sova några timmar var under nätterna. Det va inte så kul. ;)
  • Milleman
    Curlingmorsan skrev 2016-03-13 11:39:01 följande:
    Ja förhoppningsvis. När Ebba, min dotter, var liten så var vi vakna hela nätterna pga kolikskrik. Vi turades om att sova några timmar var under nätterna. Det va inte så kul. ;)
    Nä det låter iofs inte som det mysigaste! Vi var skonade från kolik med Milton. Däremot fick han reflux vid tvåmånaders ålder. Kaskadkräkningar. Första gången hände det i båten och där är det ju mindre smidigt med tvätt :O
  • Curlingmorsan
    Milleman skrev 2016-03-13 12:13:04 följande:
    Nä det låter iofs inte som det mysigaste! Vi var skonade från kolik med Milton. Däremot fick han reflux vid tvåmånaders ålder. Kaskadkräkningar. Första gången hände det i båten och där är det ju mindre smidigt med tvätt :O
    Oj stackarn! Går det över eller är det något han har fortfarande?

Hur nära inpå BF planerar ni att jobba? Med barn nr 1 hade jag tänkt jobba till 2 veckor innan. Men 4 veckor innan kände jag att nä jag orkar inte längre. Jobbade i butik då så svårt att ta det lugnt. Jag gick hem på fredagen och på måndagen satte det igång. Glad att jag iaf fick vara hemma några dagar. :) Med barn nr 2 var jag föräldraledig så då behövde jag inte planera.
  • Milleman
    Curlingmorsan skrev 2016-03-13 21:32:58 följande:

Hur nära inpå BF planerar ni att jobba? Med barn nr 1 hade jag tänkt jobba till 2 veckor innan. Men 4 veckor innan kände jag att nä jag orkar inte längre. Jobbade i butik då så svårt att ta det lugnt. Jag gick hem på fredagen och på måndagen satte det igång. Glad att jag iaf fick vara hemma några dagar. :) Med barn nr 2 var jag föräldraledig så då behövde jag inte planera.
    Nej inte alls, han fick specialersättning och senare kom de på att han var mjölkproteinallergiker. Men nu har han bara kvar andningsproblem och diffusa allergisymptom.

Jag har varit sjukskriven helt sen v 10 eller nått. Var det förra graviditeten också. Gick inte nå vidare bra att jobba på uteförskola med foglossning och yrsel.
  • Pira

Jag är också sjukskriven på grund av foglossning så jag kommer inte jobba innan bf. 
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Moorii

Har ett stressigt och tungt arbete, så förhoppningsvis får jag beviljat gravidpenning från och med två månader innan. Känner redan nu att det är tufft och undrar lite om jag kommer orka 10 veckor till ens :/
  • Amaleons

hej, väntar tredje barnet nu i sep. Har en dotter på 16 och en son på 12... Så detta skall bli väldigt spännande :) Med vänlig hälsning, Annika

• Pira
    Amaleons skrev 2016-03-14 19:57:20 följande:

hej, väntar tredje barnet nu i sep. Har en dotter på 16 och en son på 12... Så detta skall bli väldigt spännande :) Med vänlig hälsning, Annika

Välkommen :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-14 15:33:28 följande:
    Har ett stressigt och tungt arbete, så förhoppningsvis får jag beviljat gravidpenning från och med två månader innan. Känner redan nu att det är tufft och undrar lite om jag kommer orka 10 veckor till ens :/

Usch :(

Vi får hoppas sol och vår kan göra det uthärdligt, men annars får du prata med din närmsta läkare, eller börja hos Bm. Tungt och stressigt orkar ingen :(

• Moorii
    Pira skrev 2016-03-14 22:14:07 följande:

Usch :(

Vi får hoppas sol och vår kan göra det uthärdligt, men annars får du prata med din närmsta läkare, eller börja hos Bm. Tungt och stressigt orkar ingen :(

Verkligen! Mm, har inbokat ett besök hos bm den 31/3, får ta upp alla bekymmer med henne då och se vad hon säger. Hon frågade dock sist om det var några tunga lyft på jobbet och det är det ju, så hon tyckte definitivt att jag skulle se till att få gravidpenning iallafall. Får hoppas försäkringskassan är på min sida! Nä, det är inget vidare faktiskt :/
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd